پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۷۰۹۷
تاریخ انتشار : ۰۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۷
سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس پیشنهاد داد بدون فوت وقت کمیته‌ای متشکل از اعضای کمیسیون‌های تخصصی مجلس، مدیران دستگاه‌های اجرایی ذیربط و کارشناسان خبره تشکیل و نسبت به تعیین خط مشی، تدوین برنامه عملیاتی برای تحقق جهش تولید اقدام شود.

شعار سال: محمد خدابخشی سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات  از ارائه پیشنهادی درباره راهکارهای تحقق "جهش تولید" خبر داد و گفت: در پی اعلام سال 1399 به عنوان سال «جهش تولید» توسط مقام معظم رهبری، تکالیفی مشخصاً متوجه مجلس و مرکز پژوهش‌ها خواهد بود. با عنایت به این موضوع پیشنهاد شد بدون فوت وقت کمیته‌ای متشکل از اعضای کمیسیون‌های تخصصی ذیربط مجلس، مدیران دستگاه‌های اجرایی ذیربط و کارشناسان خبره تشکیل و نسبت به تعیین خط مشی، تدوین برنامه عملیاتی، اجرا و ارزیابی برنامه‌ها اقدام شود.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سایر محورهای نامه مذکور، افزود: سیاست‌های مالی، استفاده از ظرفیت‌های و رفع تهدیدات احتمالی بودجه‌ای و نیز جهت‌دهی بودجه به سمت برنامه‌های دارای اولویت از طریق سازوکارهای مقتضی، نقش کلیدی در تحقق شعار سال دارد.

وی اظهار کرد: در این زمینه و در راستای اجرای منویات رهبر انقلاب، اینجانب با کمک برخی صاحب نظران مرتبط طرحی را تدوین و تقدیم کرده و آمادگی خود را برای کمک به  تشکیل و همکاری در کمیته پیشنهادی مذکور اعلام می کنم.

این نماینده مردم در مجلس دهم اضافه کرد: امیدوارم در سال جهش تولید بتوانیم با عزم و اراده ای بیش از پیش تحول چشمگیری در وضعیت اقتصاد و معیشت مردم عزیز ایران ایجاد کنیم.

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در تشریح طرح خود برای تحقق "جهش تولید" به اهداف آن اشاره و ادامه داد: اهداف کوتاه مدت این طرح شناسایی ظرفیت‌ها و رفع موانع جهش تولید بوده و اهداف بلندمدت آن طراحی یک سامانه هوشمند مدیریت ملی "جهش تولید پایدار" است.

وی با اشاره به راهبردهای کلان طرح مذکور تصریح کرد: ارتقای ثبات اقتصاد کلان (بازار دارایی‌ها و کالاها و خدمات)، جایگزین واردات و افزایش صادرات، تحریک تقاضای کالاها و خدمات تولید داخل از طریق ارتقای کیفیت و کاهش قیمت تمام شده، بازتوزیع منابع به نفع گروه های آسیب پذیر، افزایش حجم و تنوع تولید، توجه به نیازهای منطقه‌ای و کاهش هزینه‌های حمل و نقل، شناسایی و احیای ظرفیت های خالی منابع به خصوص نیروی انسانی و دانش‌آموختگان دانشگاهی، توسعه با حفظ و ارتقای محیط زیست و منابع آبی و انرژی‌های فسیلی، ارتقای هم افزایی برنامه‌ها و اقدامات ملی در راستای کاهش تولید راهبردهای کلان آن است.

خدابخشی اضافه کرد: برای تحقق اهداف کوتاه‌مدت، شناسایی بخش‌های دارای ظرفیت جهش تولید، تعیین برنامه ویژه دستگاه های اجرایی و ارائه برنامه زمانبندی و شناسایی ظرفیت‌های بودجه برای جهت دهی و حمایت از جهش تولید الزامی است.

 سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس افزود: همچنین برای اجرایی شدن اهداف تحقق برنامه بلندمدت پیاده سازی آمار ثبتی توسط مرکز آمار ایران، توسعه سامانه آمایش سرزمینی -بهره برداری حداکثری از سامانه ساترا، تبیین برنامه‌های درازمدت و اولویت‌بندی آنها، توسعه مدل‌های ریاضی برای تخصیص منابع و تعیین وظایف دستگاه‌ها و بخش‌ها، توسعه سامانه مدیریت پروژه برای پیاده سازی و اجرای برنامه ها و توسعه سامانه پایش و ارزیابی و تولید گزارش ضروری است.

خدابخشی همچنین به زمانبندی اجرای طرح تحقق جهش تولید اشاره کرد و ادامه داد: تشکیل ستاد مشترک دولت، مجلس و قوه قضائیه ۵ فروردین، تشکیل کارگروه بودجه و سایر کارگروه‌های تخصصی ششم فروردین، ارائه برنامه‌های پیشنهادی کارگروه ها بیستم فروردین، تصویب برنامه‌ها یکم اردیبهشت ماه، ارائه گزارش ماهانه دستگاه‌های اجرایی مرتبط تا پایان سال باید اجرایی شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری خانه ملت، تاریخ 3 فروردین  99، کد مطلب: 444700: www.icana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین