پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۸۹۱۸
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۹
بالغ بر ۸۵ درصد روغن کشور وارداتی است. آیا می‌دانید چرا؟ نتیجه طرح‌های خودکفایی در روغن با کشت زیتون، کلزا، آفتابگردان و ..، چی شد؟ آقای دکتر خاوازی عزیز، برای تهیه همین کلیپی که ملاحظه می‌کنید، میلیون‌ها تومان هزینه شده است. امیدواریم اندکی با واقعیات و چالش‌های کشت تا روغن کشی کلزا، بیشتر آشنا بشوید. وزارت و صدارت، پشت میز نشینی نیست، ورود موثر به چالش‌ها و مشکلات است.

شعار سال: چرا با وجود فراهم بودن امکان کشت گسترده کلزا، سالانه میلیارد‌ها دلار صرف واردات روغن خام و دانه‌های روغنی می‌شود؟

در این ویدئو آنچه به عنوان نکته حائز اهمیت مطرح شده است این است که چند نفر محدود با ارز دولتی اقدام به واردات دانه های روغنی می کنند در حالی که توان تولید این روغن در داخل کشور وجود دارد اما به دلیل سود انحصار واردات این محصول ،خرید کلزای داخلی تقاضایی نیست و همین مسئله به تولید داخل آسیب می زند این در حالیست که تولید کلزا و روغن کشی از آن در شرایط داخلی فراهم است.مسئولان باید به این قضیه ورود کنند تا هم جلوی واردات بی مورد و خروج ارز گرفته شود همین که تولید داخلی رونق یابد و از تولید کننده داخلی حمایت شود.

تعداد بازدید : 28

برگرفته از فضای مجازی

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین