پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۸۵۷۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۳
عضو شورای مرکزی نظام صنفی کشاورزی کشور با انتقاد از اینکه کار نظام مهندسی کشاورزی تنها صدور مجوز شده است افزود نظام مهندسی کشاورزی فقط شعار می‌دهد.

شعار سال: کامران ساروقی گفت: مطالبی که از سوی مدیران ارشد سازمان نظام مهندسی کشاورزی در خصوص نقش این سازمان در حمایت از توسعه کشاورزی، طرح همیاری کشاورزی، سیاست دانش محوری در کشاورزی و انتقال دانش در بخش کشاورزی مطرح می‌شود تنها در حد شعار است و در عمل هیچ نمی‌بینیم.
وی افزود: سالهاست که نظام مهندسی کشاورزی فقط ادعای حمایت از بخش کشاورزی را دارد. جدیدا هم این ادعا‌ها بیشتر شده است در حالی که باید گفت این شعار‌ها و ادعا‌ها در عمل نتیجه‌ای برای کشاورزی و کشاورزان نداشته است.
وی گفت: کار نظام مهندسی کشاورزی فقط صدور مجوز و پروانه بهره برداری است و بجز این هیچ کار عملی از این سازمان نمی‌بینیم. ضمن اینکه برای صدور این مجوز‌ها از کشاورزان هزینه‌های هنگفت می‌گیرند که واقعا پرداخت آن برای بسیاری از کشاورزان سخت است. این در حالی است که این کار‌ها را باید نظام صنفی کشاورزی بعنوان مدافع حقوق کشاورزان انجام دهد. هزینه‌هایی که نظام مهندسی کشاورزی از کشاورزان بابت خدمات می‌گیرد واقعا سرسام آور است و کشاورزان به این موضوع اعتراض دارند.
وی گفت: مدتهاست در تلاش هستیم که از طریق نظام صنفی کشاورزی با نظام مهندسی کشاورزی تعامل داشته باشیم و در این خصوص حتی یک کارگروه ملی هم تشکیل داده ایم، ولی متاسفانه نظام مهندسی کشاورزی در جلسات این کارگروه شرکت نمی‌کند. عملکرد رمضان نژاد در نظام مهندسی کشاورزی تقابل‌ها را علنی کرده است. تلاش ما این است که با همکاری نظام مهندسی کشاورزی کاری کنیم که کشاورزی ما علمی و دانش بنیان شود و علاقمندیم که بین این دو سازمان تعامل برقرار شود، ولی در عمل نمی‌شود.
عضو شورای مرکزی نظام صنفی کشاورزی گفت: مسئولین نظام مهندسی کشاورزی مدتی است از برنامه ریزی برای مکانیزه شدن کشاورزی و دانش بنیان شدن کشاورزی سخن می‌گویند، ولی این مطالب در حد شعار است و عملا تغییر محسوسی در کشاورزی نمی‌بینیم.
ساروقی گفت: اگر واقعا نظام مهندسی کشاورزی مدعی است برای علمی شدن کشاورزی برنامه دارد حداقل باید عملکرد گندم یک تن افزایش پیدا می‌کرد.
وی گفت: از وزیر محترم جهاد کشاورزی انتظار داریم به آشفتگی سازمان نظام مهندسی کشاورزی پایان دهد.
وی در پایان گفت: ما از مهندسین کشاورزی خیلی بیشتر از این‌ها انتظار داریم. کار نظام مهندسی کشاورزی در واقع سازماندهی و هویت بخشی مهندسین کشاورزی است نه کشاورزان و ادعا‌هایی که نظام مهندسی کشاورزی برای ارائه دانش به بخش کشاورزی مطرح می‌کند فقط شعار است و ما تا حالا چیزی ندیده ایم.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از آژانس خبری تحلیلی دهقان نیوز، کد خبر:54304، تاریخ انتشار: 9خرداد 1399، www.dehghannews.ir 

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Germany
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
0
1
نظامی مهندسی کشاورزی یه سازمان فشل که فقط به فکر پول گرفتن از اعضاست
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
0
0
بهتر است علاوه بر فشل بدون ، به باند بازی ها هم اشاره کنی
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین