پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۹۰۶
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۶
مشاور وزیر امور خارجه از افزایش و تنوع توریست در مشهد با رشد 100 درصدی نسبت به سال گذشته خبر داد.

شعارسال: غلام عباس ارباب خالص در نشست خبری به مناسبت هفته دولت که ظهرشنبه در نمایندگی وزارت خارجه برگزار شد، گفت: حوزه رفت‌وآمدهای کشورها در سطوح مختلف با هشت رویکرد بوده است.

وی افزود: رویکردهای رفت‌وآمد کشورها در این دولت باهدف پیشبرد مذاکرات هسته‌ای، مقابله مؤثر با تحریم‌ها، مقابله با پروژه امنیتی سازی ایران و ایران هراسی و شیعه ستیزی، تعامل مؤثر با کشورهای همسایه و مدیریت اختلافات مرزی، مدیریت بحران در محیط امنیتی ایران و حمایت‌های سیاسی و دیپلماتیک از محور مقاومت، مدیریت اختلافات و کاهش تنش در روابط خارجی کشور، توسعه و تعمیق روابط همه‌جانبه با قدرت‌های نوظهور، حمایت از ایرانیان خارج از کشور، اقتصادمحور کردن سیاست‌های خارجی و تسهیل تحقق اهداف سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی بوده است.

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال و شمال شرق کشور هدف وزارت امور خارجه در استان را توسعه روابط خارجی باهدف استفاده از ظرفیت‌های داخلی استان دانست و تصریح کرد: این روابط در حوزه‌های اقتصادی، کشاورزی، بازرگانی، صنعت، معدن و تجارت، ترانزیت، مباحث فرهنگی و گردشگری و مفاخر توسعه‌یافته است.

ارباب خالص ادامه داد: در یک سال اخیر همکاری‌ها در آفریقای شمالی، جنوب آفریقا، آسیای جنوب شرقی آسیا، حوزه خلیج‌فارس و حوزه آسیای مرکزی و کشورهای همسایه و ماورای آسیای مرکزی مثل اروپای شرقی توسعه‌یافته است.

وی با اشاره به افزایش آمار و تنوع توریست در مشهد گفت: تنوع توریست در مشهد از کشورهای منطقه فراتر رفته است و بسیاری از کشورها هم تقاضای سرمایه‌گذاری در ایران دارند.

مشاور وزیر امور خارجه ادامه داد: تنوع توریست در مشهد به‌شدت در حال افزایش است و این حوزه بازار گردشگری ما را مسوول می‌کند که در زیرساخت‌های توسعه فرهنگ گردشگری را ایجاد کنیم.

ارباب خالص با اشاره به اینکه اکثر گردشگران ما از کشورهای عربی می‌آیند، تصریح کرد: 70 درصد گردشگران مشهد از کشورهای عربی به‌خصوص کویت و عراق و کشورهای حوزه خلیج‌فارس و پس‌ازآن کشورهای حوزه خاورمیانه، لبنان، شمال آفریقا، آسیای غربی، کشورهای اروپایی و آسیای مرکزی هستند.

وی یکی از علل افزایش توریست را صدور ویزای سه‌ماهه در فرودگاه عنوان و خاطرنشان کرد: یکی از سهل‌ترین صادرکننده‌های ویزا در دنیا ایران است و این تسهیلات موجب جذب گردشگران بیشتری شده است و با افزایش سه برابری نیروها و الکترونیک کردن صدور ویزا آسان‌تر شده است.

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال و شمال شرق کشور گفت: دیپلماسی عمومی ما معرفی خراسان و ظرفیت‌های آن است که هیات های زیادی را آوردیم و مناسبت‌هایی همچون روز ملی عطار، خیام، و بزرگداشت‌هایی مثل بزرگداشت جامی و امیرعلی شیرنوایی را برای هیات های خارجی برگزار کردیم و در پاییز امسال نیز سمینار جاده ابریشم با همکاری دانشگاه فردوسی برگزار می‌شود.

ارباب خالص به صدور 29 هزار و 531 روادید در سال 93 اشاره کرد و افزود: 39 هزار و 923 روادید در سال گذشته در فرودگاه مشهد صادر شده است و این رقم در پنج‌ماهه اول امسال به 37 هزار و 96 روادید رسیده است.

وی با بیان اینکه آمارها نشان می‌دهد در سال 93 نسبت به سال 94 رشد 40 درصدی داشته‌ایم از رشد صد درصدی صدور ویزا در سال جاری در مقایسه با سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: آمار صدور ویزا فقط برای کشورهایی است که باید برایشان ویزا صادر شود درحالی‌که برخی از کشورها الزام به گرفتن ویزا ندارند و برخی هم از فرودگاه تهران وارد مشهد می‌شوند.

مشاور وزیر امور خارجه همچنین از رشد 40 درصدی سفر هیات های تجاری خبر داد و افزود: این رشد در راستای تبادل هیات های اقتصادی و خدمات کنسولی است و از این جمله می‌توان به سفر هیأت 100 نفره اقتصادی فرانسه، چندین هیأت از عراق، پاکستان، لیتوانی، اسلواکی، هیأت رسانه‌ای آذربایجان، لهستان و ترکیه، عمان، افغانستان، هند، لبنان و ترکمنستان باهدف توسعه روابط گمرکی و تجارت دوجانبه و مسائل ترانزیتی اشاره کرد.

ارباب خالص به اعزام هیات های اقتصادی از ایران اشاره کرد و گفت: هیات های ایرانی به کشورهای عراق، لهستان، هند، سنگاپور، مالزی، روسیه، اسپانیا، ترکمنستان، قزاقستان، تاجیکستان، پاکستان، عمان، ترکیه، آذربایجان اعزام شده‌اند.

وی با بیان اینکه پرواز مشهد ـ باکو در چند هفته گذشته برقرارشده است، افزود: درگذشته لغو روادید برای اتباع آذری انجام شده بود اما با این پرواز شیعیان آذری بیشتر در مشهد حضور می‌یابند.

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال و شمال شرق کشور با اشاره به آزاد شدن پرواز مشهد ـ مسقط در سه ماه گذشته، تصریح کرد: مسقط یکی از کشورهای هدف بوده است و به همین علت پرواز مستقیم این شهر را راه‌اندازی کردیم.

ارباب خالص گفت: کشور امارات مشهد را یکی از شهرهایی می‌داند که به لحاظ گردشگری ظرفیت ویژه‌ای دارد و در همین راستا از یک سال گذشته پرواز امارات هرروز در مشهد صورت می‌گیرد.

وی از سفر سفرای مقیم تهران به مشهد در سال گذشته خبر داد و افزود: سفرای هند، چین، سنگال، ویتنام، پاکستان، اندونزی، سریلانکا، ترکیه، تاجیکستان، عمان و کاردار انگلیس به مشهد سفرکرده‌اند.

مشاور وزیر امور خارجه هدف از تبادل این سفرا و ملاقات‌ها را بررسی شرایط سرمایه‌گذاری دانست و تصریح کرد: ما به‌صرف رفت‌وآمدها بسنده نکردیم و در جهت ترغیب طرف خارجی در امر سرمایه‌گذاری به‌صورت مشترک و ایجاد اشتغال تلاش کردیم.

ارباب خالص با اشاره به برنامه‌های مشهد 2017 افزود: نشست استانداران کشورهای اسلامی، اجلاس شهرداران کشورهای اسلامی و نشست جوانان اسلامی که مرکز آن ترکیه است و زیرمجموعه سازمان همکاری اسلامی است جزئی از برنامه‌های ما در 2017 است.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه‌هایی در حوزه اقتصادی تصریح کرد: این نمایشگاه‌ها در شهرهای کابل، هرات، بصره، دوشنبه، خوجند، هنگ کنگ و کوانگجو برگزار شد.

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال و شمال شرق کشور درباره بیشترین میزان مشارکت در نمایشگاه گفت: نمایشگاه‌ها با توجه به بازار و یا نیاز سفارت باهدف خدمات فنی مهندسی، صدور کالا و مشارکت برگزار می‌شود و در این راستا در کشورهای تاجیکستان، افغانستان، عراق بیشترین نمایشگاه برگزارشده است.

ارباب خالص در پایان از ثبت‌نام برای صدور ویزا برای اربعین خبر داد و افزود: این سامانه از هم‌اکنون در راستای بهبود خدمات رفاهی، نظم و هزینه کمتر و آمارگیری دقیق‌تر برای ثبت‌نام افراد بازشده و اگر ویزاها به‌صورت گروهی صادر شود واسطه‌ها و هزینه‌ها کمتر می‌شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 6شهریور1395، کدخبر: 13950606001226: www.farsnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین