پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۰۵۵۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۷
فرنوش نوبخت صبح امروز در نشست خبری مجازی که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با بیان اینکه از ابتدای شیوع کرونا مترو تهران اقدامات زیادی در خصوص پیشگیری از شیوع کرونا در سطح ایستگاه و خطوط مترو انجام داد، گفت: مترو تهران در این دو ماه با حداکثر ظرفیت به خدمت‌رسانی مسافران پرداخته است.
شعارسال: مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو با بیان اینکه از مسافران مترو درخواست می‌شود که از ماسک استفاده کنند، گفت: ما هر آنچه که در اختیار داشتیم و با تمام ظرفیت به میدان آمدیم.
 
 فرنوش نوبخت صبح امروز در نشست خبری مجازی که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با بیان اینکه از ابتدای شیوع کرونا مترو تهران اقدامات زیادی در خصوص پیشگیری از شیوع کرونا در سطح ایستگاه و خطوط مترو انجام داد، گفت: مترو تهران در این دو ماه با حداکثر ظرفیت به خدمت‌رسانی مسافران پرداخته است.
 
وی با بیان اینکه اخیرا مطرح شده است که مترو یکی از محل‌های شیوع کرونا است، گفت: بر همین اساس ما به صورت مداوم قطارها را ضدعفونی کرده و طرح فاصله‌گذاری اجتماعی را نیز در آن اجرایی کردیم اما تعداد زیادی از مردم همچنان مترو را به عنوان وسیله اول حمل و نقلی خود انتخاب می‌کنند که ما می‌بایست به این افراد خدمات سالم ارائه کنیم.
 
نوبخت با بیان اینکه 80 درصد قطارها نشانه‌گذاری شده‌اند، گفت: به دلیل تعطیلی چاپخانه‌ها ما با مشکل چاپ برچسب‌ها مواجه بودیم که امیدواریم با رفع این مشکل حداکثر تا فردا بتوانیم تمامی قطارها و ایستگاه‌های مترو را به نشانه‌های طرح فاصله‌گذاری اجتماعی مجهز کنیم.
 
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا طرح جداسازی واگن‌های زنانه و مردانه متوقف شده است، گفت: پرسنل ما همه قطارها را ضدعفونی می‌کنند و جداکننده‌های قسمت زنانه و مردانه درب‌هایی بود که تردد کارگران ضدعفونی کننده را با مشکل مواجه می‌کرد به همین دلیل درها را برداشته اما به جای آن میله‌های افقی گذاشتیم و هنوز هم طرح جداسازی واگن آقایان و بانوان رعایت می‌شود و مردها نباید وارد این قسمت شوند.
 
نوبخت در پاسخ به برخی انتقادات مبنی بر اینکه تهویه واگن‌ها باعث شیوع کرونا می‌شود، گفت: سامانه تهویه قطارهای مترو برای حالت عادی است که بر این اساس بخشی از هوای داخل واگن‌ها را گرفته و بعد از چرخش مجددا در سطح واگن پخش می‌کند اما این یک بحث فنی است چرا که ما امکان عوض کردن قطارها یا سیستم تهویه را نداریم و این سامانه تهویه در همه کشورها و در همه قطارهای مترو است و به نظر می‌رسد باید کارشناسان وزارت بهداشت وارد شده و با اندازه‌گیری و شبیه‌سازی در مورد نقش سامانه تهویه مترو نظر دهند چرا که امکان تغییر سیستم وجود ندارد.
 
وی با بیان اینکه مترو تهران با حداکثر ظرفیت به مردم خدمت‌رسانی می‌کند و آن طور که شهردار تهران تأکید داشته ما تابع تصمیمات ستاد ملی کرونا هستیم، افزود: با این حال در مورد سیستم تهویه قطارهای مترو نمی‌توانیم کاری کنیم و باید وزارت بهداشت در این مورد نظر بدهد.
 
وی با بیان اینکه ما هر چه داریم، وارد خطوط کردیم، گفت: در این دو ماه به دلیل شیوع کرونا فارغ از تحریم‌ها ما با مشکل تأمین قطعات مواجه هستیم چرا که واردات نیز سخت شده است.
 
وی در مورد کاهش سرفاصله حرکت قطارها با بیان اینکه تا ناوگان بیشتری تأمین نشود نمی‌توانیم سرفاصله‌ها را کاهش دهیم، گفت: در حال حاضر در خطوط 1، 2 و 4 سرفاصله حرکت قطارها سه و نیم دقیقه است و تا زمانی که ناوگان اضافه‌تری نداشته باشیم نمی‌توانیم سرفاصله را کاهش دهیم.
 
نوبخت در مورد آمار مسافران مترو نیز با بیان اینکه ما زیرساخت‌های لازم برای پوشش سفر یک و نیم میلیون نفر را داریم، گفت: روز گذشته 338 هزار نفر از مترو استفاده کردند اما هر چقدر تعداد فعالیت ادارات، مراکز خرید و... افزایش یابد قطعا مراجعات به مترو نیز افزایش می‌یابد.
 
وی در پاسخ به این سوال که چرا تعداد مسافران در ایستگاه‌های مترو به خصوص ایستگاه‌های تقاطعی را در راستای اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی کنترل نمی‌کنید، گفت: نمی‌شود مسافران را در ایستگاه‌های تقاطعی کنترل کرد چرا که ما باید مانع از ورود تعدادی از مسافران به قطارها شویم که این باعث می‌شود با ورود قطارهای بعدی ازدحام جمعیت در ایستگاه‌ افزایش یابد و می‌دانید که سیستم مترو چرخشی است اما به نظر می‌رسد باید زمان حضور افراد تغییر کند و اگر قرار باشد همه ادارات ساعت 14 تعطیل شود قطعا شاهد افزایش جمعیت در ایستگاه‌ها خواهیم بود و به نظر می‌رسد که بهتر است ساعات کار ادارات شناور شود تا فاصله‌گذاری اجتماعی در مترو رعایت شود.
 
نوبخت در پاسخ به این سوال که چرا مترو ماسک رایگان به مسافران نمی‌دهد، گفت: اینکه ما به مردم ماسک رایگان بدهیم امکان‌پذیر نیست چرا که نه بودجه و نه امکانات لجستیک داریم و باید برای کارکنان خودمان ماسک بگیریم و هیچ سازمانی را هم سراغ ندارم که به مراجعه‌کنندگانش آن هم در وسعت مسافران مترو ماسک بدهد اما از مسافران مترو درخواست می‌شود که در صورت توان حتما از ماسک استفاده کنند.
 
وی در پاسخ به این سوال که آیا دست‌فروشان مترو نیز مشمول دریافت کارت هدیه یک میلیونی بنیاد مستضعفان شدند یا نه، گفت: ما آمار دقیقی از دست‌فروشان مترو نداریم چرا که این افراد در قالب شهروند معمولی وارد مترو می‌شوند اما آمارهایی از طرح‌های برخوردی که قبلا داشتیم وجود داشت که اعلام کردیم.
 
وی با بیان اینکه اگر دست‌فروشان در شبکه مترو حضور دارند به این دلیل است که مردم و مسافران از آن‌ها استقبال می‌کنند، گفت: از مسافران مترو می‌خواهم که در این شرایط برای حفظ سلامتی خودشان هم که شده از دست فروشان خرید نکنند.
 
وی همچنین در خصوص تعداد مبتلایان کارمندان شرکت بهره‌برداری مترو به کرونا گفت: تاکنون 35 نفر از پرسنل مترو به کرونا مبتلا شدند اما خوشبختانه مورد فوتی نداشتیم.
 

 
شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از  خبرگزاری  ایسنا   ،تاریخ انتشار:  25 فروردین    1399،کدخبر  :   www.isna.ir، 99012514330
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Canada
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۶
0
0
مترو باید خیلی پشت سر هم و بی وقفه ضد عفونی بشه باید خیلی رسیدگی بشه واقعا
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین