پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۳۵۱۸
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۵
واقعیت این است که در مواجه با یک بیماری عالم گیر و مساله بدخیم با آثار نامعین و ناشناخته به نام کرونا ، تنها زمانی می توانیم پیروز شویم که " توقعمان از امکاناتمان بیشتر باشد ." و این یعنی اینکه یا راهکارهای خلاقانه ای برای استفاده موثرتر و کارآمدتر از امکانات فعلی بیابیم و یا امکاناتی جدید خلق کنیم .

شعار سال:11  اردیبهشت سالروز درگذشت محمد بهمن بیگی است . اسطوره ای که به تنهایی سرنوشت بسیاری از فرزندان عشایر را رقم زد . معلمی که باورداشت از "مهمترین دلایل شکست های عظیم و اندوهبار در دنیای کنونی این است که معلمان احترام کافی نمی بینند ."

در این میان مروری بر زندگی و نوشته های این مرد بزرگ می تواند آموزه های مفیدی برای ما در دوران کرونا نیز دربرداشته باشد .
مهمترین آموزه شاید همان عبارتی است که بهمن بیگی در توصیف خودش می گوید که " توقعم از امکاناتم بیشتر بود.

واقعیت این است که در مواجه با یک بیماری عالم گیر و مساله بدخیم با آثار نامعین و ناشناخته به نام کرونا ، که فقط دو اثر شوک آورش ، کاهش ساعات کار معادل 305 میلیون کارتمام وقت و فقیرکردن 500 میلیون نفر می باشد ، تنها زمانی می توانیم پیروز شویم که " توقعمان از امکاناتمان بیشتر باشد ." و این یعنی اینکه یا راهکارهای خلاقانه ای برای استفاده موثرتر و کارآمدتر از امکانات فعلی بیابیم و یا امکاناتی جدید خلق کنیم .

بی شک با اتکا با سخنان قدیمی ، با تکرار دعواهای قدیمی ، با اتخاذ راهکارهای تکراری و قدیمی نخواهیم توانست از پس کرونا برآییم.

روزبه کردونی رئیس موسسه عالی پژوهش تامین اجتماعی

برگرفته از فضای مجازی

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین