پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۲۲۲۱
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۲
مدیر شبکه بهداشت و درمان سرپل‌ذهاب گفت: یک پسر ۱۰ساله ساکن در کانکس‌های اسکان موقت این شهرستان براثر برق گرفتگی جان باخت.

شعار سال: مازیار طهماسبی افزود: ظهر امروز پس از اعلام این حادثه در کمپ اسکان واقع در محوطه ستاد مدیریت بحران جنب اداره آموزش و پرورش سرپل ذهاب، بلافاصله نیرو‌های فوریت‌های پزشکی و پلیس در محل حاضر شدند.
وی اظهار کرد: در این حادثه متاسفانه یک کودک ۱۰ ساله که به همراه خانواده اش در کانکس اسکان موقت ساکن بود، به دلیل بی احتیاطی دچار برق گرفتگی شد و جان خود را از دست داد.
مدیر شبکه بهداشت و درمان سرپل ذهاب گفت: جسد فرد جان باخته توسط ماموران امدادی به سردخانه بیمارستان شهدای سرپل ذهاب انتقال یافت.
وی از مردم خواست اصول فنی و ایمنی را رعایت کنند تا شاهد این گونه حوادث تلخ نباشیم.
سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از ۹۰ هزار تن جمعیت دارد.
زمین لرزه ۷.۳ ریشتری ۲۱ آبان سال گذشته در ۱۱ کیلومتری بخش ازگله و ۳۲ کیلومتری شهر سرپل ذهاب رخ داد که ۶۲۰ کشته و ۱۲ هزار و ۳۸۶ مصدوم داشت.
در همین حال سعید آقاخانی که این روز‌ها سریال ن. خ با داستانی مربوط به هموطنان کرد زبان از او در حال پخش است، در اینستاگرام خود در واکنش به این حادثه تلخ با قرار دادن عکس این کودک نوشت:مرگ پسر بچه ۱۰ ساله بر اثر برق گرفتگی در کانکس‌های «موقت» در سر پل ذهاب. سه سال از زلزله کرمانشاه گذشته است و هنوز ...

در این میان سایت قلم در گزارشی در این خصوص نوشت:
شاید برای همه ما جای تعجب داشته باشد که چگونه پس از گذشت ۳۰ ماه از زلزله ویرانگر آبان ۹۶ سرپل ذهاب، هنوز افرادی هستند که تجربه سرما، گرما، سیل، توفان و انواع بیماری‌های واگیردار و هزاران نوع آسیب جانی و روحی و روانی دیگر را به جان می‌خرند و به زندگی در کانکس ادامه می‌دهند.
طبق تحقیقات انجمن معلولان سرپل ذهاب، بخش قابل توجهی از این افراد را خانواده‌های افراد دارای معلولیت و فاقد سرپرست (نام و آدرس محفوظ) تشکیل می‌دهند که زندگی پر خطر و آسیب پذیر در کانکس را بر زندگی در خانه‌های استیجاری ترجیح می‌دهند.
این افراد با وجود دریافت مستمری ناچیز سازمان بهزیستی و کمیته امداد (۱۷۰ هزار تومان در ماه) حتی از عهده هزینه‌های روزمره خود از جمله: دارو، لوازم بهداشتی، توان بخشی و مواد غذایی خود برنمی آیند و متأسفانه سرپل ذهاب با توجه به آمار‌ها جزو یکی از گران‌ترین شهر‌های غرب کشور است که افزایش هزینه اجاره مسکن در این شهر تابع هیچ اصولی نیست و ارقام به شکل سرسام آوری سیر صعودی خود را طی می‌کند. این گزارش در ادامه می‌افزاید: مسئولان استان کرمانشاه و شهرستان سرپل ذهاب باید پاسخ گو باشند که تکلیف زمین‌های اهدایی به مستأجران زلزله زده چه شد؟! آیا نهادی وجود دارد که سرپرستی این خانواده‌ها را که بسترشان زمین و سقف شان آسمان است، بر عهده بگیرد تا کودکان بی گناه آنان از کابوس زندگی در کانکس رهایی یابند؟
مردم باید پاسخ گو باشند که چگونه وجدان و انسانیت، به آنان اجازه می‌دهد که در همسایگی آن‌ها افراد دردمندی وجود داشته باشند که از بیم هزینه‌های چند برابری اجاره مسکن در بدترین شرایط ممکن در کانکس زندگی کنند؟! امیدواریم هرچه سریع‌تر مسئولان و مردم نیکوکار دست به دست هم دهند تا برای این دسته از افراد چاره‌ای اندیشیده شود و دیگر چنین حوادث تلخی تکرار نشود.

شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از سایت خبری خراسان نیوز، تاریخ انتشار 4  اردیبهشت    99، کد خبر:    694361، www.khorasannews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین