پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۷۰۲۹
تاریخ انتشار : ۰۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰
جواد میری گفت‌: فعالیت ناآگاهان در فضای مجازی موجب تشویش اذهان و اوج‌گیری استرس و اضطراب می‌شود. آن هم در شرایطی که برای حفظ امنیت فیزیکی احتیاج مبرمی به امنیت روانی داریم تا بتوانیم در مقابله با ویروس کرونا موفق شویم.
شعار سال: جواد میری گفت‌: فعالیت ناآگاهان در فضای مجازی موجب تشویش اذهان و اوج‌گیری استرس و اضطراب می‌شود. آن هم در شرایطی که برای حفظ امنیت فیزیکی احتیاج مبرمی به امنیت روانی داریم تا بتوانیم در مقابله با ویروس کرونا موفق شویم.

جواد میری، جامعه‌شناس، اظهار داشت: فضای مجازی حاوی اطلاعات وسیعی است، در حالی که نکته مهم در اطلاع‌رسانی این است که درباره فیلم یا مطلب منتشرشده آشنایی و تخصص حداقلی وجود داشته باشد.

باید از کنار پست‌هایشان با بی‌توجهی عبور کرد

این استاد دانشگاه در ادامه سخنانش گفت: در واقع یک انسان عادی نمی‌تواند درباره همه موضوع‌ها دانش کافی داشته باشد و اظهارنظر کند. پس، چون اکثر آن‌هایی که اینستاگرام دارند مطلع از امور نیستند، باید از کنار پست‌هایشان با بی‌توجهی عبور کرد. البته متخصصان می‌توانند از همین فضای اینستاگرام بهره ببرند و به افکار عمومی آگاهی بدهند .

فعالیت ناآگاهان در فضای مجازی موجب اضطراب می‌شود

او افزود: همچنین باید اشاره کرد که فعالیت ناآگاهان در فضای مجازی موجب تشویش اذهان و اوج‌گیری استرس و اضطراب می‌شود. آن هم در شرایطی که برای حفظ امنیت فیزیکی احتیاج مبرمی به امنیت روانی داریم تا بتوانیم در مقابله با ویروس کرونا موفق شویم.

صداوسیما با ریزش بیشتر مخاطب مواجه شده است

میری همچنین تصریح کرد: یکی از دلایل رجوع همگانی به فضای مجازی عملکرد بد و غیرقابل دفاع صداوسیماست که باعث شده در ۲ دهه اخیر روزبه‌روز با ریزش بیشتر مخاطب مواجه شود. به طوری که نسبت به صداوسیما انزجار ملی به وجود آمده است. اگر چنین نبود، صداوسیما می‌توانست با دعوت از چهره‌هایی که مورد قبول عموم هستند برنامه‌های موثری روی آنتن ببرد .

مسلمان باید شیخِ چند کتاب باشد

او ادامه داد: چند روز پیش در برنامه «این شب‌ها» که از شبکه یک پخش می‌شود آقایی در پاسخ به سوال مجری گفت، مردم در مجموعه آپارتمانی که زندگی می‌کنند با هم نماز جماعت بخوانند و اذان هم بگویند. معلوم است چنین اظهارنظر‌هایی هم وهن دین است و هم باعث بدبینی خواهد شد. در واقع باید به سراغ آدم‌هایی رفت که حواس‌شان به این دنیاست و فعالیت خود را فقط محدود به کتاب‌های دینی نمی‌کنند. البته زهد و عرفان خوب است، اما باید هر مسلمانی بداند در چه زمانه‌ای زندگی می‌کند و شیخِ چند کتاب باشد تا در کنار زبان دین، زبان دنیای امروز را هم بشناسد.

کرونا به بیش از ۱۴۰ کشور جهان سرایت کرده است

جواد میری در پایان گفت‌: کرونا به بیش از ۱۴۰ کشور جهان سرایت کرده است. پس لازم است وضعیت را به گونه‌ای مدیریت کنیم تا هم از شر این بلا خلاص شویم و هم برای بحران‌های احتمالی آینده تجربه‌هایی گرانبها به دست آوریم.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری اعتمادآنلاین، تاریخ انتشار: 3 فروردین 1399، کدخبر: 394403 ، www.etemadonline.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین