پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۹
معاون فرهنگی دانشگاه هرمزگان گفت: دولت تدبیر وامید مدیریت یکپارچه سواحل را بطور جدی پیگیری می کند واز موضوع های اولویت داربوده ومتولیان زیادی دارد.

شعارسال: عباس مرادی پنجشنبه درهمایش طرح یکپارچه مدیریت ساحلی که با حضورشهرداران، اعضای شورای شورا ومعتمدان محلی بندرلنگه وکنگ برگزار شد افزود: با توجه به تقاضا برای استفاده از سواحل درآینده ساماندهی مدیریت سواحل یک ضرورت اجتناب ناپذیر برای کشورمان است واگرمدیریت و ساماندهی سواحل به موقع انجام نشود ممکن است برای پذیرش جمعیت با بحران مواجه شویم.

وی ادامه داد: درحال حاضرهمه برنامه ریزیها و سرمایه گذاریها به سمت ساحل پیش می رود وهرچه تراکم جمعیت در ساحل بیشتر شود تقاضا برای منابع اکولوژی بیشتر خواهد شد.معاون دانشگاه هرمزگان تصریح کرد: یکی از مسائل در10سال آینده بحران آب بوده وچاره ای جز استفاده از آب دریا برای شرب و صنعت نخواهیم داشت وبرای توسعه آب شیرین کن ها و گسترش کشت متراکم باید درپیش بگیریم.

مرادی دربخش دیگری ازسخنان خود با اشاره به بحث های نرم افزاری وسخت افزاری مدیریت یکپارچه سواحل اظهارداشت: بایستی این موضوع با مردم و مسئولان در میان گذاشته شود تا آماده باشند و بصورت یک گفتمان دربیاید زیرا یکی از راه کارهای موفقیت این طرح مشارکت مردم است.

وی افزود: آمایش سر زمین به مناطق ساحلی گره خورده زیر باید مشخص شود که چه کسی یا نهادی مدیریت یکپارچه ساحلی را برعهده بگیرد و موانع اجرایی آن برطرف شود .

رئیس اتاق فکراستان هرمزگان دراین نشست گفـت:ازابتدای فعالیت اتاق فکر استان تاکنون بیش از10 موضوع از حوزه های مختلف استان به معاونت راهبردی رئیس جمهوری گزارش شده که تاثیر بسزایی در روند اجرایی این بخش ها داشته است.

موسی جاودان افزود:عمده این گزارش ها را درحوزه بحران ، بهداشت ودرمان ، محیط زیست ، شبکه فاضلاب، نظام آموزشی ، مواد سوختی ، مسائل اقتصادی وصنعتی ، مسائل سیاسی ، مدیریتی ومیراث فرهنگی بوده است.

وی ،هدف از تشکیل اتاق فکر استانی، همفکری، به اشتراک گذاری دانش بومی و منطقه ای در امور ملی، مشارکت نخبگان و خبرگان در شناسایی مسایل و ارایه راهکارهای ملی و منطقه ای و ارتقا کیفیت تصمیم گیری استانی در گستره ملی است.

جاودان با اشاره به اینکه شورای اتاق فکر استانی با همکاری تعدادی از نخبگان استان تشکیل شده است، بیان کرد: فعالیت های اتاق فکر استان مبتنی بر جمع بندی نظرهای کارشناسی خبرگان استانی و تمرکز بر مدیریت دانش خبرگی است.

مدیر اتاق فکر استانی هرمزگان خواستار مشارکت خبرگان دولتی، کارشناسان دانشگاهی، نخبگان ملی و محلی، کارآفرینان، تولید کنندگان، انجمن های صنفی و افراد با نفوذ اجتماعی و فرهنگی در اتاق فکر استان شد.
معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری بندرلنگه هم گفت: این شهرستان با قدمت زیاد و داشتن ظرفیت های بکر مستعد سرمایه گذاری در حوزه سواحل است .

ابراهیم فرهادی نیا افزود: با توجه اینکه بندرلنگه ازساحل طولانی برخوردار است ونقش آفرینی درامرساحل و دریا دارد ، مدیریت یکپارچه سواحل می تواند به رشد وتوسعه آینده این شهرستان بیاجامد.
دراین نشست هریک از اعضا نظر وپیشنهادهای خود در خصوص مدیریت یکپارچه سواحل ارایه کردند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وب سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی "ایرنا" ، تاریخ انتشار پنجشنبه 14 آبان 1394 ، کد مطلب : 81826978 (4970734) : www.newsum.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رها
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۸
0
0
متاسفانه با عملکردهای نامطلوب بدست آمده تاکنون ، پیشنهاد می دم اينقدر توی اتاق های فکر ، فکر نکنند.
اصلا بايد درب اين اتاقها بسته شه ، فعلا با اين فكراشون ساحل رو از بين بردن ديگه طبيعت واقعي تو شمال نيست
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین