پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۸۹۰۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۶
معاون بهداشت وزارت بهداشت با عنوان این مطلب که ویروس کرونا نه از بین رفته و نه ضعیف شده است، بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور تاکید کرد.
شعارسال:علیرضا رئیسی، روز یکشنبه در نشست خبری که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، به وضعیت کرونا در کشور اشاره کرد و گفت: این تصور که با گرم شدن هوا ویروس از بین می رود، تصور غلطی است. به طوری که در دنیا هم به همین شکل است.
 
او افزود: باید بپذیریم هر کسی از خانه بیرون می‌آید ماسک داشته باشد، اما استفاده از ماسک در مکان‌های بسته و تجمعات الزامی است.
 
رئیسی ادامه داد: حتماً لازم نیست از ماسک N۹۵ استفاده شود، حتی می‌توان از پارچه‌های تمیز نیز استفاده کرد.
 
معاون بهداشت وزارت بهداشت تصریح کرد: ویروس کرونا نه ضعیف شده و نه از بین رفته است. بلکه اگر کنترل شده، به خاطر رعایت مردم است که اگر بخواهیم پروتکل‌های بهداشتی را نادیده بگیریم، ویروس دوباره اوج می‌گیرد. مثل استان‌هایی که در وضعیت هشدار قرار گرفته‌اند.
 
او افزود: بنابراین باید با شرایط مسالمت آمیز با کرونا زندگی کنیم و سبک زندگی را باید تغییر بدهیم.
 
رئیسی خاطر نشان کرد: اینکه دیگر افراد با هم دست نمی دهند و نوعی تغییر رفتار است. کسی که می دانیم کرونا دارد سعی می کنیم از او فاصله بگیریم. پیشنهاد من به طور مشخص این است همه وزارت خانه ها باید به یک سوال پاسخ بدهند چگونه فعالیت وزارتخانه ادامه پیدا کند؟ و تعطیل نشود ولی کرونا کنترل شود.
 
معاون بهداشت وزارت بهداشت درباره بیماری‌زایی کرونا و مشکل تنفسی یا خونی بودن آن، گفت: این ویروس رفتار و علائم ناشناخته‌ای دارد. اینکه گفته می‌شود این ویروس درگیری تنفسی ندارد، کذب است و کرونا ویروس قطعاً درگیری تنفسی دارد و باعث تنگی نفس، هایپوکسی و نارسایی ریه می‌شود.
 
او سکته‌های مغزی و قلبی ناشی از ابتلاء به کرونا ویروس را مورد اشاره قرار داد و افزود: سکته‌های قلبی و مغزی در مبتلایان کرونا هم به همین دلیل است، چرا که درگیری عروق باعث سکته می‌شود.
 
رئیسی، به اجرای طرح ترافیک اشاره کرد و گفت: بر اساس آخرین تصمیم‌ها، طرح ترافیک در تهران از ۱۷ خرداد ۹۹ مجدداً اجرا می‌شود.
 
او افزود: پس از اجرای طرح ترافیک باید استفاده از ماسک در مترو و اتوبوس اجباری شود.
 
معاون بهداشت وزارت بهداشت در پاسخ سوال خبرنگار برنا مبنی بر اینکه نحوه نظارت بر قاچاق سیگار چگونه است، اظهار کرد:  سیگارها کد رهگیری دارد و مشخصاتش کامل است. از نقطه تولید تا مصرف می توان آن را دنبال کرد.
 
او ادامه داد: ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز مسئول قاچاق است. در مورد قاچاق بزرگنمایی می شود . هیچ کس نتوانسته ثابت کند این مقدار قاچاق وجود دارد. برخی به دنبال این هستند که مالیات بالا نرود و می گویند قاچاق زیاد بوده که این دروغ بزرگ است.
 
رئیسی تصریح کرد: سال 96 سه میلیارد نخ سیگار قاچاق شده است و بحث قاچاق را بزرگ کرده اند ولی 55 میلیارد نخ تولید می شود. به عمد می گویند قاچاق زیاد است تا مجوز بگیرند کارخانه تولید کنند و از افزایش مالیات جلوگیری شود.
 
معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت:  ظرفیت تولید ما 100 میلیارد نخ در کشور است. جز صادر کننده سیگار به عنوان کشور مسلمان هستیم.
 
او درپایان افزود: خواهش من از مجلس این است که پروتکل ها را رعایت کنند تا در این زمینه درگیر نشوند. انتظار ما از مجلس قانون است و قانون برنامه ششم را بتوانیم اجرا کنیم و مجلس حمایت کنیم. پزشک خانواده بحث اصلی ما است.


شعارسال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از  خبرگزاری  برنا  ،تاریخ انتشار:  11 خرداد 1399،کدخبر : 1009201،www.borna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Russian Federation
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
0
0
فاصله گذاری اجتماعی در ایران انگار هیچ معنایی نداره تازه اگر بخوای رعایت کنی بقیه بد بهت نگاه می کنند و تمسخر می کنند.انگار فرهنگ پذیرش توصیه های بهداشتی رو نداریم و خیلی مغروریم که ما بیماری نمی گیریم و این کرونا هم چیزی نیست.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین