پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۲۷۰۷۶۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۶
براساس گزارش ها سنگ اندازی جدیدی علیه اموال ایران در دادگاه لوکزامبورگ در حال وقوع است. رئیس بانک مرکزی پیش از این از پیروزی حقوقی ایران در دادگاه لوکزامبورگ و رفع توقیف 1.6 میلیارد دلاری اموال ایران خبرداده بود، حالا دادگاه لوکزامبورگ در بیانیه ای این پیروزی را تایید کرده اما قطعی شدن این حکم و دسترسی ایران به اموال خود را منوط به رای دادگاه عالی این کشور دانسته است. بیانیه ای که گره های حقوقی جدیدی را نیز عیان کرده است.

شعار سال:پس از صدور رای رفع توقیف 1.6 میلیارد دلار اموال ایران در لوکزامبورگ، یک رای دیگر در این باره صادر شده که به بررسی آن پرداخته ایم.


براساس گزارش ها سنگ اندازی جدیدی علیه اموال ایران در دادگاه لوکزامبورگ در حال وقوع است. رئیس بانک مرکزی پیش از این از پیروزی حقوقی ایران در دادگاه لوکزامبورگ و رفع توقیف 1.6 میلیارد دلاری اموال ایران خبرداده بود، حالا دادگاه لوکزامبورگ در بیانیه ای این پیروزی را تایید کرده اما قطعی شدن این حکم و دسترسی ایران به اموال خود را منوط به رای دادگاه عالی این کشور دانسته است. بیانیه ای که گره های حقوقی جدیدی را نیز عیان کرده است. عبدالناصر همتی پیش از این گفته بود: «از قرار وجوهی به‌مبلغ 1.6 میلیارد دلار متعلق به بانک مرکزی نزد کلییراستریم لوکزامبورگ که از 25 دی 94 در توقیف بود ، رفع توقیف شد و سپس با صدور دستور موقت از شعبه دیگری از دادگاه‌های کشور یادشده از انتقال همان وجوه به آمریکا و توزیع میان مدعیان دروغین انتساب حادثه 11 سپتامبر به ایران پیشگیری شد.» رئیس جمهور نیز ازاین موفقیت به عنوان «پیروزی حقوق دانان ایرانی» در کشور لوکزامبورگ یاد کرده و علی ربیعی،‌ سخنگوی دولت ابراز امیدواری کرد که از دارایی رفع توقیف شده ایران برای خرید دارو و محصولات غذایی استفاده شود.


بیانیه دادگاه لوکزامبورگ چه می گوید؟
روز گذشته دادگاه لوکزامبورگ در بیانیه ای با اشاره به رای خود در سیزدهم فروردین ماه ( 1 آوریل) و مخالفت مراجع قضایی این کشور با انتقال یک میلیارد و 600 میلیون دلار از دارایی‌های مسدودشده ایران به خانواده‌های قربانیان حملات یازدهم سپتامبر، سخنان همتی در این باره را تایید کرد اما دسترسی قطعی ایران به این اموال را منوط به رد دادخواهی آمریکا در دادگاه عالی این کشور و رای نهایی این دادگاه دانست. رای دادگاه عالی لوکزامبورگ تنها مسئله ای نیست که دسترسی ایران به این 1.6 میلیارد دلار را با اما و اگر مواجه می کند. گره جدید این است که براساس گزارش بی بی سی، دادگاه دومی در لوکزامبورگ دو روز بعد از حکم دادگاه اول مبنی بر رفع توقیف اموال ایران، طی حکمی نقل و انتقال این دارایی را به وسیله شرکت «کلییراستریم» ممنوع کرده است. براساس این رای، اگر شرکت «کلییراستریم» پیش از صدور حکم نهایی از سوی دادگاه عالی لوکزامبورگ، در وضعیت دارایی ایران تغییری ایجاد کند، روزانه یک میلیون یورو جریمه خواهد شد. برخی تحلیل گران رای این دادگاه دوم را تاکتیک وکلای آمریکایی برای جلوگیری از انتقال پول ایران قلمداد می کنند تا فرایند رسیدگی به این پرونده را طولانی تر کنند. با این اوصاف به نظر می رسد با سنگ اندازی جدیدی نسبت به پیروزی حقوقی ایران در لوکزامبورگ مواجه خواهیم بود. چرا که اگر دادگاه عالی این کشور هم امروز حکم قطعی برای رفع توقیف صادر کند، درصورتی ایران می تواند به اموال خود دست پیدا کند که دادگاه دوم درلوکزامبورگ حکم خود نسبت به ممنوعیت نقل وانتقال دارایی ایران در شرکت «کلییراستریم» را لغو کند. موضوعی که نشان می دهد یک نبرد حقوقی جدی میان ایران و آمریکا بر سر اموال ایران در لوکزامبورگ جریان دارد.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه خراسان،تاریخ انتشار:27فروردین1399،کد خبر:693633،www.khorasannews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
France
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۷
0
0
پولی که مال خودمون حق خودمون نمیدن بعد دنبال وامیم از بانک جهانی
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین