پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۳۶۵۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۱
سردار "وحید مجید" رئیس پلیس فتا ناجا گفت: در صورت وقوع موارد مجرمانه در فضای مجازی و انتشار محتوای هنجارشکنانه در تضاد با اخلاقیات حاکم بر فرهنگ جامعه، با هنجارشکنان برخورد می کنیم.

شعار سال :رئیس پلیس فتا ناجا گفت: در صورت وقوع موارد مجرمانه در فضای مجازی و انتشار محتوای هنجارشکنانه در تضاد با اخلاقیات حاکم بر فرهنگ جامعه، با هنجارشکنان برخورد می کنیم.

سردار "وحید مجید" در این باره اظهار کرد: در پی شیوع ویروس کرونا در کشور و به دنبال آن رعایت توصیه های بهداشتی مبنی بر پرهیز از ترددهای غیر ضروری و در خانه ماندن و باتوجه به روی آوردن هموطنان به فضای مجازی به منظور سپری کردن ساعاتی که در منزل هستند، متاسفانه شاهد رواج ناهنجاری های اخلاقی در این فضا و به طبع سوءاستفاده مجرمان از این شرایط به وجود آمده هستیم.

وی ادامه داد: باندهای تبهکاری و مجرمانه در خارج از کشور با اجیر کردن افرادی شناخته شده در فضای مجازی سعی در گسترش فرهنگ ابتذال و همچنین بهره برداری اقتصادی با دایر کردن سایت های غیراخلاقی دارند که پلیس فتا و سایر نهادهای امنیتی در کشور ضمن رصد دقیق رفتار مجرمانه این گروه ها و اشخاص برابر قانون با آن ها برخورد خواهد کرد.

رئیس پلیس فتا ناجا تاکید کرد: با توجه به ایجاد بستر وقوع رفتارهای مجرمانه و هنجارشکنی ها که عمدتا منشا آن در خارج از کشور است، پلیس اینترپل در راستای استرداد مجرمان و مسدودسازی صفحات مجرمانه این افراد اقدامات لازم را انجام و در حال پیگیری است.

سردار مجید همچنین با اشاره به سوءاستفاده این افراد از نام و اعتبار چهره های شناخته شده و فعال در حوزه سایبر داخل کشور در پیشبرد مقاصد شوم و مجرمانه خود، به کلیه فعالان حوزه سایبر و دارندگان صفحات پربیننده در داخل کشور توصیه کرد: توجه داشته باشید که به هیچ عنوان بستر وقوع اقدامات مجرمانه را به صورت خواسته یا ناخواسته فراهم نکنید و پایبندی به قوانین و هنجارهای پذیرفته شده و مقبول هموطنان به اخلاقیات را رعایت کنید در غیر این صورت به منظور حفظ شان و کرامت خانواده های ایرانی افرادی که قوانین را رعایت نکنند با آن ها برخورد قانونی می شود.

رئیس پلیس فتا ناجا خاطر نشان کرد: اولویت اصلی پلیس فتا در برخورد با هنجارشکنان داخلی که به صورت عمدی و غیر عمدی در دام این افراد قرار گرفته اند امر به معروف و ارشاد است چه بسا در این رابطه تعدادی از چهره های شناخته شده و فعال در عرصه سایبری مورد ارشاد و راهنمایی قرار گرفته اند.

سردار مجید با بیان اینکه در حال حاضر شاهد همکاری و تعامل مناسب دستگاه قضائی هستیم، عنوان کرد: در صورت رویت موارد مجرمانه و یا ارتکاب مجدد جرم توسط افراد، برابر ماده 638 قانون مجازات اسلامی با این افراد که سلامت اخلاقی و روانی جامعه و به خصوص جوانان را تهدید می کنند، برخورد قانونی خواهد شد.

وی با بیان اینکه مخاطبان جریانات در فضای مجازی عمدتا جوانان و نوجوانان هستند از تمامی والدین درخواست کرد: نظارت مستمری بر عملکرد سایبری فرزندان خود داشته باشند و استفاده صحیح از فضای مجازی را به آنها بیاموزند.

براساس گزارش سایت پلیس، سردار مجید در پایان تاکید کرد: هموطنان می توانند در صورت نیاز به اخذ مشاوره و راهنمایی و گزارش موارد مشکوک از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir قسمت ثبت گزارشات مردمی برای تسریع در رسیدگی اقدام کنند.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری آفتاب،تاریخ انتشار:13اردیبهشت1399،کد خبر: 649382،aftabnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United States of America
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
0
0
چرا برای فعالان اقتصادی حوزه فضای مجازی دردسر ایجاد میکنید
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین