پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۵۲۲۱
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۳
بازیکن پیشین پرسپولیس گفت: به نظرم دلالی باعث لطمه بزرگی به ورزش و فوتبال می‌شود و حتی حق یک جوان مستعد فوتبال خورده می‌شود.

شعار سال: اردلان آشتیانی، مدافع اسبق پرسپولیس، در مورد بحث دلالی و مضرات آن در ورزش به خصوص در فوتبال به خبرنگار برنا گفت: این بحث یکی دو سال گذشته نیست و من فکر می‌کنم اوج این کار از سال ۸۲-۸۱ شروع شد. ابتدا یکسری از مربیان با بازیکنان وارد این موضوع می‌شدند و بخشی از قرارداد را برمی‌داشتند. این تعداد از مربیان با کمک دوستان خود و به طور غیرمستقیم و به شکل و شمایل خاص واریز پول به شخص دیگر یا شرکت واسطه کار خود را انجام می‌دادند.

مربی تیم ملی نونهالان که دارای مدرک A آسیاست در این باره ادامه داد: الان متأسفانه این موضوع باب شده و دلال‌ها زیادتر شده‌اند و درخواست مبالغ زیاد می‌کنند. به نظرم این مسئله باعث لطمه بزرگی به ورزش و فوتبال می‌شود و حتی حق یک جوان مستعد فوتبال خورده می‌شود.

سرمربی سابق پایه‌های راه آهن مربیان مورد نظر غیر از اینکه حق‌الناس را می‌خوردند از رانت هم استفاده می‌کنند. عقیده دارم برخورد جدی با این مسئله خیلی سخت است، چون باید اولا با خیلی‌ها برخورد کرد و ثانیا باید با هر دو طرف جدی برخورد شود. خودم به چشم خود در دوران بازیگری و الان مربیگری موارد زیادی را دیدم، اما نمی‌توانم نام ببرم.

وی در ادامه اظهار کرد: برخی مدیران به مربیان می‌گویند اسپانسر بیاورد و مربیان هم به دنبال بازیکنان پولی هستند. این مسئله توسط فقط دلال‌ها انجام می‌شود، ایجنت و کارگزار رسمی این کار‌ها را نمی‌کنند، چون زشت است و خودشان هم با این عمل مخالف هستند.

فرزند مرحوم آشتیانی، اسطوره باشگاه پرسپولیس در پایان خاطرنشان کرد: اگر بشود جلوی این کار را گرفت خیلی خوب است. قبلا با برخی دلال‌ها و مربیان خاطی برخورد شد، اما مشکل حل نشد. به نظرم الان بهتر است با اولیا بچه‌هایی که پول و رشوه می‌دهند هم برخورد بشود، چون این مشکل در رده‌های پایه وجود دارد.

شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از خبرگزاری برنا ، تاریخ انتشار 21 اردیبهشت    99، کد خبر:    999815، www.borna.news

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین