پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۲۷۴۹۸۷
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۰
مایک مک‌گلون گفت :دولت‌ها برای مقابله با پیامدهای اقتصادی کرونا در حال تزریق پول به بازارهای مالی هستند و بدون تردید با افزایش سطح بدهی‌ها، قیمت طلا رشد خواهد کرد.

شعار سال:بر اساس آخرین گزارش‌های منتشرشده از سوی واحد اطلاعات بلومبرگ، گام بعدی برای بازار طلا عبور از قله هزار و ۹۰۰ دلار است که آخرین بار در سال ۲۰۱۱ رخ داد.

مایک مک‌گلون تحلیلگر ارشد در واحد اطلاعات بلومبرگ اخیرا در گزارشی نوشته است: طلا در حال حاضر همان مسیری را طی می‌کند که در سال ۲۰۰۸ پشت سر گذاشت. در آن زمان هر اونس طلا معادل هزار دلار بود. روند صعودی فلز زرد ادامه یافت تا در نهایت در سال ۲۰۱۱ به بیش از هزار و ۹۰۰ دلار رسید.

به‌گفته مک‌گلون، کاهش نرخ بهره تا حدود صفر درصد در دسامبر ۲۰۰۸ از مهم‌ترین دلایل رشد چشمگیر بازار طلا بود. حالا به‌نظر می‌رسد، شیوع ویروس کرونا هم کاتالیزوری است که موجب ثبت رکوردهای جدید در این بازار خواهد شد.

این تحلیلگر بازار با اشاره به رابطه‌ای که میان فلز گرانبهای طلا و نرخ بهره وجود دارد گفته است: محرک‌های مالی فدرال‌رزرو در سال ۲۰۲۰ به اوج خود رسیده است و در عین حال نرخ بهره که در نزدیکی صفر درصد قرار دارد، طلا را در همان مسیر سال ۲۰۰۸ قرار داده است. انتظار می‌رود، به زودی طلا از قله هزار و ۹۰۰ دلار عبور کند.

از دیگر عوامل مهمی که در پیش‌بینی آینده طلا باید به آن توجه کرد، نسبت بدهی دولت‌ها به تولید ناخالص داخلی است.

به‌گفته او، دولت‌ها برای مقابله با پیامدهای اقتصادی کرونا در حال تزریق پول به بازارهای مالی هستند و بدون تردید با افزایش سطح بدهی‌ها، قیمت طلا رشد خواهد کرد.

مک‌گلون همچنین معتقد است که تقویت دلار آمریکا به‌هیچ‌وجه تهدیدی برای بازار طلا محسوب نمی‌شود.

شعار سال، با اندکی تخلیص و اضافات برگرفته ازسایت تجارت نیوز، تاریخ 18 اردیبهشت 1399، کد خبر:448162،www.tejaratnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین