پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۷۹۷۹
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۶
مجموعه پایتخت و داستان بازگشت بهبود(غایب مفقودالاثر) و ازدواج رحمت و فهیمه(زوجه غایب مفقود الاثر) برای بعضی مخاطبان پرسش حقوقی ایجاد کرده است. و سوال این است که حکم چنین ازدواجی چیست؟طبق قانون مدنی و مواد ۱۰۲۳ و ۱۰۲۹ و ۱۰۳۰ هر گاه شخصی ۴ سال تمام غایب مفقود الاثر باشد، زن می تواند تقاضای طلاق کند. و باید تشریفات ماده ۱۰۲۳ رعایت شود.

شعار سال: مجموعه پایتخت و داستان بازگشت بهبود(غایب مفقودالاثر) و ازدواج رحمت و فهیمه(زوجه غایب مفقود الاثر) برای بعضی مخاطبان پرسش حقوقی ایجاد کرده است. و سوال این است که حکم چنین ازدواجی چیست؟
طبق قانون مدنی و مواد ۱۰۲۳ و ۱۰۲۹ و ۱۰۳۰ هر گاه شخصی ۴ سال تمام غایب مفقود الاثر باشد، زن می تواند تقاضای طلاق کند. و باید تشریفات ماده ۱۰۲۳ رعایت شود.
اگر شخص غایب پس از وقوع طلاق و قبل از انقضای مدت عده مراجعت نماید نسبت به طلاق حق رجوع دارد ولی بعد از انقضای مدت عده وفات حق رجوع ندارد.

این مساله در زمان جنگ تحمیلی مبتلابه بود و در یک رای وحدت رویه سال ۶۳ در صورت عسر و حرج زن طلاق پیش از ۴ سال پذیرفته شده است.

سایت شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از سایت راهنمای بارداری و بچه داری، تاریخ انتشار 8   فروردین    99، کد خبر:   4124677، www.ninisite.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین