پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۷۶۳
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۸
عضو جامعه مدرسین گفت: به شکر خدا امروز در رأس حوزه های علمیه مدیری کارآمد، پویا و اصیلی است که اشراف کامل بر مسائل جهانی دارد و منشور جامع تحول در حوزه را در همین راستا تدوین کرده اند.

شعارسال: مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه های علمیه با سخنرانی حضرت آیت الله مکارم شیرازی و آیت الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه های علمیه در مدرسه فیضیه قم برگزار شد.

آیت‌الله عباس کعبی در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: حوزه علمیه قم همواره حوزه ای زنده، پویا و تأثیر گذار در سطح کشور و جهان اسلام است و سال تحصیلی نیز با نشاط و شادابی برپایه مأموریت های بنیادین حوزه های علمیه امروز رسما کارخود را آغاز می کند.

*مأموریت های بنیادین حوزه علمیه

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: مأموریت های پایه ای و بنیادین همان تربیت منابع انسانی کارآمد، تحقق امر تبلیغ، تحقیق، تبیین مناسبات بین نظام و حوزه های علمیه جهت تغذیه مبانی فکری نظام اسلامی و پاسخ گویی در صحنه روابط بین الملل است.

وی با اشاره به آغاز سال تحصیلی همراه با تحول در شورای عالی حوزه های علمیه و مدیریت حوزه های علمیه ابراز داشت: به شکر خدا امروز در رأس حوزه های علمیه مدیری کارآمد، پویا و اصیلی حضور دارد که اشراف کامل بر مسائل جهانی دارد و شخصی است که اتفاقا از اصالت و عمق حوزوی نیز برخوردار است و انتظارات حوزه را می داند و ما امیداوریم با با تحول در مدیریت حوزه، مدیریت تحول نیز به خوبی پیش برود.

*انتظارات بزرگان از مدیر حوزه

آیت الله کعبی با اشاره به انتظارات بزرگان حوزه از مدیریت جدید حوزه های علمیه، برنامه ریزی و استفاده از ظرفیت حوزویان جهت ساماندهی امور گوناگون حوزه را دو اصل ضروری دانست و تأکید کرد: آن گونه که خبردار شدیم ایشان منشور جامع تحول در حوزه را در همین راستا تدوین کرده اند.

وی افزود: ایشان آسیب شناسی خوبی را در حوزه صورت داده اند، رویکرد خوبی را تبیین کرده اند و تیم های مشاوره ای دارند که به خوبی و شبانه روز کار می کنند و ما انتظار داریم ایشان با مشورت با تیم های خود بتواند روز به روز در مسأله تحول موفق تر باشد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری میزان، تاریخ انتشار: 14شهریور1395، کدخبر: 217257: www.mizanonline.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین