پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۸۳۶۱
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۲۵
منتخب مردم اراک در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر تهدیدی متوجه نفتکش های کشور ما باشد ما ساکت نمی مانیم و آمریکا باید به چنین موضوعی آگاه باشد.
شعار سال: محمد حسن آصفری در رابطه با صادرات نفت ایران به ونزوئلا، گفت: در سطح جهان کشور‌هایی از جمله ونزوئلا مثل ایران مورد تحریم آمریکا قرار گرفته اند که به عقیده من دیپلماسی خارجی جمهوری اسلامی ایران باید در این بخش‌ها فعالتر شود و با کشور‌هایی که مورد تحریم آمریکایی‌ها قرار گرفته اند، توافقنامه‌هایی چند جانبه‌ای امضا کنیم. ایران، ونزوئلا، روسیه، عراق و سوریه از جمله این کشور‌ها هستند که می‌توانیم واحد پولی جدیدی به غیر از دلار آمریکا مورد توافق قرار دهیم که در این صورت یقینا آمریکایی‌ها مجبور به عقب نشینی و کنار گذاشتن تحریم‌ها می‌شوند. اقدامی هم که اخیرا برای ارتباط با ونزوئلا صورت گرفت قبل از تحریم نیز مطرح بود، ولی توجهی به این مساله نشد.
او در ادامه افزود: بازار خوبی برای سرمایه گذاری در ونزوئلا از جمله طلا و مواد معدنی وجود دارد که اگر بتوانیم آن را تقویت کنیم قطعا می‌تواند جایگزین خوبی در زمینه تحریم‌ها برای هر دو کشور باشد. آمریکا باید بداند که دوران بزن در رو تمام شده و اگر تهدیدی متوجه نفت کش‌های ما شود، ایران هم ساکت نمی‌نشیند و اگر قرار بر این باشد که نتوانیم نفتمان را صادر کنیم مطمئنا خلیج فارس هم برای صادرات نفت و عبور کشتی‌هاب آمریکایی ناامن و ناممکن خواهد بود.
منتخب مردم اراک در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: آمریکا یکبار بعد از شهادت سردار سلیمانی با پاسخ محکم جمهوری اسلامی ایران مواجه شد لذا اگر دست از این رفتار خود برندارد، با عواقب بدی روبرو می‌شود؛ آمریکا می‌تواند با ایران روابط اقتصادی نداشته باشد، ولی قطعا نمی‌تواند برای ما تصمیم بگیرد. اگر ایران نتواند نفت خود را صادر کند به آمریکا نیز اجازه استفاده از این منطقه بویژه تنگه هرمز را نخواهد داد. اعتقاد ما بر این است که ایالات متحده نباید دست به اشتباهات جدیدی بزند، چون شاید شروع کننده باشد، ولی اتمام آن در دست آمریکا نخواهد بود و ایران کار را تمام می‌کند.
آصفری در ادامه این مصاحبه به تحرکات عربستان در عراق اشاره کرد و گفت: عراقی‌ها به خوبی می‌دانند زمانی که کشورشان در آتش فتنه عربستان سعودی می‌سوخت، جمهوری اسلامی ایران به کمک عراق آمد و به خاموش کردن آتش جریان‌های تکفیری کمک کرد. هم مردم و هم دولت عراق علاقمند به برقراری و ادامه رابطه اقتصادی با ایران بیش از رابطه با سایر کشور‌ها هستند و چنین روحیه‌ای در دولت و ملت ایران نیز وجود دارد؛ بنابراین اقدامات اخیر عربستان نه از سر علاقمندی به عراق بلکه با هدف جلوگیری از گسترش و رونق بازار‌های ایران در عراق صورت می‌گیرد. اما مردم و دولت عراق آگاهتر از این هستند که فریب چنین رفتار‌هایی را بخصوص از طرف دولتی که در حال ایجاد فتنه در عراق بود، بخورند.
این منتخب مردم در مجلس اظهار کرد: مهمترین برنامه ما باید این باشد که سطح روابط دیپلماتیک خود با سایر کشور‌ها بخصوص در منطقه خلیج فارس را گسترش دهیم. همچنین باید به دنبال فعال کردن دیپلماسی پارلمانی در مجلس باشیم تا به دولت برای ارتباط بیشتر با کشور‌ها کمک کنیم. همچنین از وزارت امور خارجه می‌خواهیم که میز اقتصادی خود را در سفارت خانه‌ها فعال کند تا بتوانیم در جهت جذب سرمایه گذار از سایر کشور‌ها گام‌های مهمی برداریم. همچنین توافقنامه‌های دو جانبه با سایر کشور‌ها از مسایل مهم است تا در بعد دفاعی، مانور‌های مشترکی با کشور‌های همسایه داشته باشیم.
آصفری در پایان خاطرنشان کرد: امنیت در منطقه تنها متعلق به ایران نیست و باید با کمک کشور‌های منطقه به این امنیت توسعه بدهیم و بزرگترین پشتوانه نظامی در بعد امنیتی، حمایت مردم است؛ بنابراین سطح نارضایی در جامعه باید کاهش پیدا کند و دولت ملزم به دنبال کردن مطالبات مردم باشد. همچنین تقویت بنیه دفاعی کشور باید در دستور کار باشد، زیرا هر چه این قدرت بالاتر برود قدرت چانه زنی ما پشت میز‌ها بالا می‌رود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری شفقنا، کد خبر:۹۴۷۷۰۳، تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۹، fa.shafaqna.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین