پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۷۷
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۶
امام جمعه نهبندان با بیان این که خاندان بزرگ عبادی،سرمایه معنوی بزرگ استان محسوب می شوند،گفت:برگزاری باشکوه مراسم های ویژه روحانیت،تاثیر بسزایی در خصوص تبلیغ اسلام دارد.

شعارسال : حجت الاسلام عباسعلی خزاعی امام جمعه نهبندان، ضمن تسلیت ارتحال عالم بزرگوار، آیت الله سید احمد عبادی، اظهار کرد: خاندان بزرگ عبادی، سرمایه معنوی برای خراسان جنوبی محسوب شده و مایه مباهات کشور وهمچنین استان محسوب می شوند.

وی اضافه کرد: این خاندان، تعداد زیادی شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده اند و از طرفی دیگر منسوب به شجره طیبه خاندان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) هستند.

امام جمعه نهبندان از خاندان بزرگ عبادی، به عنوان یکی از سنگرهای بزرگ معنوی مورد اعتماد همگان یاد کرد و گفت: خصوصا، حضرت آیت الله سید احمد عبادی که با مناعت طبع بزرگ خویش، عمر مبارکش را در شهرستان های بیرجند و خوسف، در خدمت مومنین بود.

حجت الاسلام خزاعی متذکر شد: مرحوم آیت الله عبادی با علم بی پایان خویش حتی می توانست در نقاط بهتری از کشور، به تدریس علوم دینی پرداخته و از موقعیت بسیار بهتری برخوردار باشد اما اخلاص و عشق به زادگاه وی، سبب شده که در شهرستان خوسف به عنوان یکی از نقاط محروم و دورافتاده کشور به تدریس علوم و مباحث دینی بپردازند.

وی ضمن اشاره به سخنی از امام صادق (ع) مبنی بر این که "وقتی عالمی از دنیا می رود، یک خلا جبران ناپذیری در اسلام پدید می آید"، بیان کرد: ضایعه غم انگیز ارتحال آیت الله عبادی را خدمت مقام عظمای ولایت، خاندان بزرگ عبادی، حوزه های علمیه، مردم استان و بویژه اهالی خوسف تسلیت و تعزیت می‌گویم.

امام جمعه نهبندان ضمن اشاره به جایگاه ویژه مرحوم آیت الله عبادی در بین حوزویان، گفت: از دیرباز، خاندان عبادی دارای جایگاه ویژه ای در بین حوزویان بوده اند و همیشه از شخصیت این خاندان، در بین افراد و خانواده ها به نیکی یاد می شود.

حجت الاسلام خزاعی ادامه داد: امیدواریم که روحانیت استان، به معنای واقعی دنباله روی مرحوم آیت الله عبادی باشند.

وی از مرحوم آیت الله عبادی، به عنوان یک شخصیت معنوی یاد کرد و افزود: برگزاری مراسم‌های ویژه تشییع و تدفین این بزرگوار و دیگر شخصیت های علمی کشور، می تواند جهت تبلیغ اسلام بسیار تاثیرگذار باشد.

امام جمعه نهبندان اضافه کرد: همیشه خارجی‌ها تشییع جنازه علمای ایران را رصد می کنند و باشکوه تر برگزار شدن مراسم های روحانیت در کشور و استان، نمایشگر عشق افراد و خانواده ها به روحانیت است.

حجت الاسلام خزاعی ضمن اشاره به تواضع و خشوع خاندان عبادی اظهار کرد: مرحوم سید مهدی عبادی برادر این عالم بزرگوار(ابوالشهیدین) که چندین سال پیش در مشهد مقدس فوت کردند، بهترین جای حرم مطهر امام رضا(ع) برای دفن وی در نظر گرفته شده بود اما بنا بر وصیت آن مرحوم و به دلیل خاضع بودنشان، وی را در کنار استادش مرحوم جوادآقا تهرانی به خاک سپردند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وب سایت خاورستان ، تاریخ انتشار چهارشنبه 13 آبان 1394 ، کد مطلب :54310 ، www.khavarestan.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین