پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۲۷۶۳۲۳
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۹
محمدحسین ادیب در یادداشتی می نویسد ؛با تجربه من ثروتمندان انسان هایی هستند که تفکر « متناقض محور » دارند اصلا ثروتمند شدن دو گام دارد گام اول مواجه شدن با تناقض است و گام دوم راه حل ترکیبی از تناقض ها.

شعار سال: در هر حوزه فعالیت با یک سری تناقض مواجه میشوید .هر مشکلی یک راه حل دارد ولی خود آن راه هم هزینه دارد ، با حل آن مشکل یک سری مشکلات جدید ایجاد میشود.باید محاسبه کرد مشکلات جدیدی که ایجاد میشود آیا ارزش دارد که آن مشکل حل شود ؟

باید هزینه - فایده کرد ، حل آن مشکل چقدر هزینه ایجاد می کند و راه حل آن چقدر هزینه جدید ایجاد می کند و در نهایت کدامیک با صرفه تر است ؟

خیلی از مواقع هزینه جدیدی که با حل مشکل ایجاد میشود از هزینه مشکل قبلی بیشتر است در این موارد باید با مشکل قبلی کنار آمد .فرق آدم ثروتمند و فقیر این است که ثروتمندان می توانند هزینه - فایده کنند و فقرا نمی توانند .عده ای تصور می کنند راه حل باید هیچ هزینه ای ایجاد نکند والا راه حل نیست .

عده ای از ممبر ها در بخش اظهار نظر اینیستاگرام ما ، با مشاهده هزینه راه حل های ما ، شروع به مخالفت می کنند.

به عنوان مثال عده ای با ویروس کرونا اینگونه برخورد می کنند که چقدر هزینه ایجاد می کند و چقدر سلامتی را تهدید می کنند و رای می دهند که اقتصاد تعطیل شود در حالیکه باید محاسبه کرد هزینه تعطیل کردن اقتصاد چقدر است و هر دو را با هم مقایسه کرد و راه حل ترکیبی انتخاب کرد .

ثروتمندان راه حل ترکیبی انتخاب می کنند و فقرا راه حل صفر و یکی ، در همه زندگی همین است .پول در آوردن هم همین گونه است شما باید از بین راه حل های متناقض، راه حل ترکیبی انتخاب کنید .

ممبر ها در قسمت اظهار نظر اینیستاگرام از من انتقاد می کنند که دو پهلو حرف می زنم و خواستار این هستند که یک پهلو حرف زده شود .

دو پهلو حرف زدن به این خاطر است که دارد هزینه - فایده میشود .کاش فقط می شد دو پهلو حرف زد من در مشاوره ها معمولا ده پهلو حرف می زنم یعنی از ده دید متناقض به مطلب نگاه میشود و نهایتا تصمیم ترکیبی اتخاذ میشود .

مطالب کانال هم معمولا همین طور تهیه میشود من از تیم تحقیق می خواهم که از ده دید هزینه - فایده کنند .

پس به صورت صریح مطالب ما دو پهلو نیست حداقل ده پهلوست ، این هم حس کار ماست ، نقطه قوت ما این است که سعی می کنیم حداقل از ده وجه به یک مسئله نگاه شود .

پس مطالب ما متناقض است ده نکته هست که همدیگر را نقض می کند و راه حل ترکیبی از اینهاست .

با تجربه من ثروتمندان انسان های هستند که تفکر « متناقض محور » دارند اصلا ثروتمند شدن دو گام دارد گام اول مواجه شدن با تناقض است و گام دوم راه حل ترکیبی از تناقض ها.

از ما نخواهید تا صورت مسئله را حذف کنیم ، از ما نخواهید که بدون تناقض حرف بزنیم .

طبقه یک کسانی هستند که با ٢٠ تناقض حرف می زنند ، طبقه دو با پنج تناقض و طبقه سه بدون تناقض تحلیل می کنند .

کسانی که خواستار تحلیل های بدون تناقض اند باید استخدام شوند و این افراد نمی توانند به صورت خویش فرما وارد بازار شوند .

حداقل با ٢٠ تناقض به بررسی پدیده ها بپردازید تا پولدار شوید اگر در یک مقاله بدون تناقض حرف زدیم متعرض شوید . ثروت وقتی بدست می آید که با تناقض ها درگیر شوید.هر مسئله بیش از یک راه حل دارد . اگر در زندگی شکست خوردید راه حل تان را عوض کنید .تونل به آدم نشان مي دهد كه هميشه راهی هست حتی از دل سنگ !؟

دیدگاه شخصی محمدحسین ادیب

برگرفته از فضای مجازی

 

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین