پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۴۷۶۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۹
بر اساس جدیدترین گزارش «سازمان جهانی گردشگری» (UNWTO)، بحران ویروس کرونا می‎‌تواند آمار سالانه گردشگران بین‌المللی را در مقایسه با سال ۲۰۱۹ با ۶۰ تا ۸۰ درصد کاهش روبه‌رو کند که به این ترتیب، میلیون‌ها شغل در خطر نابودی قرار خواهند گرفت.

شعار سال: اطلاعات به‌دست‌آمده نشان می‌دهد شمار گردشگران بین‌المللی در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۰ با ۲۲ درصد کاهش همراه بوده است. همچنین آمار ورود گردشگران بین‌المللی در ماه «مارس» همراه با آغاز قرنطینه در بسیاری از کشورها، اعمال محدویت‌های مسافرتی و بسته شدن فرودگاه‌ها و مرز‌ها با کاهش شدید ۵۷ درصدی روبه‌رو شده است که در این بین آسیا و اروپا بیشترین خسارت را متحمل شده‌اند.
«زوراب پولولیکشویلی»، دبیرکل «سازمان جهانی گردشگری» می‌گوید: «جهان با بحران سلامت و اقتصادی بی‌سابقه‌ای مواجه است. با در خطر نابودی قرار گرفتن میلیون‌ها شغل، حوزه گردشگری خسارت شدیدی را متحمل شده است.»
شرکت‌های هواپیمایی از زمان شروع گسترش ویروس کرونا با بیشترین خسارت مواجه شده‌اند، اما هتل‌ها، کشتی‌های سیاحتی و گردانندگان تور‌های مسافرتی نیز از این خسارت در امان نمانده‌اند.
بر اساس این گزارش، میزان خسارت گردشگری جهانی به زمان بازگشایی دوباره مرز‌ها بستگی دارد.
پیش‌بینی می‌شود در بهترین حالت ممکن، اگر محدودیت‌های مسافرتی در ماه «جولای» کاهش پیدا کند، آمار گردشگران بین‌المللی فقط با ۵۸درصد کاهش همراه خواهد بود.
اگر محدودیت‌های مسافرتی در اوایل ماه «سپتامبر» کاهش پیدا کند این آمار با ۷۰درصد کاهش مواجه خواهد بود و درصورت بازگشایی تدریجی مرز‌ها و کاهش محدودیت‌ها در اوایل ماه «دسامبر»، این آمار به ۷۸درصد خواهد رسید.
با درنظر گرفتن این فرضیه‌ها، کاهش سفر‌های بین‌المللی می‌تواند به خسارت ۹۱۰ تا ۱۲۰۰ میلیارد دلاری، از بین رفتن ۱۰۰ تا ۱۲۰ میلیون شغل مرتبط با گردشگری و کاهش ۸۵۰ میلیون تا ۱.۱ میلیارد گردشگر بین‌المللی منجر شود.
با این تفاسیر، این بزرگترین بحران گردشگری از سال ۱۹۵۰ میلادی تاکنون محسوب می‌شود.
اما چه زمانی شاهد بهبود این شرایط در حوزه گردشگری خواهیم بود؟ کارشناسان معتقدند در سه‌ماهه پایانی سال ۲۰۲۰ و به احتمال بیشتر در سال ۲۰۲۱ شاهد نشانه‌هایی از بهبود وضعیت گردشگری خواهیم بود. همچنین انتظار می‌رود گردشگری داخلی نسبت به گردشگری بین‌المللی با سرعت بیشتری رونق پیدا کند.
صنعت گردشگری ۱۰ درصد تولیدات ناخالص داخلی و شغل جهان را دربر می‌گیرد.

شعار سال با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، کدخبر: 99021813271، تاریخ انتشار: 19 اردیبهشت 1399، www.isna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
France
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
0
0
کرونا به همه مشاغل آسیب زده که به نطر می رسه گردشگری خیلی آسیب دیده از این ویروس.هم سفرها کنسل شده هم خیلی از مشاغل مرتبط با گردشگری بیکار شدند.باید حمایت صورت بگیره از این مشاغل وگرنه ورشکست میشن.باید برنامه داشته باشند برای پسا کرونا تا سرپا بمونن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین