پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۹۲۲۹
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۷
مکالمات غیرعلمی با خلبان یکی از عوامل عنوان شده در این سقوط است که در کنار تطویل باند فرودگاه یاسوج و عدم صدور مجوز پرواز نقش تاثیر گذاری در بخش استانی این سقوط داشته است، اما متاسفانه مدیر فرودگاه یاسوج و معاون وی در این خصوص پاسخگوی اذهان عمومی نبوده تا بحرانی به بحران‌های فرودگاهی اضافه شود.
شعارسال: در روز‌های پایانی و تلخ سال ۱۳۹۶ مردم و برخی از مسئولان، خلبان و دنای کاکل سفید را مقصر مرگ انسان‌های بی گناهی دانستند که آسمان را برای پروازشان انتخاب کرده بودند انتخابی که آسمانی شدنشان را رقم زد.


کهگیلویه و بویراحمد غرق در ماتمی شد به بلندای دنا تا در ۳ روز عزای عمومی مقام معظم رهبری، رئیس جمهور، مسئولان استانی و کشور با پیام‌های تسلیتشان در کنار مردم استان اندوهگین ازاین واقعه تلخ باشند، اندوهی که ایران را سراسر ماتم کرد.


گزارش کمیسیون اصل نود مجلس درخصوص سانحه سقوط هواپیمای‌ای تی‌آر شرکت هواپیمایی آسمان در مسیر تهران-یاسوج نشان می‌دهد مرگ ۶۶ هموطن ما و آوار شدن آسمان بر روی دنای بی گناه بدون تخلف امکان پذیر نبوده است.


فرودگاه مرکز کهگیلویه و بویراحمد در این گزارش نیز از جایگاه ویژه‌ای برخورداربوده و آنگونه که به نظر می‌رسد چند مدیر از این استان این روز‌ها در مسیر دادگاه رسیدگی به سانحه سقوط هواپیمای آسمان در تردد هستند.

در پرواز بی بازگشت آسمان عواملی باعث این سقوط شدند که در گزارش کمیسیون اصل ۹۰ سهم هرکدام مشخص شد و سهم استان نیز در تطویل باند فرودگاه و عدم صدور مجوز پرواز، مکالمات غیرعلمی با خلبان، عدم گزارش هواشناسی دقیق به خلبان، خرابی دستگاه DME مشخص شد.


مدیران فرودگاه یاسوج که بعد از سقوط هواپیمای آسمان در رشته کوه‌های زاگرس از رسانه‌ها فراری و زبانشان بند آمده است، با وجود تلاش‌های فراوان همچنان نمی‌خواهند پاسخگوی عملکردشان در خصوص مسائل مطرح شده در گزارش کمیسیون اصل ۹۰ باشند.


مکالمات غیرعلمی با خلبان یکی از عوامل عنوان شده در این سقوط است که در کنار تطویل باند فرودگاه یاسوج و عدم صدور مجوز پرواز نقش تاثیر گذاری در بخش استانی این سقوط داشته است، اما متاسفانه مدیر فرودگاه یاسوج و معاون وی در این خصوص پاسخگوی اذهان عمومی نبوده تا بحرانی به بحران‌های فرودگاهی اضافه شود.



با توجه به گزارش‌ها و اخبار منتشر شده اخیر با وجود تماس‌های متعدد این رسانه با مدیران فرودگاهی استان، هنوز امکان دسترسی به ابهامات عنوان شده مهیا نشده است و به احتمال فراوان ضعف در عملکرد دلیل فرار از رسانه است و به نظر می‌رسد باید منتظر ماند و دید که در جلسات بعدی دادگاه روند بررسی این پرونده چگونه ادامه پیدا می‌کند و آیا زوایای پنهان دیگری از این پرواز نافرجام روشن می‌شود؟





شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از صبح زاگرس، کد خبر:۱۵۸۷۴۴، تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹، http://sobhezagros.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین