پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۲۶۷۷۱
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۵
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت که دولت برای حل مهم ترین دغدغه خانوادهای متوسط و محروم کشور ایجاد حدود 600 هزار شغل را تا پایان امسال هدف گذاری کرده است.

شعارسال: محمود واعظی در جمع نمازگزاران ساری در مصلی این شهرستان افزود : همسو با این رویکرد کمیته مشترک وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با فناوری اطلاعات مازندران برای ایجاد اشتغال شکل گرفته است.

وزیر ارتباطات که به خاطر فشردگی برنامه های هفته دولت سخناش را پس از اقامه نماز جمعه ایراد کرد ، گفت : از آنجائی که حدود 19 درصد فارغ التحصیلان بیکار مازندران در رشته های برق ، مخابرات ، آی تی و قدرت هستند ، توسعه زیر ساخت ها ی ارتباطی می تواند کارآفرینی خوبی برای استان به وجود بیاورد.

وی به سرمایه گذاری هفت هزارو 390 میلیارد ریالی دولتی و خصوصی طی سه سال اخیر در حوزه زیر ساخت های ارتباطی و مخابراتی مازندران اشاره کرد و گفت : تا پایان دولت یازدهم حدود 6 هزار و 400میلیارد ریال در حوزه آی تی استان سرمایه گذاری می شود.

وزیر ارتباطات با استناد به آمارهای رسمی ، رشد بخش صنعت را در پنج ماهه امسال هشت و هشت دهم درصد اعلام کرد و افزود : بر اساس برنامه هفت هزارو 500 واحد تعطیل شده و نیمه تعطیل نیز تا پایان امسال راه اندازی خواهند شد که تا کنون فعالیت سه هزارو 500واحد آن با دریافت تسهیلات از سر گرفته شده است.

وی توضیح داد: اکنون رقابت راه اندازی واحد های تولیدی متوقف شده در استان های کشور به راه افتاده است،

وزیر ارتباطات گفت: امیدواریم تحول اقتصادی که به وجود آمد، سبب رونق اقتصادی ، بالا رفتن قدرت خرید و بهبود معیشت مردم و ایجاد اشتغال شود.

واعظی به توسعه روابط بانکی ایران با دنیا هم اشاره کرد و گفت: بسیاری از مشکلات تعطیلی واحد های تولیدی به ارث رسیده از دولت قبلی است.

واعظی خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران در سایه مقام معظم رهبری با امنیت، آرامش ، ثبات و تعامل قوای سه گانه درحال توسعه و پیشرفت است .

او گفت: امروز روابط خارجی ایران اسلامی با جهان بهبود یافته است و بسیاری از مشکلات سیاسی و اقتصادی در حال حل و فصل شدن است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به گسترش روابط ایران با کشورهای همسایه و منطقه اشاره کرد و گفت: امروز به جزء کشور عربستان که مشکل سیاسی نیست بلکه فقط نوع نگاه اندیشه دینی و مذهبی است، با دیگر کشورهای همسایه و منطقه ارتباط قوی داریم.

وی با تاکید بر این که ایران در بین کشورهای اسلامی و منطقه حلال مشکلات شناخته شده است ، افزود دولت تدبیر و امید با انجام مذاکرات هسته ای در جهت منافع نظام و ملت گام های خوبی برداشته است.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه بخش زیادی از تحریم ها امروز برداشته شده است، خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری نیز در دیدار اخیر هیات دولت با ایشان فرمودند که انتقاداتشان از نتایج مذاکرات هسته ای به بدعهدی های کشورهای پنج به علاوه یک بویژه آمریکا بر می گردد.

وی با بیان اینکه با اجرایی شدن برجام تحریم های صنعتی، حمل و نقل و بیمه برداشته شده است، ادامه داد : امروز صادرات نفت از 970 هزار بشکه ابتدای دولت یازدهم به 2 میلیون و 450 هزار بشکه رسیده است که پول آن نیز بدون مشکل وارد کشور می شود.

واعظی به افزایش میزان صادرات و کاهش هفت درصد واردات در پنج ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل اشاره کرد و گفت : اکنون سه و نیم میلیارد دلار تراز مثبت اقتصاد کشور به وجود آمده است.

وی از مازندران به عنوان استان تاثیر گذار در اقتصاد ملی یاد کرد و گفت: تولیدات کشاورزی و صنعتی و بویژه مرکبات، برنج، کیوی و گل و گیاه و شیلات در امنیت غذایی کشور اثر ملی دارد.

وزیر ارتباطات به اهمیت صادرات محصولات کشاورزی مازندران اشاره کرد و افزود : نیروی انسانی مازندران نیز در پیشبرد اهداف نظام جمهوری اسلامی موثر و تاثیر گذار هستند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات شب گذشته به عنوان نماینده دولت در هفته دولت برای افتتاح چندین طرح عمرانی وارد مازندران شد و در بدو ورود پنج طرح تولیدی و صنعتی و خدماتی را در شهرهای شرق مازندران افتتاح کرد.

او امروز نیز علاوه ارائه گزارش از عملکرد دولت به نمازگزاران ، سه طرح تولید و خدماتی ساری را در حوزه کشاورزی و راه وشهر سازی افتتاح کرد.

برخورداری یک هزارو 500روستای مازندران به اینترنت پر سرعت در آمل از برنامه های امروز وزیر ارتباطات است.

وزیر ارتباطات که به همراه معاونانش به مازندران سفر کرد قرار است شنبه در جلسه شورای اداری مازندران شرکت کند .

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 5شهریور1395، کدخبر: 82204396: www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین