پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۸۶۱
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۲
استان گلستان در حالی هجدهمین سال استقلال خود را پشت سر می‌گذارد که کودکی و نوجوانی پرتلاطمی را داشته و اینک بخشی از جوانی خود را در دولت تدبیر و امید تجربه می‌کند.
شعارسال: از ابتدای فعالیت دولت یازدهم در این استان تلاش شده با استفاده از توان نیروهای بومی و علاقه مندان به توسعه گلستان اقدام‌های ارزشمندی در مسیر رشد و تعالی استان صورت گیرد. از مهم‌ترین مسائلی که مورد توجه شخص رئیس جمهوری و به تبع آن تیم مدیریتی استانداری گلستان بوده، توجه به حرکت در مسیر توسعه است، لذا در گام نخست تهیه سند 1404، سند 1414، سند جامع امنیتی، سند توسعه دستگاهی و سند آمایش سرزمین مورد توجه قرار گرفت و خوشبختانه با استفاده از خردجمعی مردان و زنان فرهیخته تهیه شد. درسه سال گذشته مدیریت استان توانسته با حمایت نماینده ولی فقیه در استان موجب تغییر نگاه مدیران کشوری نسبت به گلستان در مقایسه با استان‌های قدیمی‌تر و توسعه یافته‌تر شود، چرا که این استان نیازمند تکمیل زیرساخت‌ها و توسعه زیر بناهاست. سفر رئیس جمهوری به گلستان در آذر ماه سال 93 نویدبخش اخباری آتیه ساز برای این استان و بخصوص مسائل زیربنایی بود. لایحه ایجاد منطقه آزاد «اینچه برون» گلستان در 5 منطقه اصلی و 3 منطقه منفصله در فضایی به وسعت 120هزار هکتار، دستور زهکشی 280هزارهکتار از اراضی شمالی استان، ساخت راه‌آهن گرگان ـ مشهد از گرگان، تأکید بر گردشگری استان با محوریت آشوراده، ساخت بندرخشک در اینچه برون، ساخت کارخانه فولاد 2 میلیون تنی، ساخت کارخانه تبدیل گاز طبیعی به پروپیلن و 121 طرح اصلی می‌تواند ثمره تدبیر و امید در گلستان باشد. در این میان، این جمله رئیس جمهوری که اظهارداشت: «ما شاهد توسعه بزرگ در سال‌های آینده در گلستان خواهیم بود»، موجبات دلگرمی و توجه بیش از پیش مدیران این استان را فراهم آورد. همچنین اقدام‌هایی نظیر مطالعات و اکتشاف گاز و میعانات در صوفیکم، توجه به صنایع بزرگ نظیر فولاد و ید، اجرای شبکه آبیاری و زهکشی اراضی، تأسیس اداره کل راه‌آهن منطقه شمال شرق 2، ساخت آزاد راه نوکنده ـ کلاله ـ آشخانه، افتتاح راه‌آهن بین‌المللی گرگان - اینچه برون، بازسازی خط آهن گرگان به قره تپه، ساخت خط دوم راه‌آهن بندرگز به قره تپه، تکمیل مطالعات و اجرای بخشی از اقدام‌های زیربنایی بندر خواجه نفس و انجام مطالعات فاز صفر و در مرحله انتخاب مشاور برای مطالعات فاز یک بندر چند منظوره گمیشان از جمله برنامه‌های انجام شده است.

از طرفی، آموزش 2 هزار و 210 نفر در طرح اشتغال« آی سی تی» برای نخستین بار درکشور، صادرات محصولات دانش بنیان به میزان 150 میلیارد ریال، تجاری‌سازی 30 محصول، کسب رتبه 11 و 13 شاخص‌های کمی و کیفی شرکت‌های دانش بنیان و توجه به توسعه منابع آبی چون سد زرین گل با پیشرفت صددرصد، سد نرماب ـ چلچای با پیشرفت 63 درصد و سد‌های در دست ساخت چون آقدکش، چایلی، قره چای و شصت کلاته نیز از دیگر کارها برای رونق این منطقه محسوب می‌شود. همچنین توجه به توسعه خدمات درمانی در قالب بیمارستان فوق تخصصی قلب شفا، بیمارستان 90 تختخوابی کلاله، بیمارستان 96 تختخوابی بندرگز و توجه به تکمیل بیمارستان 155 تختخوابی شهرستان مینودشت و مطالعات بیمارستان یک هزار تختخوابی گرگان و 800 تختخوابی گنبدکاووس هم در ارتباط با فعالیت‌های دولت در گلستان است. افتتاح موزه روستایی قرق و توجه به طرح دانش بومی روستایی به عنوان راهکاری برای افزایش درآمد پایدار در روستاها، نیز در این مدت انجام شده است.

بی شک توسعه، مسیری است که باید با برنامه‌ریزی دقیق و استفاده از ظرفیت‌های استان شکل گیرد و در این راستا بسترسازی‌هایی که توسط تیم تدبیر و امید در گلستان صورت گرفته می‌تواند مؤثر باشد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از ضمیمه روزنامه ایران، صفحه 135 ، تاریخ انتشار:شنبه 6 شهریور 1395، شمار: ویژه هفته دولت.

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین