پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۳۱۸۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۴
مجید فرقانی در خصوص ضرر و زیان‌ وارده به دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی، اظهار کرد: برآورد ما از میزان خسارت واردشده به دفاتر خدمات مسافرتی استان خراسان رضوی با استفاده از آمار و اطلاعاتی که از دفاتر گرفته‌ایم؛ بیش از 100 میلیارد تومان است، در حالی که اگر خسارت وارد شده به تأسیسات گردشگری مانند هتل‌ها را نیز در نظر بگیریم، این رقم بسیار بیش‌تر خواهد شد.
شعارسال:میزان خسارت واردشده به دفاتر خدمات مسافرتی استان خراسان رضوی با استفاده از آمار و اطلاعاتی که از دفاتر گرفته‌ایم؛ بیش از 100 میلیارد تومان است
 
سخنگوی انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی گفت: شیوع ویروس کرونا، بیش از 100 میلیارد تومان خسارت به دفاتر خدمات مسافرتی استان وارد کرده ‌است.
 
مجید فرقانی  در خصوص ضرر و زیان‌ وارده به دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی، اظهار کرد: برآورد ما از میزان خسارت واردشده به دفاتر خدمات مسافرتی استان خراسان رضوی با استفاده از آمار و اطلاعاتی که از دفاتر گرفته‌ایم؛ بیش از 100 میلیارد تومان است، در حالی که اگر خسارت وارد شده به تأسیسات گردشگری مانند هتل‌ها را نیز در نظر بگیریم، این رقم بسیار بیش‌تر خواهد شد.
 
سخنگوی انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی در خصوص حمایت‌ها و تسهیلاتی که از سوی دولت برای دفاتر خدمات مسافرتی در نظر گرفته شده‌ است، افزود: تا این لحظه هیچ اقدام عملیاتی در این زمینه از جانب دولت صورت نگرفته و در حد حرف باقی مانده ‌است. علی‌رغم پیشنهاد ما در خصوص بسته‌های حمایتی و وعده‌هایی که در قالب تسهیلات بلندمدت، کوتاه‌مدت و تنفس‌دار داده‌ شده، هنوز هیچ‌ یک عملیاتی نشده ‌است.

60 درصد بدهی آژانس‌های مسافرتی بابت فروش خدمات به مردم تسویه نشده است
 
فرقانی بیان کرد: آژانس‌های مسافرتی با استفاده از منابع خود و یا روش‌های دیگر، بسیاری از مبالغی را که موظف به بازگرداندن آن‌ها به مردم بوده‌اند، پرداخت و برای آن برنامه‌ریزی کرده‌اند؛ اما هنوز حدود 50 تا 60 درصد بدهی‌های دفاتر به مردم بابت فروش خدمات تسویه نشده ‌است.
 
وی خاطرنشان کرد: مدیران دفاتر خدمات مسافرتی امیدوار هستند که از جانب دولت کمک‌هایی به ‌صورت وام و یا تسهیلات دریافت نمایند تا بتوانند چنین مشکلاتی را رفع کنند؛ زیرا بازار خدمات مسافرتی خوابیده و در این شرایط هیچ فعالیتی نداریم که بتوانیم با استفاده از آن، خسارات را جبران کنیم.
 
سخنگوی انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی تصریح کرد: در حال حاضر بیش از 90 درصد دفاتر خدمات مسافرتی به دلیل عدم وجود بازار کار و همچنین محدودیت‌های ایجاد شده ناشی از شیوع ویروس کرونا و خانه‌نشینی مردم، تعطیل هستند؛ زیرا زمانی ‌که هتل‌ها تعطیل باشند، پروازی انجام نشود و مسافرتی صورت نگیرد، فعالیت ما معنایی ندارد و هم‌چنان ما با مشکلات بزرگ و متعددی روبه‌رو هستیم.

پیگیر بازگشت مبالغ خدمات سفر به مردم هستیم
 
فرقانی اضافه کرد: مردم حق دارند که وجوه پرداختی خود بابت خرید خدمات سفر را درخواست کنند؛ اما با توجه به شرایط موجود، لازم است بیش‌تر یکدیگر را درک کرده و همدل باشیم؛ لذا مردم مطمئن باشند که اگر این مبالغ در دفاتر مسافرتی باشد، ما به شدت پیگیر بازگرداندن وجوه به مردم خواهیم‌ بود.
 
وی عنوان کرد: ما حامی مردم هستیم و به دفاتر خدمات مسافرتی نیز توصیه کرده‌ایم که اگر مبلغی در اختیار دارند؛ به مردم پرداخت کنند. من به طور قطعی بیان می‌کنم که 90 درصد دفاتر ما پولی از مردم در اختیار نداشته و این مبالغ در دست شرکت‌های هواپیمایی و مراکزی که خدمات ارائه می‌دهند، قرار دارد. ما نیز پیگیر بازگشت این مبالغ هستیم و امیدواریم مردم با صبوری به حقوق خود برسند.
 
سخنگوی انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی گفت: خوشبختانه شرایط ایجادشده و محدودیت پروازها، تأثیری بر قیمت بلیت نداشته‌؛ زیرا تقاضا برای سفر کاهش یافته ‌است. در چند سال گذشته با به وجود آمدن آزادسازی نرخ، مبنای تعیین قیمت، عرضه و تقاضا است؛ بنابراین با توجه به کاهش تقاضا، قیمت‌ها افزایش پیدا نکرده و گاهی از قیمت‌های سال 97 نیز کم‌تر فروخته می‌شود.
 

شعارسال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از   سایت خبری تحلیلی عصر ایران   ،تاریخ انتشار: 10  اردیبهشت   1399،کدخبر: 725907 ،www.asriran.com
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
0
0
ندارن که بدن این بدبخت ها هم از کجا باید بیارن کلی هزینه هم دارن تازه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین