پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۴۹۴۲
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۲
نادر طریقت کارگردان سینما با اشاره به اینکه در همه جای دنیا فیلم‌های خاصی را برای اکران سینما ماشین در نظر می‌گیرند تأکید کرد که این طرح هیچ ارتباطی با سینمای ایران و محصولات سینمایی ما ندارد.

شعار سال: طریقت اظهار داشت: به شخصه با سینما ماشین موافق هستم و فکر می‌کنم تنوعی است برای افرادی که به سینما رفتن علاقه دارند، اما سینما ماشین به طور کل در کشور‌های دیگر برای فیلم‌هایی در نظر گرفته می‌شود که در ایران نمونه‌ای نداریم. سینما ماشین در همه جای دنیا برای فیلم‌هایی است که مخاطب در آن شاهد صحنه‌های جنسی بسیاری است و قرار گرفتن در ماشین و یک فضای صمیمانه برای دیدن این فیلم‌ها بهتر است و به همین دلیل در کشور‌ها دیگر برای دیدن این فیلم‌ها سینما ماشین را ترجیح می‌دهند.
طریقت در ادامه گفت: دیدن فیلم‌های جنگی، ملودرام، اجتماعی و به طور کل آثاری که دنبال کردن‌شان نیاز به تمرکز دارد در سینما ماشین تقریباً غیر ممکن است و از طرفی این نوع سینما نمی‌تواند تأثیر چندانی در فروش داشته باشد و ممکن است حتی راه‌اندازی و اجرای آن صرفه اقتصادی نداشته باشد. اگر هر روز سینما ماشین با دو سانس برگزار شود به طور کل در طول سال ۶۰۰ سانس داریم که تعداد محدودی مخاطب را در هر سانس می‌توان پذیرفت. با توجه به هزینه و میزان محدود مخاطب به نظرم داشتن این سینما چندان به صرفه نیست.
او افزود: در یک ارزیابی کلی به نظر من سینما ماشین و اکران آنلاین هیچکدام نمی‌توانند مشکل سینمای ایران را حل کنند و برای آن راهگشا باشند. اکران آنلاین تنها برای فیلم‌هایی مثل «خروج» که بازگشت سرمایه در تولید آن‌ها چندان حائز اهمیت نیست، می‌تواند گزینه‌ای مناسب باشد، ولی برای یک تهیه‌کننده در بخش خصوصی چنین ریسکی را نمی‌تواند بپذیرد. اگر نگاهی به فیلم «خروج» داشته باشیم نیز همین نکته را متوجه می‌شویم. این فیلم در مدتی که به صورت آنلاین اکران شده مبلغی کمتر از آنچه که در سالن‌ها اکران می‌شد فروش داشته. اگر دولت و در واقع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از فیلم‌های اکران شده در سینمای آنلاین حمایت کنند می‌توان به این نوع اکران امیدوار بود.
این کارگردان در ادامه اظهاراتش تأکید کرد: فارابی یا دیگر نهاد‌های زیر نظر وزارت ارشاد می‌توانند در حمایت از فیلم‌های اکران شده به صورت آنلاین به نسبت هزینه‌ای که برای ساخت فیلم‌ها شده، کمک مالی کنند در غیر اینصورت اکران فیلم به صورت آنلاین برای بخش خصوصی بسیار خطرناک است.
کارگردان فیلم سینمایی «خاطره» در پایان اظهار داشت: درباره بازگشایی سینما‌ها به صورتی که ۴۰ درصد از ظرفیت سالن‌ها پر شود باید بگویم که در هر صورت ما باید بپذیریم تا مدت‌ها سالن‌ها خالی از مخاطب خواهد بود. مردم از حضور در سینما‌ها ترس دارند و بعید است که ۴۰ درصد هر سالن پر شود. اگر مسئولان و سالن‌داران بتوانند مسائل و نکات بهداشتی را مدنظر قرار داده و فضایی ایمن برای مخاطبان ایجاد کنند به طوری که مردم نیز احساس امنیت کنند، به نظر من می‌توان امیدوار بود که به مرور از فیلم‌ها استقبال شود و در غیر این صورت هیچ طرحی مثل طرح بازگشایی سینما‌ها با ۴۰ درصد از ظرفیت سالن‌های سینما نمی‌تواند راهگشا و مثمر ثمر باشد. امیدوارم به زودی شاهد ریشه‌کن شدن ویروس کرونا و در نهایت بازگشت وضعیت عادی به کشور باشیم.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، کد خبر:997887، تاریخ انتشار: 19 اردیبهشت 1399، www.bornanews.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین