پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۰۹۶۷
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۰
حسین محمدنبی گفت: بیش از 800 نفر از همکاران وکیل دادگستری که در اداره معاضدت کانون وکلای دادگستری مرکز به کار وکالت معاضدتی فعالیت دارند و این مرکز ترکیبی از وکلای شاغل در چهار استان تهران، سیستان و بلوچستان ، هرمزگان و سمنان می باشد و همچنین اعضای هیات مدیره کانون وکلای مرکز و وکلایی عضو این مرکز به جمع ما پیوستند تا این بیانیه را به آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد ارسال کنیم.

شعار سال:حسین محمدنبی در این رابطه اظهار کرد: بیش از 800 نفر از همکاران وکیل دادگستری که در اداره معاضدت کانون وکلای دادگستری مرکز به کار وکالت معاضدتی فعالیت دارند و این مرکز ترکیبی از وکلای شاغل در چهار استان تهران، سیستان و بلوچستان ، هرمزگان و سمنان می باشد و همچنین اعضای هیات مدیره کانون وکلای مرکز و وکلایی عضو این مرکز به جمع ما پیوستند تا این بیانیه را به آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد ارسال کنیم. 

وی در رابطه با هدف از ارسال این نامه افزود: وکلا با ارسال این بیانیه به دبیرکل سازمان ملل متحد و همچنین دبیرکل سازمان بهداشت جهانی این واقعیت را اعلام کردند که تحریم هایی که علیه کشورمان ایران اعمال شده، مشکلات فراوانی را برای بخش دارو، لوازم بهداشتی و آزمایشگاهی و همچنین بحث مربوط به غذا ایجاد نموده و در این زمینه ها دچار مشکل شده ایم. 
رئیس اداره معاضدت کانون وکلای دادگستری مرکز خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه تحریم های ظالمانه سال هاست که علیه کشورمان ایران صورت گرفته، لازم بود ما هم به عنوان جمعی از حقوقدانان و وکلای کشور این اقدام را داشته باشیم و البته به طور جداگانه هم از سوی وکلا و از قسمت های دیگر این درخواست ها انجام شده است. نهایتا ما با توجه به منشور سازمان ملل متحد و در این برهه از زمان با وجود نگرانی از شیوع ویروس کرونا و نگرانی از سختی های بسیاری که برای واردات و خرید دارو و لوازم پزشکی ایجاد شده، لازم بود تا برای رفع این تحریم ها اقدامی انجام دهیم. 

محمدنبی تاکید کرد: رونوشتی از این بیانیه را به دبیرکل سازمان ملل متحد، سازمان بهداشت جهانی، سایر مسئولین بین المللی دنیا و همچنین کانون بین المللی وکلای دادگستری (IBA) ارسال کردیم که امیدوارم به این بیانیه توجه کنند و هر چه سریع تر نسبت به رفع این تحریم ها کاری انجام دهند. 

وی گفت: این مساله حمایت از حق حیات و حقوق بشر است و سازمان ملل قطعنامه های مفصلی در زمینه های مختلف برای حفظ حقوق بشر دارد که با عنایت به منشور سازمان ملل متحد امیدواریم که این کار انجام شود. 
به گزارش ایسنا متن این بیانیه به شرح زیر است:

"بسم الله الرحمن الرحیم
 عالیجناب دکتر آنتونیو گوتیرش 
دبیرکل محترم سازمان ملل متحد
با تقدیم احترامات فائقه:
همانگونه که مستحضرید، در طول چند سال گذشته وجود تحریم هایی که توسط ایالات متحده آمریکا علیه کشورمان انجام شده مشکلات فراوانی را برای ملت بزرگ ایران فراهم نموده است.
تحریم‌ها را نیز هر روز افزون نموده و این تحریم‌ها در این برهه از زمان که به دلیل شیوع جهانی بیماری ویروس کرونا شاهد تهدید بی‌سابقه و نگرانی روزافزون جهانی هستیم، نبود وسایل پزشکی و آزمایشگاهی و دارویی در کشور ما باعث شده تا موانعی جدی در مسیر مهار این بیماری ایجاد کند و بدین لحاظ بیماران بسیاری برای بهبود نیاز به غذا و دارو دارند که به جهت تحریم‌های ظالمانه، امکان ورود دارو و لوازم مورد نیاز برای مبارزه جدی با ویروس کرونا را نداریم و همانگونه که گفته شد تحریم‌ها باعث تضییع حقوق قانونی مردم بزرگ کشور ایران شده، با توجه به منشور سازمان ملل متحد و مقررات جهانی می بایست در رفع این تحریم‌ها اقدامات لازم را به آن مقام محترم انجام دهد.
کشورها و سازمان های مختلف جهانی نیز از جنابعالی خواستار رفع این تحریم ها شده اند.
ما وکلای دادگستری با توجه به منشور سازمان ملل و اساسنامه بهداشت جهانی در جهت رفع این تحریم ها از جنابعالی می خواهیم دستور اقدامات فوری را صادر نمایید، زیرا در غیر این صورت آثار مخرب و منفی آن برای ملت بزرگ ایران و نهایتاً دیگر کشورها احتمال ایجاد خطر خواهد نمود.
مجدداً از آن دبیرکل محترم تقاضا داریم دستور بررسی فوری لغو تحریم ها در همه زمینه‌ها از جمله غذا، دارو و اقلام پزشکی و آزمایشگاهی و ملزومات مورد نیاز را خواستاریم.
تعهدات آن سازمان در حمایت از حق حیات و حقوق بشر و اجرای قطعنامه های مصوب وظیفه خطیری را برای اجرای این درخواست دارد و بر اساس منشور، حق سلامت ملت ایران و دسترسی آسان به غذا و دارو و لوازم بهداشتی و درمانی باید با همراهی و کمک فوری شما صورت پذیرد زیرا همانگونه که گفته شد عدم توجه به این اقدام احتمال فاجعه انسانی و زیست محیطی را خواهیم داشت که برای بشریت سمی مهلک است و ما وکلای دادگستری جمهوری اسلامی ایران درخواست توجه کافی به این موضوع را از آن دبیرکل محترم داریم.

شعار سال، با اندکی تخلیص و اضافات برگرفته از سایت تحلیلی خبری عصر ایران،تاریخ 27 فروردین 1399، کدخبر:723582،www.asriran.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین