پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۰۱۰۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۰
رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران از آسیب دست کم هزار میلیارد تومان به آژانس‌های هواپیمایی در اسفند ۹۸ و فروردین ۹۹ در اثر شیوع ویروس کرونا خبر داد.

شعارسال: رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران از آسیب دست کم هزار میلیارد تومان به آژانس‌های هواپیمایی در اسفند ۹۸ و فروردین ۹۹ در اثر شیوع ویروس کرونا خبر داد.
 
«حرمت الله رفیعی»، رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران، درخصوص میزان خسارت مالی وارد شده به این صنف توضیح داد: صنعت گردشگری در سال قبل و ماه‌های گذشته قبل از کرونا، با بحران‌های متعددی مثل افزایش نرخ دلار و سیل در ایام اوج مسافرت‌ها مواجه شده‌ بود که ریزش سفرهای نوروزی را به دنبال داشت و بحران امسال نیز، بر آسیب‌های قبلی اضافه کرد.
 
ضرر ۴۹ میلیارد تومانی پروازهای داخلی
 
او افزود: با شیوع ویروس کرونا در ایام پیک سفرها، پروازهای داخلی ۴۹ میلیارد تومان و  پروازهای بین‌المللی ۲۱۶ میلیارد تومان ضرر کردند.
 
رفیعی ادامه داد: همچنین به هتل‌های داخلی ۶۰ میلیارد تومان و به هتل‌های مسیرهای خارجی نیز ۲۱۰ میلیارد تومان زیان وارد شده‌ است.
 
این فعال اقتصادی با بیان اینکه در رقم‌های محاسبه شده، کف قیمت‌ها و هزینه‌ها در نظر گرفته‌ شده‌ است، افزود: هزینه‌های جاری دفاتر خدماتی نیز ۳۸۵ میلیارد تومان برآورد شده که مجموع خسارت‌ها حدود یک هزار میلیارد تومان، می‌شود.
 
رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرت هوایی بیان کرد: از آنجایی که ویروس کرونا کل دنیا را دربر گرفته، اولین صنعتی دچار مشکل شده گردشگری و اصناف وابسته به آن است.
 
این فعال اقتصادی تشریح کرد: ما در ایام کم سفری، به بسترسازی و مذاکرات و انعقاد قراردادهای گوناگون با هتل‌ها، آژانس‌ها و‌ ... می‌پردازیم تا شرایط را برای ایام پیک مسافرت مثل نوروز فراهم کنیم اما متاسفانه در پرسفر‌ترین ایام سال، دچار معضل بزرگی شدیم.
 
رفیعی با تاکید بر اینکه اولویت ما از بین رفتن این ویروس به طور کامل است، خاطر نشان کرد: اگر اماکن مقدس باز شود گردشگری زیارتی و به دنبال آن گردشگری سیاحتی تا حدودی فعال می‌شود و شاید کمی از زیان دفاتر مسافرتی کاهش یابد.
 
او اظهار کرد: پیش‌بینی ما این است در خوش بینانه‌ترین شرایط دفاتر می‌توانند تیرماه آغاز به فعالیت کنند و تا پایان شهریور ماه زیان خود را صفر کنند.
 
رفیعی در خصوص تمهیدات در نظر گرفته شده برای کسب و کارهای متضرر از کرونا توضیح داد: امهال بیمه‌ها و مالیات‌ها در شرایطی که این صنعت در تعطیلی به سر می‌برد و تنفس‌های ماهیانه و سالیانه چندان موثر نخواهد بود. برای مثال امهال در پرداخت قبوض آب و برق در زمانی که فعالیت تعطیل است و هزینه‌هایی از این دست ندارد، نمی‌تواند تاثیر به‌سزایی داشته‌باشد.
 
او در پایان گفت: وام ۱۲ درصدی هم در اختیار صنعت گردشگری قرار نمی‌گیرد بلکه به‌دست دلالان می‌افتد.
 

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از  خبرگزاری    برنا،تاریخ انتشار:  22 فروردین    1399،کدخبر  :986092 www.borna.news 
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Canada
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
0
0
تمام این کارکنان این آژانس ها هم بیکار شدن و خیلی هاشون کار ندارن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین