پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۳۶۴۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۸
اسرائیل از طریق شرکت‌های هوش مصنوعی از فیسبوک جاسوسی می‌کند و فیسبوک از طریق برنامه‌های خود از جهان جاسوسی می‌کند.

شعار سال :اسرائیل از طریق شرکت‌های هوش مصنوعی از فیسبوک جاسوسی می‌کند و فیسبوک از طریق برنامه‌های خود از جهان جاسوسی می‌کند.

شرکت واتساپ از سال ۲۰۱۹ از طریق شرکت مالک خود یعنی فیسبوک برای مجازات شرکت اسرائیلی NSO به خاطر جاسوسی از کاربران با استفاده از برنامه پگاسوس تلاش می‌کند.

به گزارش المیادین، این برنامه به این شرکت اسرائیلی اجازه رصد موقعیت جغرافیایی، شنود و ثبت مکالمات و تصاویر محیط اطراف صاحب موبایل را به صورت کاملا مخفیانه می‌دهد.

این شرکت اسرائیلی به دو بهانه از زیر بار این مساله شانه خالی می‌کند:

اول اینکه به نفع دستگاه‌های دولتی اسرائیل فعالیت می‌کند و از برنامه‌های آن برای مبارزه با "تروریسم" و نجات جان انسان‌ها استفاده می‌کند. در نتیجه این شرکت برای فعالیت‌های خود از جمله فروش این برنامه‌ها به عربستان که در رصد تحرکات جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی که در کنسولگری عربستان در استانبول کشته شد، نقش داشت یا آن برنامه‌ای که محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان برای هک بیانیه‌های جف بزوس، صاحب شرکت آمازون به کار گرفته بود نیازی به اجازه ندارد.

بهانه دوم این شرکت اسرائیلی برای فرار از پیگرد قانونی تکیه بر اصل Kill switch است. براین اساس به محض اینکه وجود دستگاه در دامنه جغرافیایی آمریکا مشخص شد برنامه‌های این شرکت از کار می‌افتد و این برنامه‌ها علیه آمریکایی‌ها فعالیت نمی‌کنند. این مساله باعث می‌شود آمریکا نتواند این شرکت اسرائیلی را مجازات کند. مجازات احتمالا به صورت غیابی یا از طریق تصویب تحریم‌ها خواهد بود.

طی هفته‌های گذشته متخصصان شرکت فیسبوک توانستند جزئیات تکنولوژی را که این شرکت اسرائیلی از آن استفاده می‌کند پیگیری کنند. این پیگیری نشان داد که شرکت NSO از گروهی از سایت‌ها و سرورهای آمریکایی استفاده می‌کند یعنی زیرساخت آمریکا را هدف قرار می‌دهد و در نتیجه شهروندان آمریکایی هک می‌شوند.

در سایه داده‌های جدید و فروش خدمات این شرکت به دولت‌هایی که از آن علیه مردمشان استفاده می‌کنند و مجهز کردن آن‌ها به برنامه‌های پیشرفته هک کردن این شرکت در تنگنا قرار گرفته و اهدافش فاش شده است.

برخی نقض حقوق افراد و سرقت بیانیه‌هایشان را مساله‌ای غیرقابل قبول می‌دانند و خواهان مجازات طرف‌هایی هستند که پشت این حملات هستند. این شرکت از طریق ارتقای ابزارهای تکنولوژی با نیروهای اشغالگر اسرائیل در سرکوب مردم مظلوم فلسطین نقش دارد.

این شرکت از ۱۴۰۰ نفر جاسوسی کرده است. این اقدام در راستای جرایم سایبری است اما این تعداد در مقایسه با چیزی که در فیسبوک رخ داده بسیار اندک است.

فیسبوک می‌خواهد این شرکت را مجازات کند هرچند خود در جاسوسی از ۱.۷ میلیارد کاربر نقش دارد و ممکن است شما یکی از آن‌ها باشید.

این به چه معناست؟

به طور خلاصه به این معناست: اسرائیل از طریق شرکت‌های هوش مصنوعی از فیسبوک جاسوسی می‌کند درحالی که فیسبوک از طریق برنامه‌هایش از جهان جاسوسی می‌کند.

شرکت‌های هوش مصنوعی مثل فیسبوک قادرند کاری را قبل از انجام دادنش بفهمند و خطر اینجاست.

فیسبوک تاریخچه روشنی و علنی شده‌ای از بی‌اخلاقی‌ها برای دستیابی به درآمد پایدار در کارنامه خود دارد.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری آفتاب،تاریخ انتشار:13اردیبهشت1399،کد خبر: 649389،aftabnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Netherlands
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
0
0
فیسبوک همه دنیا رو داره مدیریت میککنه از طریق تاثیر گذاری بر اافکار عمومی
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین