سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۲۰
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۶
رخوت بین دو انتخابات فرصتی را برای سود جویان فراهم نموده ازاین هم گسیختگی مدیریتی وناپیوستگی برنامه ایی سوء استفاده هایی صورت می پذیرد از این رو نظارت دقیقتر وجدی تر دستگاه های نظارتی وکنار گذاشتن تعارفات ومماشات از سوی مدیران ارشد در حوزه های مدیریت خود لازم وضروری به نظر می رسد.

شعار سال : قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، انتخابات را به کرات مطرح ساخته است و ابعاد مختلف آن را مورد توجه قرار داده و روشن نموده است و از آنجا که قانون اساسی مهمترین منبع قانونی کشور است و حتی نسبت به قانون انتخابات بالاتر است، پس نگرش و پرداختن به زوایای انتخابات با عینک قانون اساسی حائز اهمیت می باشد.

بر طبق اصل ‏ششم قانون اساسی در جمهوری‏ اسلامی‏ ایران‏ امور کشور از راه انتخابات ؛ انتخاب‏ رئیس‏ جمهوری ، نمایندگان‏ مجلس‏ شورای‏ اسلامی‏، اعضای‏ شوراها و نظایر اینها باید به‏ اتکاء آراء عمومی‏ اداره‏ شود، و یا از راه‏ همه‏ پرسی‏ در مواردی‏ که‏ در اصول‏ دیگر این‏ قانون‏ معین‏ می‌گردد.

یکی از مصادیق مردم سالاری دینی برگزاری انتخابات وتوجه به آراء مردم درتعیین سرنوشت خود وجامعه برگزاری انتخابات است تا جایی که حضرت امام خمینی(ره) فرمودند: میزان رأی ملت است.

خوشبختانه کشور عزیزمان دراین زمینه پیشرو جوامع اسلامی وحتی جوامع پیشرفته است وحضور حداکثری مردم در تمام انتخابات ها از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون نشان دهنده اعتماد مردم واهمیت قائل شدن برای سرنوشت خود در حوزه های مختلف اعم از شوراهای شهر وروستا، مجلس شورای اسلامی، ریاست جمهوری وخبرگان است اما نکته اینجاست که علاوه بر پیامدهای سرشار از موفقیت وتعالی وجهش های توسعه ای دراین زمینه بواسطه انتخابات آسیبهای مختلفی نیز به دلیل نوع نگاه وعدم تطابق تفسیری وعدم پیوستگی برنامه ای ونداشتن یک همسویی مناسب بین دو انتخابات با طیف های مختلف هستیم یکی از این آسیبها دوران رخوت بین دو انتخابات ویا به اصطلاح مرحله خیزش برای چیدمان هاست.

همواره شاهد هستیم که در یک بازه زمانی بین برگزاری انتخابات یا درواقع ماههای پایانی قبل از برگزاری انتخابات وماههای بعد از انتخابات بنا به دلایلی که گفته شد دچار رخوت و رکود مدیریتی می گردد ودستگاههای اجرایی دچار سردرگمی،بی تفاوتی وسکون می گردند که تمامی فعالیتهای مرتبط با خدمات رسانی به مردم را تحت تأثیر قرار می دهد دراین شرایط قدرت تصمیم گیری وبرنامه ای مدیران درپایین ترین سطح خود بوده وبعضاً دستگاههای اجرایی از برنامه های خود انحراف معیار پیدا می کنند که البته باید نظارت دقیقتری اعمال نمود.

از دیگر آسیبهای انتخابات می توان به تعارفات ومماشات دستگاههای نظارتی یا نمایندگان ودولتها با مدیران درسطوح مختلف اشاره نمود که متأسفانه منجر به کمرنگ تر شدن نظارت وماندگاری نیروهای مدیریتی ناکارآمد علیرغم اثبات ضعفها وعملکرد ضعیف شان به بهانه برگزاری انتخابات وپرهیز ازایجاد تنش وآرام نمودن فضای جامعه است درصورتی که این نوع نگاه بزرگترین آسیب را به جامعه وارد می کند.

خوشبختانه واکنش جامعه نسبت به پدیده انتخابات طبق سوابق مستند همواره مثبت بوده وگلایه مردم درحوزه انتخابات آسیب هایی است که عنوان گردید ومردم توقع دارند یک مدیر ویک نماینده حتی از ثانیه های آخر خدمت خود را درجهت ارائه خدمات مناسب به مردم استفاده نماید.

بعضاً مشاهده می گردد که این رخوت بین دو انتخابات فرصتی را برای سود جویان فراهم نموده ازاین هم گسیختگی مدیریتی وناپیوستگی برنامه ایی سوء استفاده هایی صورت می پذیرد از این رو نظارت دقیقتر وجدی تر دستگاههای نظارتی وکنار گذاشتن تعارفات ومماشات از سوی مدیران ارشد در حوزه های مدیریت خود لازم وضروری به نظر می رسد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته ازوب سایت جنوب ایران، تاریخ نشرخبر : 30 مهر 1394 کد مطلب : 20576 www.jonoubiran.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* کد امنیتی:
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین