پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۲۶۸۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۵
اختلافات در حوزه مدیریتی جریان اصلاحات تا جایی بروز کرده است که برخی از گروه ها و احزاب سیاسی از جمله کارگزاران خواهان منحل شدن شورای عالی سیاستگذاری اصلاحات به ریاست «محمدرضا عارف» شده اند.

شعار سال: اصلاح طلبان انحصار طلب همواره سعی کردند با ساختارسازی های مختلف درون جریان خود به نوعی سکان هدایت این جناح سیاسی را در دست گرفته و اجازه حضور دیگر گروه های سیاسی را در صدر قدرت ندهند. بنابراین ساختارهای مختلفی از جمله شورای مشورتی، شورای سیاستگذاری انتخابات و ... تشکیل شد که بعد از مدتی با ایجاد اختلافات کارکرد خود را از دست داد و منحل شد.

آخرین ساختار سیاسی مدیریتی این جریان سیاسی شورای عالی سیاستگذاری اصلاحات است که حالا اختلافات با شکست این جریان در انتخابات مجلس شورای اسلامی یازدهم در آن بیشتر شده است و برخی از گروه ها و نیروهای سیاسی خواهان منحل و از کار افتادن آن هستند.

در همین راستا، روزنامه اصلاحات آرمان ارگان رسانه ای حزب کارگزاران در گزارشی نوشت: «بسیاری از فعالان سیاسی و دبیران‌کل احزاب اصلاح‌طلب بارها به‌این نکته تاکید کردند که کارکرد شورای‌عالی سیاستگذاری به‌این شکل به‌پایان رسیده و باید تغییرات جدی ساختاری در آن حاصل شود؛ اما هیچ گوشی این سخنان را نشنید. تا اینکه طی چند روز اخیر، حجت‌الاسلام موسوی‌لاری، نایب‌رئیس این شورا از سمت خود استعفا داد و در نامه خود به محمد‌رضا عارف به‌همین لزوم تغییرات در ساختار شورای عالی اشاره داشته است. عده‌ای معتقدند که اکنون وقت آن رسیده که روال کار به‌احزاب اصلاح‌طلب سپرده شود و شورای‌عالی کنار برود

 

این گزارش نشان می دهد که روزنامه اصلاح طلب آرمان سنگ حزب سیاسی خود یعنی کارگزاران را به سینه می زند. اختلافات کارگزاران و شورای عالی سیاستگذاری اصلاحات در این چند روز اخیر عیان شده است. در ابتدا در لایه های پایین دستی این اختلافات بروز کرد و «محمد قوچانی» در روزنامه سازندگی دیگر روزنامه نزدیک به حزب کارگزاران علیه شورای سیاستگذاری مقاله ای نوشت و سپس «علیرضا خامسیان» مسئول رسانه ای رئیس شورای عالی سیاستگذاری اصلاحات به شدت به این مقاله واکنش نشان داد و بیان کرد کارگزاران عامل شکست سیاست های دولت روحانی بوده است.

 

حالا کار به جایی رسیده است که در صدر شورا اختلافات بروز کرده است. جالب اینجاست روزنامه آرمان می نویسد که بایستی احزاب در این حوزه کار را در دست بگیرند. این درحالی است که به طور موازی شورای هماهنگی اصلاحات متشکل از احزاب اصلاح طلب سالهاست که با اصلاح طلبان انحصار طلب مجادله بر سر هدایت جریان اصلاحات داشته است اما همواره مورد اقبال قرار نگرفته است.

 

البته کارگزارانی ها به احتمال زیاد خارج از شورای هماهنگی در صدد ایجاد ساختار مدیریتی جدید هستند. 

 

در همین رابطه، احمد حکیمی‌پور به  روزنامه ‌«آرمان ملی» گفت: «خیلی‌ها می‌گفتند که شورای‌عالی احزاب را تضعیف می‌کند و ساختار درستی ندارد و نزدیک چهار سال است که می‌گوییم اما خوشبختانه یا متاسفانه برخی تازه به‌این نتیجه رسیدند. دبیر‌کل حزب اراده ملت درخصوص تغییرات در ساختار شورای‌عالی اذعان کرد: شورای‌عالی تشکیلات دائمی نبود که بخواهیم آن را نگه داریم یا در آن تغییراتی ایجاد کنیم؛ این شورا ماموریت انتخاباتی داشته و تمام شده حال برخی آن را تمدید کردند. شورای‌عالی مجموعه‌ای موقت بود که اساسا به‌این موضوع توجهی نشد

 

با این اوصاف جنگ قدرت در جریان اصلاحات میان شورای عالی سیاستگذاری و کارگزارانی ها بوجود آمده است. در این حوزه به نظر می رسد با استعفای برخی از سیاسیون و شکست اصلاحات در انتخابات مجلس یازدهم شورای اسلامی اتفاقاتی در شورای عالی سیاستگذاری بیفتد و حتی منجر به منحل شدن این شورا بشود که ماحصل ریزش آرا و همچنین کم اعتبار شدن اصلاحات به سبب عملکرد ضعیف این جریان سیاسی در مجلس دهم، شورای شهر پنجم و در ساختار دولت است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از شبکه اطلاع رسانی دانا، تاریخ 7 اردیبهشت 99، کد مطلب: 1603305: www.dana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Netherlands
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
0
0
اصلاحات کم مشکل داره در بیرون از خودش این همه درگیری های داخلی هم ایجاد میکنن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین