پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۹۷۸
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۹
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: طرح ویژه اشتغال 140 هزار نفری گردشگری و صنایع دستی را در دست اجرا داریم.

شعار سال: مسعود سلطانی‌فر در جلسه مشترک ستاد اقتصاد مقاومتی استان کرمان با فعالان اقتصادی و گردشگری کرمان اظهار داشت: در فرآیندهای پیش رو به دنبال تمرکززدایی و اعطای اختیارات به مدیران استانی و شهرستانی هستیم.

وی افزود: هر بخشی از وظایف و مسوولیت‌های قانونی و اختیارات ما به ویژه در بخش گردشگری لازم باشد، آمادگی داریم که اختیارات بیشتری واگذار شود.

سلطانی‌فر عنوان کرد: رئیس جمهور تاکید دارد که از ظرفیت و مشارکت بخش خصوصی استفاده واقعی شود، اراده مجموعه نظام بر این است که با فراهم کردن ساز و کار مختلف و تصویب قوانین مناسب، بخشی خصوصی در فضای کسب و کار مناسب فعالیت کند.

وی ادامه داد: در سازمان میراث فرهنگی در این زمینه پیشقدم بودیم، موافقت‌نامه‌ای با سازمان همیاری‌های شهرداری‌‌ منعقد می‌شود که مرمت و بازسازی هفت خانه تاریخی را به آنها واگذار می‌کنیم و اجازه می‌دهیم، 25 سال از آن استفاده کنند.

معاون رئیس جمهور بیان داشت: باستان‌شناسان تخمین می‌زنند که 800 هزار تا یک میلیون مکان و بنا یا سایت گردشگری در کشور داشته باشیم و در واقع ایران یک کشور موزه است.

سلطانی‌فر خاطرنشان کرد: تا الان توانستیم کمتر از 5درصد بناها، سایت‌ها و محوطه‌های تاریخی کشور را ثبت ملی کنیم.

وی ابراز داشت: ذخایر موجود در موزه‌های ما ارزشی بالاتر از دارایی بانک مرکزی دارند، گردشگری امروز تخصصی شده و ظرفیت‌های متعدد آن مورد توجه قرار دارد.

سلطانی‌فر تصریح کرد: رتبه جذب گردشگر ما جزو 50 کشور اول شده و از لحاظ درآمد به رتبه 37 رسیده‌ایم، اما ظرفیت ما به لحاظ میزان گردشگر دنیا نیم درصد که باید به دو درصد برسد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی با اشاره به طرح ویژه اشتغال 140 هزار نفری گردشگری در کشور گفت: الان 500 هزار نفر به صورت مستقیم و یک میلیون و 400 هزار نفر غیرمستقیم در حوزه گردشگری فعالیت دارند.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري فارس، تاریخ انتشار: 6 شهریور 1395، کد مطلب: 13950606000970:www. farsnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین