پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۲۶۹۹۷۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۹
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش درباره راه‌اندازی شبکه اجتماعی دانش آموزی (شاد) گفت: با توجه به اینکه تضمین‌های امنیت این شبکه بسیار مهم است، آغاز بکار شبکه برای مدتی به تعویق افتاده تا اطمینان لازم از همه آمادگی‌های فنی و امنیتی کسب شود.

شعار سال: رضوان حکیم زاده با تاکید بر اینکه در ایام تعطیلات ناشی از شیوع کرونا، آموزش تعطیل نشد و حتی در ایام عید هم آموزش دروس از طریق مدرسه تلویزیونی دنبال شد؛ درباره راه‌اندازی شبکه اجتماعی دانش آموزی (شاد) اظهار کرد: یکی از اقداماتی که در سطح ملی پیگیری شد راه اندازی یک بستر فضای مجازی امن و فراگیر بود که بتواند خانواده گسترده آموزش و پرورش را پوشش دهد و اقداماتی که معلمان انجام می دهند را پشتیبانی کند.

وی افزود: جلسات بسیاری در طول تعطیلات عید و بعد از آن برگزار و کارهای لازم انجام شد؛ اما با توجه به اینکه تضمین‌های امنیت این شبکه بسیار مهم است، آغازبکار شبکه برای مدتی به تعویق افتاده تا اطمینان لازم از همه آمادگی‌های فنی و امنیتی کسب شود.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه اقدام دیگر در سطح استان‌ها و مدارس با همت دبیران در سراسر کشور رقم خورد گفت: معلمان بویژه معلمان دوره ابتدایی  به صورت خودجوش و با انگیزه بالا از همه امکانات خود استفاده کردند. در این ایام که دانش آموزان در منزل بودند معلمان آموزش را دنبال کردند و وارد میدان شدند، جهادی کار کردند و شاهد دستاوردهای خوبی بودیم. در این ایام خلاقیت‌های ارزشمندی در حیطه شیوه تدریس دیدیم.

حکیم زاده افزود: مدیران مدارس و معلمان به فراخور شرایط خود سعی کردند این کار را پیگیری کنند. سامانه‌ای نیز در آموزش و پرورش راه اندازی شد و همه مدارس به آن متصل شده و امکان گزارش گیری از اقدامات مدارس وجود داشت.

احصای دانش آموزانی که به اینترنت دسترسی نداشتند

وی درباره برخی مناطق که دسترسی به اینترنت و فضای تلویزیونی ندارند گفت: دستورالعمل خاصی را برای تداوم جریان آموزش در مناطق محروم و عشایری تدوین و ابلاغ کردیم. بر اساس شرایط و استفاده از ظرفیت راهبران آموزشی، تحویل بسته‌های آموزشی، استفاده از ظرفیت صداوسیمای استانی و رسانه رادیو اقدامات خوبی انجام شده است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: دانش آموزانی که دسترسی نداشتند احصاء شدند و اعزام داوطلبانه معلمان و راهبران با رعایت نکات بهداشتی برای حضور در مناطق عشایری و استفاده از فناوری‌های قابل حمل و نقل برای آموزش انجام شده است.

پرداخت حق الزحمه مدرسان مدرسه تلویزیونی

وی درباره پرداخت حق الزحمه به مدرسان مدرسه تلویزیونی نیز اظهار کرد:  وزیر آموزش و پرورش تاکید داشت که باید از زحمات این مدرسان تقدیر کنیم؛ به همین خاطر لیستی را تهیه کردیم. هرچند اعتقاد داریم جبران خدمات و زحماتشان امکان پذیر نیست، اما کارهای واریز حق الزحمه شان در حال انجام است.

حکیم زاده در پاسخ به اینکه آیا نگران افت تحصیلی و کیفیت پایین آموزش در دانش آموزان نیستید؟ گفت: به هر حال در شرایط خاصی به سر می بریم و همه دنیا این وضعیت را دارند. خوشبختانه ما در زمینه تداوم آموزش جزو کشورهای صف اول دنیا هستیم و اقدامات جامعه فرهنگی ما قابل ارائه به دنیاست.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: علی رغم شرایط سخت می توانیم بگوییم تا جایی که به کادر آموزشی مربوط می شود تمام انرژی خود را برای آموزش با کیفیت به کار گرفته‌ایم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ 22 فروردین 99، کد مطلب: 99012111810: www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۲
0
0
در خیل زیادی از روستاها و استانهای ضعیف ما نت نداریم و آموزش مجازی امان پذیر نیست
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین