پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۷۴۸۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۴
معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری عنوان داشت که عدالت جنسیتی تکلیف قانون برنامه ششم توسعه است که برگرفته از تفکر قرآنی و نشات گرفته از نگاه دینی ما است.
شعارسال:معصومه ابتکار روز پنجشنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه البرز که در خصوص تدوین  سند ارتقا زنان در این استان به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد افزود: بر مبنای آیه های قرآنی مواردی از جمله قومیت و جنسیت در ارزیابی خداوند تاثیر ندارند، به همین منظور بایستی در جامعه کنونی و در نگاه به زنان عدالت جنسیتی و فرصت های برابر با هدف رشد و تعالی افراد در جامعه فراهم شود.
 
وی با اشاره به سند ارتقا وضعیت زنان و خانواده بیان داشت: در این سند بر اساس دستور العمل های استانی و بر مبنای مشکلات هر استان، تدوین آن صورت می گیرد.

ابتکار گفت: هدف اصلی از تدوین این سند، ارتقا جایگاه زنان و خانواده، اجرای اهداف و سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری، اجرای برنامه ششم توسعه، تحقق عدالت جنسیتی و برنامه های ابلاغی رییس جمهوری است.

ابتکار با بیان اینکه شاخص های این سند از سال ٩٦ به استان ها ابلاغ شده خاطر نشان کرد: شناسنامه ای در این رابطه تشکیل و نیاز است که دستگاه های مختلف مواردی از جمله  آمار بازدارندگی کودکان از تحصیل، شاخص های تعداد بانوان فارغ التحصیل بیکار، اشتغال بانوان و تحکیم خانواده تهیه نمایند.

وی با بیان اینکه پروژه های بسیاری از جمله برگزاری نمایشگاه های توانمندی زنان دانشجو و مهارت های کسب و کار در استانی مانند البرز انجام شده است، گفت: با همکاری سازمان جهاد کشاورزی این استان مواردی از جمله آموزش، تولید و ترویج محصولات سالمً و استاندارد برای توان افزایی جوامع و صندوق های خرد اعتباری روستایی دنبال شده که در مجموع ٣٠٠نفر در البرز آموزش دیدند.

معاون رییس جمهوری با اشاره به حمایت از تعاونی های زنان در کار مشترک با وزارت کار گفت: تاکنون در سطح ملی بیش از ۵۰ هزار مورد تسهیلات از نظام بانکی وام قرض الحسنه برای زنان سرپرست خانوار دریافت کردیم که این روند تا استفاده هر چه بیشتر بانوان از این وام ها ادامه خواهد داشت.

ابتکار با بیان اینکه سهم البرز در دریافت این وام ها تاکنون یک هزار و ٥٠٠مورد بوده افزود: همچنین با همکاری سازمان های مردم نهاد در کشور  و با هدف توان افزایی بانوان اقدام هایی صورت گرفته که در مجموع بیش از یک هزار و ٢٠٠تشکل درکشور برای توان افزایی بانوان، کاهش تنش های اجتماعی و تصمیم سازی مسایل اجتماعی آموزش دیدند که سهم البرز ١٥تشکل بوده است.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود به طرح ارتقا تاب آوری اجتماعی جوامع محلی آسیب دیده در کشور اشاره کرد و بیان داشت: این طرح در ٩٥٠نقطه از کشور انجام شده که در مراحل نهایی با وزارت جهاد کشاورزی و وزارت تعاون ، کار و امور اجتماعی در این زمینه ها فعالیت هایی خواهیم داشت.

ابتکار در بخش دیگری از سخنان خود به رتبه پنج استان البرز در انتصاب بانوان در پست های مدیریتی اشاره و گفت: این مهم نشان دهنده توجه استاندار این استان به توانمندی های زنان است.

وی ضمن ابراز امیدواری به کسب این استان در شاخص ٣٠درصدی انتصاب زنان در پست های مدیریتی گفت: در زمانی که در سازمان محیط زیست فعالیت داشتم، بحران محیط زیستی در البرز را که می توانست بحران های اجتماعی به دنبال داشته باشد هر چه بیشتر لحاظ کردیم.

وی در ادامه به اهمیت پادکست های رادیو نسل اشاره  کرد و گفت: امیدواریم که استان البرز بتواند در اجرای این پادکست ها در کشور پیشقدم و با برگزاری نشست های اینترنتی شاهد بازخورد خوب آن باشیم.

شعارسال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از  پایگاه اطلاع رسانی دولت    ،تاریخ انتشار:  3 خرداد 1399،کدخبر:   339728 ،www.dolat.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Czechia
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
0
0
چرا همه فقط شعار میدن.لایحه حمایت از زنان،امنیت زنان،صیانت از زنان،کرامت زنان،عدالت جنسیتی و ... به جای شعار کار کنید و قانونی رو تصویب کنید که یه کم از درد زنان زخم خورده کم کنه نه اینکه خودشون رو یه جمعیت تو سری خور فرض کنند و عادت کنند به این رویه.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین