پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۸۴۶۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۵
ابراهیم فیاض گفت: باید به جامعه آموزش داد. قبل از انقلاب سپاه دانش و سپاه بهداشت بود که خیلی تاثیر گذاشت اما الان بهیار به آنجاها برده‌ایم و طرف هم هیچی نمی‌داند.

شعار سال: قتل رومینای سیزده ساله در تالش قلب همه مردم را به درد آورد. در پی این ماجرا شاهد اظهارات و انتقادات بسیاری بودیم، اما هیچ یک از این‌ها تاثیری در ممانعت از تکرار این وقایع ندارد. برای این کار لازم است که نگاهی عمیق‌تر به موضوع انداخته با ریشه یابی آن زمینه را برای کاهش اینگونه موارد کم کنید. ابراهیم فیاض، جامعه شناس اصولگرا تنها راه برای کاهش اینگونه مسائل را آموزش جامعه می‌داند. او معتقد است که اصلاح قوانین و مقررات برای افزایش بازدارندگی ممکن نیست. به گفته او وضعیت موجود ناشی از افراط و تفریط‌هایی اجتماعی ناشی از جهل است.

باید به جامعه آموزش داد. قبل از انقلاب سپاه دانش و سپاه بهداشت بود که خیلی تاثیر گذاشت، اما الان بهیار به آنجا‌ها برده‌ایم و طرف هم هیچی نمی‌داند.

متاسفانه کشور ما یک دوگانگی شکل گرفته است. هم تتلو داریم و هم این قصه‌های تندروی. افراط و تفریط از جمله شاخصه‌های جهل است و این جهل در کشور ما حکومت ساختاری می‌کند.

الان یک دنیا دختر روستایی در روستا‌ها باقی مانده‌اند، چون پسر‌ها به شهر‌ها آمده و آنجا ازدواج کرده و مانده‌اند. این مساله هزار مساله دیگر ایجاد می‌کنند. آینده این دختر‌ها چه می‌شود؟ چطور اقتصاد زندگی خود را تامین می‌کنند؟ به خاطر زیاد بودن تعداد دختران ممکن است همین روابط آزاد در کوه و دشت رخ دهد و بعد هم شاهد همین قتل‌های ناموسی باشیم.

قانونی که می‌خواهد وضع شود باید مبنای شرعی و عرفی داشته باشد. الان بابای دختر را بکشیم، تکلیف خانواده چه می‌شود؟

شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از سایت خبری برترین ها ، تاریخ انتشار 9 خرداد    99، کد خبر:    999978، www.bartarinha.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Poland
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
0
0
قتل رومینا به نظر نمیاد به خاطر مهاجرت پسرها به شهر باشه بیشتر یک قضیه فرهنگی است که ناشی از احساس مالکیت مردها نسبت به زنهاست.یکی می دزدد و یکی می کشد!
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین