پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۲۷۶۷۰
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۸
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در سال گذشته یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار صادرات در مجموعه تعاون کشور صورت گرفت و امسال درصددیم این رقم به بیش از ۲.۵ میلیارد دلار افزایش یابد.

شعار سال: حمید کلانتری امروز در سفر خود به اراک در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی، افزود: تعاونی‌ها می‌توانند زمینه همکاری و مشارکت مردم را به صورت گسترده فراهم کنند. در حال حاضر ۱۰۰ هزار تعاونی با ۱۱ میلیون نفر عضو در کشور وجود دارد.

کلانتری با اشاره به بازدید خود از شهرستان محلات که روز گذشته انجام شد، ادامه داد: شهرستان محلات به دلیل برخورداری از ظرفیت‌های کشاورزی و تولیدی زمینه رونق فعالیت‌های تعاونی را داراست. در حال بررسی هستیم تا این شهرستان به عنوان پایلوت و الگویی برای این هدف باشد.

کلانتری اظهار کرد: طبق گزارشی که سال گذشته جهت ارزیابی اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ ارائه شد، مشخص شد که الگویی که در حوزه تعاون مطرح بود پیشرفت چندانی نداشته است، از این رو ضروری است که به دنبال ایجاد تحولی در این زمینه باشیم.

وی افزود: اگر تعاونی در دنیا پاسخگو نبود، سابقه فعالیت آن به ۱۷۰ سال نمی‌رسید. در ایران نیز این مهم به خوبی پاسخگو بوده است و تاکنون نزدیک به دو میلیون و ۶۰۰ هزار مسکن توسط تعاونی مسکن ساخته شده، همچنین نزدیک به پنج میلیون نفر عضو تعاونی‌های مصرف در شبکه فرهنگیان و کارکنان دولت و کارگران هستند.

کلانتری ادامه داد: نزدیک به ۷۰ درصد حمل و نقل شهری مسافر در اختیار تعاونی‌هاست و ۲۰ درصد اقدامات در حوزه گوشت سفید و قرمز نیز توسط تعاونی‌ها اداره می‌شود.

معاون وزیر کار با بیان اینکه انتظارات ما از نماینده ولی فقیه در استان در خصوص حمایت از بخش تعاون فرااستانی است، گفت: امید است با استمرار حمایت‌ها، فرهنگ تعاون و همکاری در استان تقویت شود و اگر در حوزه ملی هم در این زمینه اقدام شود بر بسیاری از مشکلات در کشور غلبه خواهیم کرد.

وی اظهار کرد: فرهنگ ملی در زمینه تعاون و کمک به یکدیگر در کشور ضعیف است، اما اگر این روحیه تقویت شود و دست یکدیگر را بگیریم، بسیاری از مشکلات حل می‌شود.‌

کلانتری گفت: ترویج فرهنگ تعاون و آموزش، همچنین تعاملالت شبکهای و توسعه بازار صادرات جزو اولویت های برنامه راهبردی است.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران«ایسنا»، تاریخ انتشار 13 شهریور 95 ، کد مطلب: 95061308201: www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین