پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۵۲۰۶
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۵
یک فعال صنعت خودرو مدعی شد، نحوه قیمت گذاری خودرو در ۲ سال اخیر به گونه‌ای بود که هر خودروساز به طور متوسط بر روی هر خودرو حدود ۳۰ میلیون تومان زیان داد.
شعارسال:یک فعال صنعت خودرو مدعی شد، نحوه قیمت گذاری خودرو در ۲ سال اخیر به گونه‌ای بود که هر خودروساز به طور متوسط بر روی هر خودرو حدود ۳۰ میلیون تومان زیان داد.
 
 امیرحسین کاکایی فعال صنعت خودرو گفت: اکنون انواع سازمان‌های نظارتی و امنیتی بر 2 خودروساز اصلی نظارت می‌کنند و 28 خودروساز خصوصی داریم که به علت تحریم ها، تقریباً تعطیل شدند.
 
وی افزود: 2 خودروساز اصلی هم به سمت توقف تولید پیش می‌رفتند، اما با انواع تمهیداتی که دولت در این دو سال اندیشید، تولید خودرو به حدود 760 هزار دستگاه در سال رسید.
 
کاکایی با تأکید بر اینکه شرایط تحریمی موجب کاهش تولید خودرو شد، اضافه کرد: تحریم‌های فعلی در مقایسه با تحریم‌های دور قبل در سال 1391 سخت‌تر شده است.
 
وی گفت: اگر اقتصاد و نحوه قیمت گذاری، درست شود می‌توان تولید خودرو را در شرایط فعلی هم به حدود 1 میلیون و 200 هزار دستگاه رساند.
 
کاکایی افزود: نحوه قیمت گذاری خودرو در 2 سال اخیر به گونه‌ای بود که هر خودروساز به طور متوسط بر روی هر خودرو حدود 30 میلیون تومان زیان داد.
 
وی اضافه کرد: خودروساز، هر پراید را به قیمت 7 بهمن سال 1397 به نرخ 38 میلیون و 800 هزار تومان عرضه کرد و قیمت 90 میلیونی پراید در بازار به خودروسازان ربطی ندارد.
 
این فعال صنعت خودرو با بیان اینکه در این دو سال قیمت مواد اولیه حدود سه برابر شده است، گفت: قیمت گذاری خودرو یا باید بر اساس مهندسی هزینه و یا بر اساس حاشیه بازار باشد.
 
کاکایی افزود: خودروسازی نیاز به سرمایه گذاری دارد تا تیراژ تولید خود را بالا ببرد در این صورت پس از پنج تا شش ماه، قیمت‌ها کاهش می‌یابد.
 
 
شعارسال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از  خبرگزاری  تسنیم  ،تاریخ انتشار:21  اردیبهشت   1399،کدخبر: 2262641،www.tasnimnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین