پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۹۱۵۸
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۷
علی بابک نیا، دبیر کارگروه ماینینگ انجمن بلاک چین ایران درباره فعالیت ماینر‌ها در ایران می‌گوید: با تایید نظر مسئولان ستاد مبارزه با قاچاق کالا و هماهنگی‌ها و مساعدت‌های مسئولان در معاونت حقوقی و معاونت علمی ریاست جمهوری و وزارت صنعت، موفق شدیم طرحی را در قالب طرح خوداظهاری دستگاه‌های ماینر تهیه کنیم.
شعارسال: طرح کمیسیون اقتصادی مجلس درباره فعالیت ماینر‌ها در کشور در جلسه امروز مجلس تایید شد و فعالیت آن‌ها رنگ و بویی قانونی گرفت. علی بابک نیا، دبیر کارگروه ماینینگ انجمن بلاک چین ایران درباره فعالیت ماینر‌ها در ایران می‌گوید: با تایید نظر مسئولان ستاد مبارزه با قاچاق کالا و هماهنگی‌ها و مساعدت‌های مسئولان در معاونت حقوقی و معاونت علمی ریاست جمهوری و وزارت صنعت، موفق شدیم طرحی را در قالب طرح خوداظهاری دستگاه‌های ماینر تهیه کنیم.

در ادامه مصاحبه علی بابک‌نیا را می‌خوانید:

تعیین تکلیف دستگاه‌های ماینر پس از چه روندی اتفاق افتاد؟

با توجه به پیگیری‌هایی که ما در کارگروه استخراج انجمن بلاکچین ایران از سال گذشته مبنی بر تعیین تکلیف تجهیزات، دستگاه‌ها و ماشین آلات ماینر موجود در کشور داشتیم، در نهایت موفق شدیم مسئولین کشوری را با اهمیت این صنعت و چالش‌های فراوانی که با آن روبرو هستند آشنا کنیم و با تایید نظر مسئولان ستاد مبارزه با قاچاق کالا و هماهنگی‌ها و مساعدت‌های مسئولان در معاونت حقوقی و معاونت علمی ریاست جمهوری و وزارت صنعت، موفق شدیم طرحی را در قالب طرح خوداظهاری دستگاه‌های ماینر تهیه کنیم.

جزئیات طرح خوداظهاری را بفرمایید.

این طرح که در قالب ۵ بند تهیه شده که طی آن وزارت صنعت متولی طرح خوداظهاری تجهیزات ماینرتعیین گردیده است.
در بند دیگر آن قید شده است که دارندگان جواز تاسیس استخراج رمز ارز از وزارت صمت امکان بهره مندی از طرح را خواهند داشت که میتوانند درخواست خود را از طریق سامانه بهین یاب مطرح نمایند.
ایشان خاطر نشان شدند پس از اعلام تعداد. نوع تجهیزات میبایست نسبت به پرداخت عوارض و حقوق گمرکی که متعاقبا برای هر دستگاه اعلام می‌شود، اقدام کنند و بعد از تایید این مراحل این دستگاه‌ها به عنوان دستگاه‌های دارای مجوز و به صورت قانونی در فارم‌ها و سیستم استخراج رزارز‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.
ایشان در خصوص تکلیف دستگاه‌های ماینر توقیف شده فرمودند:
طبق همین مصوبه، دارندگان پرونده‌های تعزیراتی پس از پرداخت این عوارض و حقوق گمرکی و اخذ تاییده نهایی از وزارت صمت می‌توانند پرونده‌های تعزیراتی خود را مختومه و حتی نسبت به بازپس گیری تجهیزات خود اقدام کنند.

آخرین وضعیت طرح خوداظهاری را تشریح کنید.

این طرح پس از طی جلسات متعدد در کمیته‌های تخصصی حقوقی و اقتصادی ریاست جمهوری و اخذ تاییدیه‌های مربوطه خوشبختانه امروز مورخ ۱۲ خرداد ۹۹ در کمیسیون اصلی اقتصادی هیات دولت با حضور تمامی وزرای مرتبط ازجمله وزرای اقتصاد، نیرو و رئیس محترم بانک مرکزی و سایر دستگاه‌های مربوطه برگزار و در نهایت پس از فراز و نشیب‌های فراوان این مصوبه جنجالی به تایید اعضای محترم کمیسیون اقتصادی دولت رسید و نهایتا منتظر طرح در صحن علنی هیات دولت و امضای رئیس جمهور محترم هستیم.
 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه‌خبری کسب‌وکار  ،تاریخ انتشار:  12 خرداد 1399،کدخبر : 1399/03/12، www.kasbokarnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین