پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۷۱۳۱
تاریخ انتشار : ۰۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۱
سخنگوی شورای شهر کیش؛ مصوبات جدید شورای سلامت مبنی بر ممنوعیت ورود مسافر به این جزیره و تدابیر قرنطینه ای را دیرهنگام، اما اقدامی موثر در مقابله با شیوع کرونا ارزبابی کرد و افزود: با اجرای این تدابیر کیش می تواند الگوی مبارزه با این بیماری باشد. عبدالنبی شرفی امروز یکشنبه در گفتگو با ایرنا، شناسایی ۳۱ مورد ابتلای به ویروس کرونا در کیش را نسبت به جمعیت ۳۹ هزار نفری این جزیره رقمی بالا ذکر کرد و افزود: سیر صعودی ابتلابه کرونا در کیش بطور قطع ناشی از حضور میهمانان و مسافران در این جزیره و حتی کیشوندانی است که به سرزمین اصلی رفته بودند، بنابراین، اگر این تصمیمات زودتر گرفته می شد ما اکنون شاهد افزایش آمار ابتلا به ویروس کرونا نبودیم و این جزیره می توانست الگویی از مبارزه موفق با این ویروس باشد.

شعار سال: عبدالنبی شرفی امروز یکشنبه در گفتگو با ایرنا، شناسایی ۳۱ مورد ابتلای به ویروس کرونا در کیش را نسبت به جمعیت ۳۹ هزار نفری این جزیره رقمی بالا ذکر کرد و افزود: سیر صعودی ابتلابه کرونا در کیش بطور قطع ناشی از حضور میهمانان و مسافران در این جزیره و حتی کیشوندانی است که به سرزمین اصلی رفته بودند، بنابراین، اگر این تصمیمات زودتر گرفته می شد ما اکنون شاهد افزایش آمار ابتلا به ویروس کرونا نبودیم و این جزیره می توانست الگویی از مبارزه موفق با این ویروس باشد.

وی یادآوری کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا، ستاد مقابله و پیگیری با عنوان شورای سلامت در کیش آغاز به کار کرد، تمام نهادها، سازمان ها و بخش خصوصی با محوریت سازمان منطقه آزاد تلاشی فراگیر و قابل تقدیر را سامان دادند، اما تداوم ورود مسافران به کیش از طریق دریا و هوا، بدون تدابیر قرنطینه ای، مانع از به ثمر نشستن این زحمات شد.

شرفی با ذکر این نکته که مصوبات شورای سلامت کیش در یک ماه اخیر بیشتر تحت پروتکل های کشوری بود و خیلی آتش به اختیار عمل نکردیم افزود: به همین دلیل موضوع قرنطینه مسافران به کیش به عنوان مهمترین و موثرترین اقدام پیشگیرانه با تاخیر صورت گرفت، اما طبق مصوبه شورای سلامت و حسب اختیارات ویژه که بتازگی به مناطق آزاد کشور داده شده، شرایط اکنون برای اعمال تدابیر قرنطینه ای و کنترل جدی مسافران ورودی فراهم شده که بی تردید این اقدام به موازات تدابیر و تلاشهای گسترده سازمان منطقه آزاد، می تواند زنجیره انتقال ویروس کرونا را قطع و جزیره کیش را به الگوی موفق مبارزه با کرونا تبدیل کند.

وی اضافه کرد: از ابتدای شناسایی موارد مشکوک به کرونا با وجود هشدارها، متاسفانه عده ای تلاش کردند به هرطریق ممکن وارد جزیره شوند و دست اندرکاران در این خصوص فشار زیادی را تحمل کردند که اگراین دوستان رعایت می کردند ما هیچوقت مجبور نمی شدیم تدابیر قرنطینه را اعمال کنیم.

افزود: علاوه بر مسافران هوایی، از طریق دریا نیز در این مدت، افرادی بطور غیر قانونی به جزیره آمدند که این مشکل هم اکنونبا حضور و نظارت نیروی انتظامی تحت کنترل قرار دارد.

او تاکید کرد: با اینحال، مصوبات اخیر شورای سلامت در آغاز سال نو مبنی بر قرنطینه مسافران ورودی به این جزیره فرصتی مغتنم برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا و پاکسازی این محیط است.

وی در خصوص خانه های شبانه گفت: در هفته های اخیر با وجود تمام هشدارهایی که داده شده متاسفانه برخی اقدام به کرایه دادن خانه ها شبانه کرده اند که نیروهای نظامی و انتظامی به قضیه ورود کردند و با بخشی برخورد کردند ولی تا خود مردم رعایت نکنند ما قطعا نمی توانیم در این زمینه موفق باشیم.

سخنگوی شورای شهر کیش در ادامه ضمن تبریک سال نو به کیشوندان و میهمانان نوروزی از آنان خواست با ماندن درخانه، توجه جدی به اطلاعیه های شورای سلامت و رعایت دقیق توصیه های بهداشتی سهم و نقش خود در جنگ با ویروس کرونا و پشتبانی از تلاشگران و نیروها خط مقدم این نبرد ایفا کنند.

شرفی در ادامه این گفتگو، ضمن تجلیل از همه دست اندرکاران و تلاشگران عرصه سلامت، شورای سلامت، جامعه بازاریان و بازرگانان، بخشهای پشتیبانی، خدماتی، صنوف، خبرنگاران و فعالان عرصه اطلاع رسانی، نیروی خدمات شهری، بخش حمل و نقل، کادر پروازی و کیش ایر که بار سنگینی بر دوش می کشند افزود: شورای شهر جزیره کیش و اعضای آن هم در این ایام، ضمن رصد و انتقال نقطه نظرات مردم، تلاش دارد تا در این شرایط سخت در کنار مردم باشد و به وظایف خود به عنوان نماینده شهروندعمل کند.

پویشها و نقش آن در مهار بحران کرونا:

وی راه اندازی پویش های اجتماعی و رسانه ای در سطح ملی و محلی را در جنگ با ویروس کرونا، مهم و نقش آفرین ارزیابی کرد و افزود: این اقدام دستاوردهای بسیاری داشت و موجب شد که گروه ها و طیف های مختلف مردم سهم و نقش خود را در مهار و کم کردن تبعات بحران ایفا کنند، که یکی از نمونه های آن در کیش، بخشش اجاره بهای اسفند ۹۸ و فروردین ۹۹ توسط مالکان غرفه های تجاری در این جزیره و کمک ها فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران در مهار کرونا بود که جای تقدیر و تشکر دارد که قطعا به عنوان یک الگو قابل طرح است .

وی افزود: در این زمینه بخش خصوصی کیش مبالغی قابل توجه بصورت نقدی، غیر نقدی، ریالی و ارزی معال حدود ۲ میلیار تومان برای مقابله با کرونا و خریدتجهیتزات پزشکی و دارو از آلمان و امارات اهدا کردند که به نوبه خود جای تقدیر و تشکر دارد.

او همچنین از تلاش پزشکان، پرستاران و پرسنل بیمارستان کیش و مراکز بهداشتی درمانی که در خط مقدم جان خود را در معرض خطر قرار داده اند، از کادر توسعه و سلامت جزیره، هواپیمایی کیش ایر،

مسئولان و بنادر و فرودگاه، شرکت عمران،آب و خدمات به خاطر اقدام سریع و به موقع جهت ضدعفونی فرودگاه و بنادر و تمام ورودی های جزیره، شستشوی معابر و خیابان ها و اماکن عمومی قدر دانی کرد.

عضو شورای شهر کیش از معاونت اجتماعی و فرهنگی سازمان و تمام کارکنان این مجموعه که با باز رسی های بسیار زیاد و جلسات مستمری برای آسایش کیشوندان تلاش کرده تشکر و تجلیل کرد.

سخنگوی شورای شهر هچنین با اشاره به اینکه در این روزها، کار سخت تر شده، زحمات نیروی انتظامی در کنترل اوضاع را ارج نهاد و در ادامه از تلاش بی وقفه خبرنگاران،عکاسان و تمامی رسانه ها، خبرگزاری های فعال و مطبوعات کیش به خاطر اطلاع رسانی بموقع ، آگاهی بحشی مردم، انتشار متنوع، سریع و فراگیر مصوبات شورای سلامت، گوشزدکردن نقاط قوت و ضعف و بیان مطالبات مردم تجلیل کرد.

شرفی در ارزیابی خود گفت: قطعا در این مدت نواقصی هم داشتیم و ضعف هایی در هفته های گذشته بوده اما هر روز نسبت به دیروز بهتر شدیم و برای برطرف کردن نقاط ضعف ها تلاش جدی صورت گرفته، بگونه ای که امروز تیم کامل و آماده ای برای مقابله با این معضل کشوری یا بهتر بگویم جهانی داریم.

سایت شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از خبرگزاری جمهوری اسلامی ایرنا ، تاریخ انتشار 3    فروردین    99، کد خبر:   83723241، www.irna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین