پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۵۴۸۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۳
بانک پاسارگاد تلاش کرده است به عنوان بانکی پیشرو در عرصه دستیابی به خودکفایی و تولید ملی، نقش ویژه و ماندگاری در این عرصه ایفا کند. این امر با توجه به شرایط خاص اقتصادی کشور و تحری مهای گسترده اقتصادی و مالی تحمیل شده به کشورمان اهمیتی دوچندان دارد.
شعار سال: بانک پاسارگاد با رویکرد تولید محور، علاوه بر تأمین مالی بنگاه های مختلف اقتصادی و مشارکت فعال در حوزه های سرمایه گذاری در سطح ملی، از طریق شرکت های گروه و همچنین شرکت های خصوصی فعال نیز گام های بزرگی در راه اندازی و احیای طرح های بزرگ و ملی معدنی و صنعتی و توسعه فناوری در کشور برداشته است.
 
توسعه معادن و صنایع معدنی توسط هلدینگ میدکو

با هدف ایجاد رونق اقتصادی و رفع تنگنا‌های ناشی از رکود فعالیت های تولیدی در مناطق محروم و مستعد کشور و جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی، هم راستا با سیاست های دولت محترم در ارتباط با بند‌های الف، ب و ج اصل ۴۴ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، توسعه معادن و صنایع معدنی، تقویت بخش خصوصی، کاهش تصدی گری دولت، توسعه کارآفرینی صنعتی و معدنی و بالفعل ساختن ظرفیت های بالقوه کشور، بانک پاسارگاد همچون سال‌های گذشته، برنامه همکاری در ساخت و راه اندازی واحد‌های تولیدی فرآوری معادن، فولاد و مس را در دستور کار خود قرار داده است.

برای رسیدن به این هدف، شرکت مادر تخصصی (هلدینگ) توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه- میدکو (سهامی عام) با تکیه بر دانش و تخصص جمع برگزید‌های از متخصصین و مدیران این عرصه،  شکل گرفت.

طر ح های اجراشده و در دست اجرای شرکت میدکو با حمایت بانک پاسارگاد در راستای نیل به اهداف زیر است:
 
- به ثمر رساندن طر حهای زیربنایی با به کارگیری عوامل اقتصادی موجود در جهت اعتلا و رونق اقتصادی کشور در مناطق محروم

- احداث واحد‌های کامل زنجیره تولید از معدن تا محصول نهایی به صورت خودکفا و بدون نیاز به خارج و جلوگیری از خا مفروشی مواد معدنی

- راه اندازی واحد‌های تولیدی با ظرفیت های بالا که در افزایش تولید کشور نقش به سزایی خواهد داشت

استفاده از مدیران و سرمایه انسانی نمونه در صنعت و بهتری نهای موجود در کشور و جلوگیری از خروج این نیرو‌های متخصص از کشور (فرار مغز‌ها)
 
بانک پاسارگاد با حمایت از پروژه های شرکت مادرتخصصی توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو)  زمینه اجرا و بهره برداری از ۳۵ پروژه بزرگ را ایجاد کرده است. پروژه های شرکت میدکو در سطح کلان و با هدف ایجاد توسعه پایدار، خلق ارزش برای آیندگان، اشتغا لزایی، محرومیت زدایی، تقویت ساختار‌های رشد و توسعه انجام گرفته است.
برخی از این پروژه‌ها عبارتند از: مجتمع تولید کنسانتره و گندله سنگ آهن سیرجان، کارخانه احیای مستقیم بردسیر، مجتمع تولید کنسانتره و گندله سنگ آهن جلال آباد زرند، مجتمع کک سازی و پالایشگاه قطران زرند، مجتمع فولاد بردسیر، مجتمع فولاد زرند، مجتمع تولید گندله سنگ آهن بوتیا، مجتمع فولاد بوتیا، مجتمع تولید کاتد مس و لوله های مسی شهر بابک، کارخانه فرآوری زغال سنگ پابدانا، طرح فرآوری زغال سنگ طبس، کارخانه تولید آهک دولومیت، کارخانه تولید فروسیلیسیوم همدان، طرح تجهیز و استخراج معدن زغال سنگ خمرود کرمان، طرح خردایش مجدد کنسانتره سیرجان، خنک سازی کک به روش CDQ، کارخانه احیای مستقیم بوتیا، نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی بوتیا، طرح جامع یکپارچه اطلاعاتی میدکو) ERP همچنین طرح های آماده سازی و استخراج معدن جلال آباد، گل گهر ۲، گل گهر ۴، گل گهر ۶ و معدن مس چاه فیروزه. از  دیگر پروژه های مهم این شرکت می توان به پروژه های پهنه اکتشافی سبلان- قره سو، فولاد بردسیر، طرح توسعه فروسیلیس همدان، خط خردایش کنسانتره سیرجان، پهنه اکتشافی طارم سفلی، پهنه اکتشافی شماره ۷، پهنه اکتشافی شماره ۲۲ و پهنه اکتشافی شماره ۲ اشاره کرد.

آثار متنوع و مطلوب اجرای طرح ها

این شرکت با هدف کاهش اثرات منفی احتمالی شوک های اقتصادی و جمعیتی ناشی از اجرای طرح های فوق و فراهم نمودن زمینه پدیدار شدن آثار مثبت روانی آنها، مدیریت تحول منطقه ای را در کنار اجرای طرح های خود مد نظر داشته است. برخی اقدامات و برنامه های انجام شده در این زمینه به شرح زیر می باشد:

اثرات اقتصادی

نتایج فعالیت های عملیاتی میدکو در حوزه معدن و صنایع معدنی که با اختصاص منابعی بالغ بر ۳۵۰ هزار میلیارد ریال همراه بوده است، نتایج بسیار متعدد داشته است، از جمله آن می توان به ارزش تولید سالیانه بیش از این رقم، اشتغال چند هزار نفر در دوره ساخت و ۱۵ هزار اشتغال مستقیم و حداقل ۱۵۰ هزار اشتغال غیر مستقیم) معادل ۰.۶ درصد از نیروی کار کل کشور است. (توسعه راه ها و زیربنا‌های منطقه ای) آبرسانی، تولید برق، احداث فضای سبز اشاره کرد. هر یک از این عوامل به تنهایی و با شدت بسیار در رشد اقتصادی منطقه و کشور اثرگذار است و استان های درگیر این طرح ها را به یکی از قطب های صنعتی کشور تبدیل کرده و تحول چشمگیری در توسعه صنعت فولاد و مس کشور در پی خواهد داشت. میدکو در منطقه زرند، در طول سال ۳۷ هزار میلیارد ریال گردش مالی ایجاد کرده، در حالی که کل درآمد شهرستان زرند در همه بخش های اقتصادی معادل ۹ هزار میلیارد ریال است.

انجام عملیات معدنی شامل استخراج و باطله برداری بیش از ۶۰ میلیون تن، تولید ۵/ ۱۵ میلیون تن محصولات مختلف شامل ماده معدنی، کنسانتره سنگ آهن، گندله، آهن اسفنجی، کنسانتره زغال سنگ، کک متالوژیکی، فروسیلیس، کاتد مس و لوله مسی و فروش ۶/ ۴ میلیون تن محصولات نهایی به بازار‌های داخلی و صادراتی از جمله اقدامات میدکو در سال ۱۳۹۷ است.
ارزش کل محصولات شرکت میدکو در ظرفیت اسمی به میزان ۴/ ۲ میلیارد دلار معادل ۶/ ۰ درصد از کل تولید ناخالص داخلی و ۶/ ۱ درصد تولید ناخالص داخلی بخش صنعت می باشد.
 
این شرکت به منظور بهره مندی از ظرفیت های داخل کشور، اقداماتی به شرح زیر انجام داده است:

- استفاده از توانمندی های بیش از 400 شرکت داخلی در احداث و راه اندازی پروژه ها
- اجرای بیش از یک میلیون متر مکعب عملیات بتنی
- ساخت بیش از 140 هزار تن سازه فلزی
- ساخت حدود 37000 تن ماشین آلات و تجهیزات و اسکلت فلزی با تکیه کامل بر توانمندی های داخلی
- استفاده از دانش فنی و مهندسی بومی تا حد امکان و بومی سازی دانش فنی، طراحی و مهندسی
- به کارگیری فارغ التحصیلان نخبه دانشگاه های معتبر داخلی و فراهم آوردن امکان بازگشت نخبگان ایرانی مقیم خارج
 
برنامه سال 1398 میدکو شامل موارد زیر است:

- استخراج و باطل هبرداری بیش از 95 میلیون تن
- تولید 26.6 میلیون تن محصولات مختلف شامل ماده معدنی، کنسانتره سنگ آهن، گندله، آهن اسفنجی، کنسانتره زغالسنگ، کک متالوژیکی، فروسیلیس، کاتد مس و لوله مسی
- فروش 5.8 میلیون تن محصولات نهایی به بازارهای داخلی و صادراتی

همچنین با حمایت و همکاری بانک پاسارگاد، این فرصت برای شرکت میدکو فراهم شده است تا در خصوص تملک و بهره برداری از معادن خارج از کشور در حوزه مس و زغال سنگ در کشورهای شیلی، استرالیا و کانادا اقداماتی را انجام دهد.
نتیجه این اقدامات، افزایش تولید ناخالص داخلی، جایگزینی واردات، افزایش اشتغال، جذب سرمایه های مردمی، ارتقا بهره وری، کاهش مصرف ارز، کاهش تورم و ایجاد پتانسیل صادراتی برای کشور است.
 
مزیت های راهبردی شرکت میدکو

مهم ترین مزیت های راهبردی شرکت میدکو به شرح زیر است:

- دارای زنجیره عمودی ارزش از معدن تا محصول
- فاصله حمل کوتاه از معدن تا کارخانجات فرآوری و در نتیجه پایین بودن قیمت تمام شده محصول نهایی
- زمان کوتاه اجرای پروژه ها در قیاس با سایر پروژه های انجام شده در کشور
- انجام بدون توقف و پایدار پروژه ها در زمان اعمال تحریم های بین المللی علیه کشور
- به کارگیری متخصصین و مجرب ترین مدیران کشور برای مشاوره، مدیریت و انجام امور پروژه ها و شرکت ها
 
مقایسه مدت زمان اجرای طرح ها در میدکو در قیاس با سایر شرکت ها در کشور

مدت زمان انجام پروژه ها در شرکت میدکو به مراتب سریع تر از سایر پروژه ها در کشور است:

- کنسانتره: ۲ تا ۲.۵ سال در میدکو و ۳ تا ۹ سال در برخی طرح های مشابه در کشور
- گندله: ۲ تا ۴ سال در میدکو و ۳ تا ۵ سال در برخی طرح های مشابه در کشور
- احیای مستقیم: ۲ سال در میدکو و ۳ تا ۵.۵ سال در برخی طرح های مشابه در کشور
 
گزارش از عملکرد بانک پاسارگاد در توسعه بنگاه‌های اقتصادی و فراهم آوردن فرصت اشتغال در جامعه
 
تأمین پایدار مواد اولیه از طریق استخراج معادن

- سنگ آهن: ۳۳۷ میلیون تن ذخیره معادن در اختیار میدکو و ۲۷۰۰ میلیون تن ذخیره معادن کل کشور (میدکو ۱۲.۵ درصد کل کشور)
 
- سنگ مس: ۱۵۰ میلیون تن ذخیره معادن در اختیار میدکو و ۳۸۴۰ میلیون تن ذخیره معادن کل کشور (میدکو ۴ درصد کل کشور)
 
- زغال سنگ: ۲۱۰ میلیون تن ذخیره معادن در اختیار میدکو و ۱۱۲۲ میلیون تن ذخیره معادن کل کشور (میدکو ۱۸.۷ درصد کل کشور)

استفاده از به روزترین تکنولوژی در زنجیره تولید

- پروژه تولید مس کاتدی: استفاده از روش بیولیچینگ کنسانتره در تولید صنعتی کاتد مس برای اولین بار در دنیا به منظور کاهش سرمایه گذاری و بهای تمام شده و استفاده از تکنولوژی ریخته گری UPCAST در تولید لوله مسی به منظور افزایش کیفیت تولید و کاهش مصرف انرژی
 
- پروژه فولادسازی به روش کوره بلند: استفاده از تکنولوژی تزریق پودر زغال سنگ (PCI) برای کاهش مصرف کک متالوژی، استفاده از گاز خروجی از کوره بلند برای تولید برق و بازیافت انرژی، استفاده از کوره پاتیلی (LF) و کوره کربن زدایی تحت خلا (VD) به منظور افزایش کیفیت محصول، استفاده از سیستم شارژ بدون زنگ برای شارژ مواد به کوره بلند به منظور افزایش راندمان کوره بلند و استفاده از ریخته گری پیوسته CCM برای تولید شمش فولاد به منظور افزایش کیفیت و کارایی

- پروژه فولادسازی به روش قوس الکتریکی: استفاده از تکنولوژی شارژ داغ به منظور کاهش مصرف انرژی، استفاده از کوره پاتیلی (LF) و کوره کربن زدایی تحت خلا (VD) به منظور افزایش کیفیت محصول، استفاده از ریخته گری پیوسته CCM برای تولید شمش فولاد به منظور افزایش کیفیت و کارایی

- پروژه احیا مستقیم: توسعه ظرفیت ماژول میدرکس از ۸۰۰ هزار تن به ۱ میلیون تن با انجام اصلاحات فرآیندی، استفاده از روش HYL۳ با کمترین مصرف انرژی و استفاده از توربو اکسپندر برای کاهش فشار گاز ورودی به واحد احیا

- پروژه گندله سازی: بهینه سازی مصرف آب و انرژی

- پروژه کنسانتره سازی: کاهش مصرف آب با آبگیری مجدد از باطله

- پروژه کک سازی: استفاده از سامانه خنک سازی کک به روش خشک (CDQ) و در نتیجه کاهش مصرف آب، کاهش آلایندگی و همچنین تولید انرژی
 
توجه به توسعه ورزش

شرکت میدکو با درخواست مردم و مسئولین استان با هزینه کردن ۵ میلیارد ریال به عنوان اسپانسر اصلی تیم پرطرفدار و مردمی والیبال در لیگ برتر کرمان باعث شد تا تنها سهمیه‌ استان در این لیگ حفظ و انتقال آن به استان دیگر منتفی گردد. این امر منجر به ایجاد انگیزه برای جوانان مشتاق به ورزش در این استان گردید. همچنین این شرکت حمایت از تیم ملی تکواندو و ساخت استادیوم ورزشی شیراز را با سود کم به عهده گرفته است.

توجه به ایمنی و بهداشت

اختصاص واحد بهداشت و کمک های اولیه و تأمین آمبولانس با حضور بهیار و پزشک هم در مرحله ساخت و هم در مرحله بهره برداری تمام طرح ها مورد نظارت هفتگی قرار گرفته و در مرحله تولید نسبت به احداث کلینیک اقدام می گردد. ۱۰۰ درصد معاینات طب کار و آزمایش ها و معاینه های بدو استخدام و دور‌ه ای انجام شده و ضریب وفور حادثه از ۴/ ۵ به ۵/ ۴ کاهش یافته و بر اساس استاندارد در وضعیت مطلوب قرار دارد. همچنین با هماهنگی سازمان های بهداشت استان کرمان و تأمین هزینه گروه های پزشکی در سطح شهرستان ها، گروه های پزشکی تشکیل داده و کار‌های مقطعی شامل واکسن کوبی، معاینه دانش آموزان و... انجام می شود.
 
مهارت افزایی و توسعه‌ دانش

با توجه به حضور بیش از ۴۰۰ کارشناس خارجی و داخلی و رو به افزایش بودن تعداد آن ها و آموزش چند هزار نفر، سطح مهارت و دانش در منطقه افزایش یافته است؛ از این رو با همکاری سازمان آموزش فنی و حرفه ای و دانشگاه جامع علمی و کاربردی، برنامه های آموزشی و پودمانی و تأسیس مرکز حرفه ای آموزش در این منطقه در دستور کار قرار گرفت.
همچنین ۷۵ نفر از دانش آموزان و دانشجویان بی سرپرست و محروم شهر‌های مختلف استان کرمان با همکاری مؤسسه نیکوکاری ابرار با مشارکت ۴ شرکت بزرگ میدکو مورد حمایت و بورس تحصیلی به ارزش ۱۲۰۰ میلیون ریال قرار گرفت و ۵۰ مدرسه در شهرستان های نگار و پابدانا و روستا‌های زرند بازسازی و تعمیر شد.

یاری ارگان ها

پذیرش پروژه های مرتبط با رفاه و سلامت جامعه بدون سود به منظور پایان هر چه زودتر آن ها با هزینه کمتر به منظور اجرای
مسئولیت های اجتماعی نظیر احداث بخشی از پارک ولایت، تصفیه خانه آب فاضلاب کرمان برای تأمین آب صنعتی و حفظ منابع آبی، پذیرش تهاتری پروژه های عمرانی برای کمک به شهرداری از جمله اقدامات میدکو در این خصوص است.

مدیریت منابع، انرژی و محیط زیست

عقد تفاهمنامه همکاری با سازمان منابع طبیعی در خصوص احداث بیش از ۳۰۰۰ هکتار فضای سبز در راستای تعهدات اجتماعی و توسعه‌ فضای سبز به میزان ۱۲۰۰ هکتار تاکنون به منظور اجرای تعهدات قانونی و اجتماعی و برنامه ریزی برای احداث بیش از ۳۰۰۰ هکتار فضای سبز، از دیگر اقدامات مهم محیط زیستی میدکو است.
همچنین تمامی طرح های عمرانی بر مبنای بالاترین و جدیدترین استاندارد‌های جهانی در مصرف انرژی و منابع بوده و حفظ محیط زیست با بهره گیری از فناوری روز، همواره مد نظر قرار داشته است؛ از این رو دوره ساخت کلیه‌ ملزومات با نظارت فنی و کیفی به اجرا در آمده است و هر طرح، پس از تصویب (EIA) ارزیابی اثرات زیست محیطی آغاز و در ارقام مرتبط با مصارف انرژی و انواع آلاینده ها به صورت Guarantee Figure در قرارداد‌ها درج و نظارت شده و عینا پروژه بر آن پایه تحویل گرفته می شود.
استفاده از گاز متان برای بویلر به جای فلر کردن آن، جذب بالاتر آمونیاک و قطران با بهره گیری از تکنولوژی های جدید و به حداقل رساندن درصد آلاینده وارده به محیط زیست، به حداقل رساندن استخراج گوگرد به صورت پودر و نه محلول در طراحی کک سازی زرند و همچنین به حداقل رساندن دود و آلاینده ها در محیط زیست در مجتمع ک کسازی زرند با احداث پالایشگاه ک کسازی و خاموش سازی کک به روش خشک از دیگر اقدامات میدکو در این خصوص است.

اقدامات انسان دوستانه
 
تجهیز و بهسازی ۶۴ مدرسه و توجه به جامعه میزبان در مناسبت‌های مختلف همچون آغاز سال تحصیلی و سال نو با اقداماتی نظیر اهدای بن خرید پوشاک، لوازم التحریر و ارزاق به ۸۵۰ دانش آموز و ۲۱۵ خانوار، صرف هزینه حدود ۴۰۰ میلیون تومان و تهیه ۲۷۰۰ بسته ویژه دانش آموزان، اهدای بن خرید پوشاک و بسته غذایی به ۱۷۰۳ دانش آموز و ۷۲۱ خانوار روستا‌های شهرستان های مجاور واحد‌های تابعه هلدینگ میدکو با هزینه حدود ۴۵۰ میلیون تومان، از جمله اقدامات انسان دوستانه میدکو است.
 
توسعه بخش انرژی توسط هلدینگ گسترش انرژی پاسارگاد

در راستای جامه عمل پوشاندن به هدف حضور در بازار‌های داخلی و بین المللی انرژی و به ویژه به منظور توسعه بخش انرژی ایران، گروه گسترش انرژی پاسارگاد (PEDC) با تکیه بر دانش و تخصص جمع برگزیده‌ای از متخصصان و مدیران این عرصه، شکل گرفت. هسته اصلی کسب و کار این شرکت پالایش هیدروکربن، تولید برق و انرژی های تجدیدپذیر را شامل
می شود که درضمن آن ها بنیان تلاش های PEDC دستیابی به توسعه پایدار با تأکید بر ملاحظات زیست محیطی است.
این گروه با ارائه‌ی محصولات و خدمات با کیفیت، پیشروی در پایداری انرژی، دسترسی به تکنولوژی پیشرفته و رشد بازار انرژی در ایران بر اقتصاد کشور و جامعه اثرگذار است. شرکت گسترش انرژی پاسارگاد اولین شرکت خصوصی فعال در زمینه های مشترک برق، نفت. گاز، پتروشیمی و پالایشگاه است که فعالیت خود را در اردیبهشت ماه سال ۱۳۸۷ با هدف
توسعه و سرمایه گذاری در بخش انرژی و حوزه های بالادستی نفت و گاز (اکتشاف، استخراج و خدمات حفاری) پاییندستی نفت و گاز (پتروشیمی و پالایش، انتقال خط لوله و مخازن، ساخت و بهره برداری از اسکله و پایانه های نفتی، بازاریابی تجارت مواد و محصولات) و برق، یوتیلیتی و انرژ یهای تجدیدپذیر (تولید، توزیع، فروش برق در داخل و خارج از کشور و خدمات بهره برداری و نگهداری نیروگاه ها و پروژه های یوتیلیتی) آغاز کرده است. این شرکت درحال حاضر با مالکیت
کامل یا شراکتی از ظرفیت نیروگاه های خریداری شده جمعا به قدرت نامی حدود ۲۰۰۰ مگاوات عملیات بهره برداری را داشته و همچنین در مراحل احداث و توسعه نیروگاه ها به ظرفیت ۱۰۰۰مگاوات قرار دارد.
 
مهمترین دستاورد‌های شرکت گسترش انرژی پاسارگاد عبارتند از:
 
- سرمایه گذار حوزه انرژی
- اولین و تنها اپراتور کاملا ایرانی توسعه میدان
- قرارداد توسعه میدان های نفتی سپهر و جفیر
- خط لوله ششم سراسری گاز ایران به همراه پنج ایستگاه جهت انتقال گاز از جنوب به غرب کشور و صادرات به عراق که اولین قرارداد از نوع BOT در این نوع محسوب می‌شود
- تولید برق ۲۰۰۰ مگاوات و تزریق آن به شبکه سراسری برق و نیز عملیات در دست اقدام برای ساخت ۱۰۰۰ مگاوات
- سهم ۵.۶ درصدی از کل توان تولیدی برق کشور
 
برخی از طرح های در دست اجرا و بهره برداری شرکت گسترش انرژی پاسارگاد به شرح زیر است:
 
گزارش از عملکرد بانک پاسارگاد در توسعه بنگاه‌های اقتصادی و فراهم آوردن فرصت اشتغال در جامعه
 

لیست طرح‌های اجرا شده و در دست اجرای شرکت گسترش انرژی پاسارگاد
 
 
توسعه بخش اطلاعات و ارتباطات توسط هلدینگ فناپ
 
 
هلدینگ فناپ به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت های ICT خصوصی ایران با تکیه بر توانایی سرمایه های انسانی و دانش بنیانی خود، در شش حوزه زیر با حدود ۴۰۰۰ نفر همکار در قالب EPC مشغول فعالیت است و امروزه از نقش و جایگاه ویژه و رفیعی در صنعت اطلاعات و ارتباطات کشور برخوردار است.
 
گزارش از عملکرد بانک پاسارگاد در توسعه بنگاه‌های اقتصادی و فراهم آوردن فرصت اشتغال در جامعه
 
فعالیت های اقتصادی مولد این شرکت در حوزه فناوری اطلاعات در سال ۱۳۹۷ به شرح زیر است:

- عرضه راهکار کیف پول الکترونیکى پاد و مبتنی شدن کیف پول پرداخت کسب و کار‌های خرد الکترونیک

- تشکیل کنسرسیوم ققنوس در حوزه فناورى BLOCKCHAIN در مشارکت با سه بانک و یک شرکت پرداخت و انتشار سپیدنامه رمز ارز پیمان

- انعقاد قرارداد راهکار جامع بانکى بانک سپه پس از ۱۶ ماه مذاکره مستمر
 
- سامانه ERP شرکت میدکو
 
- سامانه ERP بانک سرمایه
 
- سامانه رزرو آنلاین و پرداخت مکانیزه پارک ارم
 
- جذب ۱۵۰,۰۰۰ کاربر در سرویس کیف پول همراه پاسارگاد (کیپاد) و قرار دادن خدمت پرداخت الکترونیکى عوارض آزادراهى در آن.

- تولید ۲۶,۰۰۰ دستگاه پایانه فروش در کارخانه اروند شامل ۱۰ هزار پایانه فروش سیار (GPRS)

- اجراى پروژه توسعه شبکه زیرساخت و خدمات تلفن شبکه اى در شهرهاى رشت، تبریز، ماسور لرستان، منطقه آزاد انزلى، ماهدشت، البرز، شهرک صنعتى سارى، مازندران، خرم آباد، فولاد شهر اصفهان و اسکو آذربایجان شرقى
 
- سرویس دهى شبکه توزیع محتوا و امنیت ابرى به بیش از ۱۳,۰۰۰ وب سایت مهم کشور مشتمل بر ۱,۰۰۰ دامنه از وب سایت هاى دولتى

- همکاری با کمیته امداد امام خمینی(ره) و پیاده سازی سامانه جمع آوری کمک های مردمی بر بستر موبایل

- حمایت از انجمن اهدای عضو ایرانیان، با طراحی پلتفرم ثبت(رجیستری) و نیز ارائه خدمات مبتنی بر فاوا، به منظور فرهنگ سازی

- حمایت از انجمن اتیسم ایران، با طراحی پلتفرم ثبت (رجیستری)
 
- پروژه کلاس آرزو‌ها در کرمانشاه، به منظور بازسازی و تجهیز مدارس آسیب دیده در زلزله

- حمایت از رویداد‌های علمی آموزشی در سطوح دانش آموزی و دانشجویی
• مسابقات شهر ریاضی (دانشگاه فردوسی مشهد)
• مسابقات نوآوری شتاب بیرجند (دانشگاه صنعتی بیرجند - خراسان جنوبی)
• مسابقات روبونیت هوش مصنوعی (دانشگاه بابل - مازندران)
 
- حمایت از رویداد‌های شبکه سازی تخصصی
• حامی اختصاصی برگزاری رویداد‌های انجمن UX مشهد
• برگزاری اولین رویداد شبکه سازی انجمن بلاکچین مشهد
• برگزاری رویداد شبکه سازی همفکر مشهد
 
- حمایت از رویداد‌های خیریه
• مشارکت در تجهیز سخت افزاری دفتر انجمن حمایت از کودکان سرطانی خراسان رضوی(محک)
• مشارکت در تأمین هزینه داروی کودکان مبتلا به سرطان خراسان رضوی
 
- حمایت از سومین کنفرانس ملی فرهنگ سازمانی (رویکرد حمایت از تولید ملی در بستر اقتصاد مقاومتی)
 
- انعقاد تفاهم نامه همکاری در حوزه‌ی جذب دانشجویان کارورز مهارتی (دوره بین المللی کوآپ) میان فناپ و دانشگاه فردوسی برای اولین بار در بین دانشگاه های کشور
 
گزارش از عملکرد بانک پاسارگاد در توسعه بنگاه‌های اقتصادی و فراهم آوردن فرصت اشتغال در جامعه
 
سرمایه گذاری در حوزه‌های دانش بنیان توسط شرکت شناسا
 
شناسا به عنوان یک سرمایه گذاری نوآورانه و با در نظر گرفتن مسئولیت های اجتماعی، با تعریف مأموریت های زیر فعالیت می کند:

- بهبود وضعیت سلامت و سبک زندگی افراد جامعه، استفاده پایدار و بهینه از منابع طبیعی و حفاظت از محیط زیست و تنوع زیست بوم

- خلق ارزش‌های جدید از طریق تجاری سازی فناوری‌های پیشرفته و نوآورانه حوزه‌های سلامت، مدیریت منابع طبیعی و سبک زندگی و ایجاد الگو‌های قابل توسعه برای شکوفایی و تجاری سازی فرصت‌های فناور نوآورانه و مستعد رشد در کشور
 
- ارتقای رقابت پذیری و تسهیل ورود نوآوری به صنایع در جهت افزایش بهره وری و ثمربخشی

- ترویج مفاهیم حوزه‌های کارآفرینی، نوآوری بنیادی و سرمایه گذاری خطرپذیر در کشور

- ایجاد زنجیره‌ ارزش مشتمل بر تلفیق دانش و فناوری با فرهنگ ایرانی، ایده پروری، تجاری سازی ایده‌های مبتنی بر وجه تقاضا و نیاز‌های اساسی کشور، خلق بازار، و شکل دهی و توسعه کسب و کار‌های نوآور فناور و دانش بنیان

- تمرکز بر توسعه‌ مرز‌های تجاری کشور به عنوان یک بازار بین المللی نوظهور از طریق ایجاد، توسعه و بین المللی سازی کسب و کار‌های کارآفرین فناورانه

- توسعه اقتصاد دانش بنیان و نهایتا توسعه پایدار کشور

شناسا در شرایط خاص اقتصادی کشور، به عنوان راه حلی کارآمد و به روز در نظر گرفته شده است. نگاه کلان و مثبت به اثرات اقتصاد مقاومتی و درنهایت اقتصاد دانش بنیان، یکی از ارزش‌های موردنظر در شکل گیری این مجموعه بوده است.
 
گزارش از عملکرد بانک پاسارگاد در توسعه بنگاه‌های اقتصادی و فراهم آوردن فرصت اشتغال در جامعه
 
برخی از سرمایه گذاری‌های شناسا
 
فاندوران

فاندوران یک بستر سرمایه پذیری جمعی(Crowdfunding) است. افرادی که در زمینه هنر، فناوری، طراحی محصول، آی تی و امور اجتماعی و خیریه فعال هستند و ایده های خلاقانه دارند، برای پروژه خود در فاندوران کمپین طراحی کرده و شروع به جذب حمایت های مالی از مخاطبان فاندوران می کنند. پشتیبانان در ازای دریافت پاداش های مشخص، از کمپین های فعال در فاندوران حمایت می کنند. از جنبه های مفید سرمایه پذیری به این شیوه این است که افراد زیادی در شکل گیری طرح سهیم اند که از نظر جذب سرمایه، مشتری و بازار هدف احتمال اجرایی شدن و موفقیت طرح به مراتب بالاتر می رود. فاندوران در شهریور ۱۳۹۴، با تمرکز بر روی فعالیت های اجتماعی و طراحی محصول شروع به کار کرد و تا امروز توانسته به تحقق چند ده پروژه کمک کند که این روند همچنان با شتاب ادامه دارد.

مأموریت فاندوران کمک به حیات بخشیدن ایده های خلاقانه است؛ بنابراین میزان موفقیت فاندوران بر اساس درصد تحقق بخشیدن به این مأموریت، اندازه گیری می شود. فاندوران در عین مبارزه با نابرابری ها و کمک به پروژ ه های خلاقانه، این
ارز شها را در فعالیت های خود نمایان می کند. فاندوران، ابزار و منابعی ایجاد می کند که به مردم در اجرای پروژه های خلاقانه کمک کرده و افراد علاقه‌مند را به این پروژه ها و فرآیند‌های خلاقانه متصل می کند. فاندوران مراقب سلامت اکوسیستم خود و تمامیت و درستی این روال خواهد بود.
 
تأثیرات اجتماعی درونی و بیرونی فاندوران

فاندوران علاوه بر مسئولیت اصلی خود در تأمین مالی پروژه ها، تأثیرات جانبی در سازمان و جامعه داشته است. تعدادی از کمپین ها در حوزه  فعالیت های اجتماعی تعریف شده است که اجرای آنها علاوه بر اینکه در جامعه تأثیرگذار بود، به دلیل مشارکت همکاران توانست انعکاس خوبی در فناپ داشته باشد. شش کمپین که ارتباط بیشتری با فناپ و همکاران داشته، به شرح زیر است:
 
۱ .در کمپین «یک لقمه مهربانی» که توسط سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران برگزار شد تعدادی از همکاران فناپ نذر افطاری سالانه خود را ادا کردند و شرکت فناپ تلکام، افطاری سالانه خود را از این طریق به مناطق محروم شهر تهران اهدا کرد.
 
۲ .کمپین «من هم یک کودک هستم» که با هدف فرهنگ سازی برخورد صحیح با کودکان کار و هدیه کتاب به کودکان کار شکل گرفت و با مشارکت شهر کتاب آنلاین و همراهی تعدادی از همکاران به عنوان نیروی داوطلب اجرا شد.
 
۳ .کمپین «اولین قلمه» توسط دو نفر از همکاران گروه فناپ اجرا و کاشت درخت به عنوان هدیه نوروز و جایزه رویداد به جای جوایز معمول ارائه شد.
 
۴ .کمپین «نوخسروانی» منجر به انتشار سه کتاب آماده چاپ یکی از همکاران هنرمند گروه شد و هزینه چاپ و انتشار آن از طریق حمایت جمعی تأمین گردید.
 
۵ .کمپین «همراه باش تا همراه شویم»، جهت خرید یک ربات پوشیدنی اکسوپد برای کلینیک دانشکده علوم توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی ایران ایجاد شد. اکسوپد یکی از محصولات شرکت پداسیس از شرکت های شناسا است که با ایجاد این کمپین و همراهی معاونت علمی ریاست جمهوری به این کلینیک تحویل شد.
 
۶ .امسال با کاهش هزینه های مراسم افطاری مشتریان فناپ، بخشی از هزینه های این مراسم به کمپین «رنگین کمان آرزو‌ها» در فاندوران اهدا شد.
 
حوزه سلامت

طراحی، ساخت و عرضه‌ خدمات، تجهیزات و نرم   افزار‌های تشخیص و توانبخشی شنوایی (شرکت طنین   پرداز پاسارگاد) طراحی، ساخت و عرضه‌ سیستم‌های توانبخشی حرکتی با تمرکز اولیه بر طراحی و ساخت ربات‌های کمک حرکتی برای معلولین) - (پداسیس) طراحی، ساخت و عرضه‌ی خدمات، تجهیزات درمان سرطان و توان   افزای ذهنی (پارس تراوا) طراحی، ساخت و عرضه‌ی خدمات و سیستم‌های تحریک بیوالکترومغناطیسی (پارس تراوا) طراحی، ساخت و عرضه‌ی خدمات و سیستم‌های بیوفیدبک و توان   افزایی ذهنی (پارس تراوا) طراحی و توسعه‌ی پلتفرم‌های خدمات پرستاری در منزل (آسانیسم) طراحی و توسعه‌ی پلتفرم‌های خدمات مراقبتی دیابتی در منزل (اسمارت مدیکو) حوزه مدیریت منابع
 
طبیعی و انرژی

اجرای پروژه‌های مدیریت منابع آب و برق با شیوه‌های نوآورانه و با تمرکز اولیه بر منابع آب کشاورزی (پرآب) اتوماسیون صنعتی، ابزار دقیق، نرم   افزار‌ها و سخت   افزار‌های صنعتی (راه سبز چهل ستون) مشارکت در ارائه‌ی راه کار‌های حمل و نقل هیبریدی – طراحی، ساخت، تولید و فروش خودرو‌های الکتریکی، هیبریدی، خورشیدی و بنزینی) - (لینکپ) IOT مدیریت بهینه انرژی با استفاده از بستر اینترنت اشیا (پایش خطوط لوله با فناوری پیگرانی هوشمند (سدکو) ایجاد بستر اتوماسیون اداری و سیستم راه ابریشم در راستای کاهش ضایعات کاغذی و به حداقل رساندن ضایعات (واحد ارزیابی)
 
حوزه سبک زندگی

طراحی، تولید و ارائه‌ی خدمات ماشین‌های صنعتی هوشمند و تجهیزات نمونه   سازی سریع و) ۳Dfast چاپ سه بعدی (تولید و عرضه‌ی محصولات و خدمات تأمین   کننده امنیت فضای مجازی (ایمن   گستر پاسارگاد) تولید و عرضه‌ی فناوری و تجهیزات نوین کمک   آموزشی (فن آموز) تولید و عرضه‌ی سرگرمی‌ها و بازی‌های رایانه‌ای (آروند) پرورش فناوری کودکان و توسعه‌ی تکنولوژی آموزشی با هدف توسعه‌ی دانش کودکان و ترویج کتابخوانی (کتاب پلاس)
 
اقدامات بشر   دوستانه شناسا در راستای مسئولیت اجتماعی
شناسا در   طی سالیان اخیر در تأمین کالای هدایای نوروزی خود از میان گزینه‌های موجود در این بخش اقدام به همکاری با مجموعه‌ای خیریه جهت اشتغال   زایی تعدادی از مردان و بانوان آسیب   دیده، اما پرتوان و امیدوار کرده است. (مجموعه باور) بودجه در نظر گرفته شده برای هدایای نوروزی، به آب رسانی به روستا‌های محروم استان‌های کرمان و سیستان و ۱۳۹۷ در سال بلوچستان اختصاص یافت.. اشتغال زایی پایدار و مولد ۵.۲.۵
ایجاد اشتغال یکی از مهم‌ترین مسئولیت‌های اجتماعی هر سازمان است. اهمیت اشتغال را می‌توان هم از بعد تقویت بنیان‌های خانواده و هم به تبع آن از منظر جامعه بررسی کرد. اگر تنها به عناوین اهمیت چندگانه و چندبعدی این مسئله اکتفا گردد، مشخص می‌شود که اشتغال چگونه در همه‌ی اجزای زندگی و سرنوشت جامعه دخیل است و بر آن تأثیر می‌گذارد؛ از   این   رو کارآفرینی یکی از دغدغه‌های اصلی مدیران عالی بانک محسوب می‌شود. با این نگاه، توسعه‌ی اشتغال پایدار و مولد همواره در دستور کار بانک و شرکت‌های گروه قرار داشته است. میزان اشتغال مستقیم و غیرمستقیم ایجاد   شده به شرح زیر است:
 
اشتغال مستقیم ایجاد   شده
بانک پاسارگاد تا پایان سال ۱۳۹۷ در مجموع ۱۱۴.۲۲۳ نفر اشتغال مستقیم و پایدار در گروه مالی و اقتصادی ایجاد کرده است که به تفکیک در جدول زیر نشان داده شده است:

گزارش از عملکرد بانک پاسارگاد در توسعه بنگاه‌های اقتصادی و فراهم آوردن فرصت اشتغال در جامعه
 
میزان اشتغال مستقیم ایجاد   شده به تفکیک شرکت‌های گروه
 
اشتغال غیر مستقیم ایجاد   شده
 

محاسبه میزان اشتغال غیرمستقیم ایجاد   شده به واسطه فعالیت‌های بانک و شرکت‌های گروه، به دلیل تنوع حوزه‌های سرمایه گذاری و همچنین شرایط اقتصادی سال‌های اخیر، پیچیدگی‌های زیادی دارد؛ ازاین   رو برآورد‌های مختلفی قابل ارائه است. با این حال در ارتباط با شرکت‌های گروه مالی و اقتصادی پاسارگاد، به نظر می‌رسد مناسب‌ترین روش در وضعیت فعلی اقتصادی کشور، تکیه بر متوسط‌های استاندارد تعریف شده در کشور باشد. بر این اساس برآورد می‌شود در چارچوب فعالیت‌های انجام گرفته توسط بانک و شرکت‌های گروه مالی و اقتصادی پاسارگاد تاکنون در مجموع ۴۵۰.۰۰۰ شغل غیرمستقیم ایجاد شده باشد.
 
اختصاصی پایگاه خبری تحلیلی شعار سال برگرفته از کتاب گزارش مسئولیت اجتماعی بانک پاسارگاد
 
اخبار مرتبط
برچسب ها: بانک پاسارگاد ، توسعه بنگاه های اقتصادی ، هلدینگ میدکو ، توسعه معادن و صنایع معدنی ، دستاوردهای هلدینگ میدکو ، موفقیت های هلدینگ میدکو ، اشتغالزایی هلدینگ میدکو ، توسعه اقتصادی معادن ، صادرات هلدینگ میدکو ، توسعه صادرات در هلدینگ میدکو ، نقش هلدینگ میدکو در اقتصاد کشور ، نقش هلدینگ میدکو در صنایع معدنی کشور ، مزیت های راهبردی هلدینگ میدکو ، تاثیرات مثبت هلدینگ میدکو بر محیط زیست ، هلدینگ گسترش انرژی پاسارگاد ، توسعه بخش انرژی توسط هلدینگ گسترش انرژی پاسارگاد ، دستاوردهای هلدینگ گسترش انرژی پاسارگاد ، پروژه های در حال اجرا هلدینگ گسترش انرژی پاسارگاد ، موفقیت های هلدینگ گسترش انرژی پاسارگاد ، نقش هلدینگ گسترش انرژی پاسارگاد در صنایع انرژی ، نقش هلدینگ گسترش انرژی پاسارگاد در اشتغالزایی ، نقش در هلدینگ گسترش انرژی پاسارگاد در اقتصاد کشور ، هلدینگ فناپ ، نقش هلدینگ فناپ در اقتصاد کشور ، نقش هلدینگ فناپ در اشتغالزایی ، دستاوردهای هلدینگ فناپ ، موفقیت های هلدینگ فناپ ، توسعه بخش اطلاعات و ارتباطات توسط هلدینگ فناپ ، مسئولیت اجتماعی در هلدینگ فناپ ، شرکت شناسا ، نقش شناسا در توسعه شرکت های دانش بنیان ، سرمایه گذاری‌های شناسا ، سرمایه گذاری‌های شناسا در شرکت های دانش بنیان ، فاندوران ، تاثیرات اجتماعی فاندوران ، اشتغالزایی در شناسا
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
0
0
خب خداروشکر این شبهه ای که در مورد بنگاه داری بانک هم زدن از بین رفت واقعا هرسی میخواد خوب حرکت کنه بهش سنگ میزنن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین