پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 16
کد خبر: ۲۷۷۴۸۴
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۵
در پی اعلام بازگشایی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی کشور از ۱۷ خرداد از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا، وزارت بهداشت دستورالعمل فاصله‌گذاری اجتماعی و الزامات سلامت محیط و کار در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور را اعلام کرد .

شعار سال: در پی اخبار نگران کننده بازگشایی دانشگاه ها از ۱۷ خرداد، همواره نگرانی تجمع دانشجویان در خوابگاه ها وجود داشته و تصمیماتی پیرامون مدیریت شرایط در زمان بازگشایی گرفته شده است. این تصمیمات در شرایطی بود که یک واقعیت مهم نادیده گرفته میشد؛ این واقعیت که در خوابگاه ها ضریب همه گیری از چه الگویی تبعیت خواهد کرد؟آیا رعایت موارد پروتکل فاصله گذاری وزارت بهداشت، به تنهایی برای جلوگیری از شیوع بالای کرونا در خوابگاه ها کفایت میکند یا باید واقعیت ها را در کنار این پروتکل برای تصمیم سازی لحاظ کرد؟

در پی پاسخ به این پرسش دانشجویان و حتی بسیاری از مسئولین دانشگاه، در اقدامی تحسین برانگیز، دانشگاه علوم پزشکی کرمان اقدام به نمونه گیری از تمامی ساکنین فعلی خوابگاه ها(۶ خوابگاه) نمود که هر کدام به نحوی مجبور به حضور در دانشگاه و استفاده از خوابگاه بوده اند. نتایج این غربالگری اما گواه از این دارد که باید همچنان کووید۱۹ را بسیار جدی بگیریم و در امر بازگشایی تعجیل نکنیم.

از حدود ۸۰ نمونه گرفته شده،۱۷ نفر از دانشجویان ساکن خوابگاه تست کرونای مثبت داشتند که عدد بالایی محسوب میشود.

حال آیا اگر خوابگاه ها و کلاس های درس با نصف ظرفیت ( طبق پروتکل) به فعالیت خود ادامه دهند، میتوان انتظار کنترل محیط داشت؟

 لذا توقع میرود اقدام دانشگاه کرمان به عنوان الگویی به ستاد وزارت بهداشت اعلام شود و سایر دانشگاه ها نیز این اقدام را انجام دهند. به امید اینکه تا قبل از بازگشایی رسمی، اقدامی موثر صورت پذیرد.باید صبر کرد و دید که با داده های مهم پیش رو،چه تصمیماتی اخذ خواهد شد!

از همین رو خواهشمندیم که دانشجویان عزیز ساکن خوابگاه،نسبت به رفت و آمد خود به خوابگاه ها نهایت احتیاط را لحاظ کنند و آنجا را به مثابه یک محیط آلوده در نظر بگیرند تا از شیوع بیشتر و اتفاقات جبران ناپذیر جلوگیری شود.


برگرفته از فضای مجازی

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین