پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۹۶۵۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۳
محمد نفریه رئیس کمیته پیشگیری از بیماری‌های واگیردار سازمان بهزیستی کشور با اشاره به درگیری حدود ۵۰ مرکز نگهداری بهزیستی با کرونا گفت: از سه هزار مرکز بهزیستی، کمتر از ۵۰ مرکز به کرونا آلوده شده‌اند.

شعار سال: رئیس کمیته پیشگیری از بیماری‌های واگیردار سازمان بهزیستی کشور با اشاره به درگیری حدود ۵۰ مرکز نگهداری بهزیستی با کرونا گفت: از سه هزار مرکز بهزیستی، کمتر از ۵۰ مرکز به کرونا آلوده شده‌اند.

محمد نفریه روز چهارشنبه افزود: برای تامین تجهیزات پزشکی در ابتدا هماهنگی با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سخت بود و تقریبا هیچگونه خدماتی به مراکز بهزیستی داده نمی شد؛ اکنون بیش از یک و نیم ماه است که پیگیر تامین این تجهیزات برای مراکز هستیم.

وی با اشاره به نیاز جدی مراکز بهزیستی به تجهیزات پزشکی، خاطرنشان کرد: مراکز بهزیستی، تجهیزات پزشکی مانند دستکش و لباس مخصوص را با چند برابر قیمت از بازار آزاد تهیه می کنند.

رئیس کمیته پیشگیری از بیماری های واگیر سازمان بهزیستی کشور یادآور شد: اقدامات درمانی در مراکز بهزیستی انجام نمی شود بلکه این مراکز تحت فشار پیشگیری از آلودگی به کرونا قرار دارند و نسبت مرگ و میر در مراکز بهزیستی، اختلاف معناداری با مدت مشابه سال گذشته ندارد.

نفریه با بیان اینکه مشکل تجهیزات پزشکی و بهداشتی نیز همچنان پابرجاست و هیچ سهمیه‌ای در این رابطه به بهزیستی اختصاص نیافته، تصریح کرد: بیشترین میزان مرگ و میر بر اثر کرونا در مراکز بهزیستی در مراکز سالمندان و کمترین آن مربوط به مراکز شبه خانواده (کودکان) است. نسبت مرگ و میرها در مراکز نگهداری بهزیستی در مقایسه با مراکز نگهداری در کشورهای اسپانیا و فرانسه کمتر است. سالمندان و معلولان بیشتر در معرض خطر ابتلا به کرونا قرار دارند.

وی افزود: ابتلا به کرونا در مراکز نگهداری سالمندان، معلولان ذهنی و روانی مزمن، شبه خانواده و معتادان مشاهده شده است. حتی موارد مشکوک را هم به پای مثبت شدن کرونا می گذاریم.

به گفته نفریه، بیشترین مرگ و میر مربوط به مراکز سالمندان و کمترین مربوط به مراکز شبه خانواده است.

رئیس کمیته پیشگیری از بیماری های واگیردار سازمان بهزیستی کشور با گلایه از مشکل تامین تجهیزات پزشکی برای مراکز بهزیستی گفت: بهزیستی علاوه بر یارانه به مراکز بهزیستی بودجه کمکی جهت تامین تجهیزات پزشکی پرداخت می کند.

نفریه افزود: تمام مراکز نگهداری بهزیستی از ۲۷ بهمن سال گذشته در حالت قرنطینه به سر می برند؛ آلودگی کرونا در مراکز بهزیستی نیز در حال مدیریت است. آلودگی این مراکز به کرونا اجتناب ناپذیر بود چون به هر حال سرنشینان کشتی وسط آب هم به این ویروس آلوده شده اند چه برسد به مراکز بهزیستی که به هرحال پرسنلی دارد که در رفت و آمد هستند و مراکز بزرگی به شمار می روند.

درمان کرونا با مواد مخدر افسانه است

رئیس کمیته پیشگیری از بیماری های واگیردار سازمان بهزیستی کشور درمان کرونا با مواد مخدر را افسانه خواند و گفت: ابتلا به کرونا در مراکز نگهداری معتادان بهزیستی نیز مشاهده شده و مافیای مواد مخدر از افسانه هایی استفاده می کند مبنی براینکه «تریاک لاغرکننده است، قندخون را پایین می آورد یا کرونا را درمان می کند»؛ این ادعاها اشتباه است و ریشه در مافیای مواد مخدر دارد.

نفریه افزود: ادعای درمان کرونا با مواد مخدر مانند ادعای درمان کرونا با الکل است و اکنون مشاهده می شود که در برخی مناطق شمار قربانیان الکل بیشتر از قربانیان کرونا است.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا،تاریخ انتشار:20فروردین1399،کد خبر:83742946،www.irna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Poland
۲۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
0
0
واقعا آسایشگاه بهزیستی اوضاعشون خیلی خراب رسیدگی نکنن فاجعه به همراه داره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین