پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۹۴۸۷
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۸
عضو هیات مدیره شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: در اجرای طرح اقدام ملی مسکن ساخت ۱۴۵ هزار واحد مسکونی در کشور به این شرکت تکلیف شده است.
شعارسال: به گزارش روز چهارشنبه اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی، سید مسلم سیدالحسینی در نشست ظرفیت سنجی تسهیلات نوسازی واحد‌های مسکونی در بافت‌های ناکارآمد شهری مشهد افزود: از این تعداد ۱۰۰ هزار واحد با ارائه تسهیلات به متقاضیان و مابقی در قالب احداث مسکن ارزان قیمت برای قشر کم درآمد شهری ساخته می‌شود.

وی ادامه داد: تحقق این طرح مستلزم کاهش هزینه‌های ساخت مسکن از طریق ارائه زمین با قیمت مناسب، کاهش هزینه‌های ساخت مسکن با ارائه تسهیلات تخفیفی، بخشودگی بخشی از هزینه‌های شهرداری، خدمات نظام مهندسی و دستگاه‌های خدمات رسان همچون آب، برق و گاز است.

عضو هیات مدیره شرکت بازآفرینی شهری ایران با تاکید بر لزوم اطلاع رسانی تخفیفات و تسهیلات دولت در زمینه بازآفرینی بافت‌های ناکارآمد شهری گفت: باید نسبت به اطلاع رسانی و اعتمادسازی در پیمانکاران بخش خصوصی و سرمایه گذاران فعال حوزه مسکن برای مشارکت آنان در طرح اقدام ملی فعالیت‌های گسترده صورت گیرد تا در سال جهش تولید شاهد ارتقای تولید در بخش مسکن باشیم.

وی با ارزیابی مطلوب عملکرد خراسان رضوی در حوزه بازآفرینی شهری در بافت‌های ناکارآمد افزود: در این زمینه دو دسته اقدامات انجام گرفته که شامل اقدامات پیشگیری و فقرزدایی و اقدامات درمانی همچون تامین مسکن برای اقشار و گروه‌های کم درآمد در محلات هدف بازآفرینی شهری است.

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: این استان ظرفیت بسیار در افزایش تولید مسکن ملی در محلات هدف بازآفرینی شهری دارد.

قدرت الله ابک افزود: استان خراسان رضوی دارای ۷۳ شهر است که ۳۱ شهر آن در مجموع دارای ۱۱۷ محله دارای طرح هدف بازآفرینی شهری تا افق سال ۱۴۰۵ است، مساحت محلات هدف بازآفرینی شهری استان حدود ۹ هزار و ۲۰۰ هکتار است که شامل ۲ هزار و ۵۵ هکتار بافت ناکارآمد میانی، پنج هزار و ۴۷۷ هکتار سکونتگاه‌های غیررسمی و یک هزار و ۶۶۹ هکتار بافت تاریخی است.

وی در خصوص عملکرد برنامه بازآفرینی شهری (نوسازی مسکن) اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی از فروردین ماه سال ۱۳۹۸ تاکنون ادامه داد: براساس گزارش سامانه پرداخت تسهیلات بافت فرسوده، سهم ابلاغی استان خراسان رضوی سه هزار و ۹۹۶ فقره تسهیلات است که تاکنون یکهزار و ۵۹۹ فقره از تسهیلات ابلاغی طی دو مرحله به استان اختصاص یافته است.

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: دبیرخانه طرح اقدام ملی مسکن در بافت محلات هدف تاکنون بالغ بر ۲ هزار و ۵۷۳ واحد متقاضی دریافت تسهیلات به بانک معرفی کرده که ۸۶۶ واحد آن با بانک قرارداد بسته است.

وی افزود: در طرح اقدام ملی مسکن یکی از اقدامات دولت ارائه تسهیلات در بافت‌های فرسوده شهری است که به منظور ساخت پنج هزار و ۶۵۷ واحد مسکونی در نظر گرفته شده و با توجه به استقبال از تسهیلات و تخفیفات دولتی در این بخش درخواست اختصاص ۶ هزار فقره تسهیلات جدید برای این استان به وزارت راه و شهرسازی ارائه شده است.

در این نشست شهرداران شهر‌های مختلف استان سوالات و مشکلات خود را در حوزه بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری مطرح و رهنمود‌های لازم را دریافت کردند و تصمیماتی برای تسهیل دسترسی شهروندان به تسهیلات و مشوق‌های پیش بینی شده در این زمینه در حوزه شهرداری‌ها و سایر بخش‌های مرتبط اتخاذ شد.

دولت تدبیر و امید "طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن" را زمستان پارسال رونمایی و پیرو آن وزارت راه و شهرسازی شهریور امسال ثبت‌نام از متقاضیان را در کرمان به عنوان نخستین استان آغاز کرد.

برنامه‌ریزی برای ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در اجرای "طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن" در کشور صورت گرفته است که بر این اساس ۲۰۰ هزار واحد در شهر‌های جدید با مشارکت بخش خصوصی، ۱۰۰ هزار واحد در مناطق بافت فرسوده شهری توسط شرکت بازآفرینی شهری و ۱۰۰ هزار واحد نیز توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ساخته می‌شود.

خراسان رضوی با وسعت ۱۱۸ هزار و ۸۵۱ کیلومترمربع معادل هفت درصد مساحت کل کشور شامل ۲۸ شهرستان، ۷۰ بخش و دو هزار و ۵۴۰ روستا است. این استان همچنین با ۸.۱ درصد جمعیت کشور ۶ میلیون و ۴۳۴ هزار و ۵۰۱ نفر جمعیت در قالب ۲ میلیون و ۴۵۰ هزار و ۹۱۶ خانوار دارد که یک میلیون و ۷۳۳ هزار نفر از این جمعیت در روستا‌های استان سکونت دارند.
 

۵۲،۴ درصد جمعیت خراسان رضوی در شهرستان مشهد، ۱۹،۴ درصد در چهار شهرستان نیشابور، سبزوار، تربت‌جام و تربت‌حیدریه و بقیه نیز در ۲۳ شهرستان دیگر آن سکونت دارند.

جمعیت بیشتر خانوار‌های ساکن در خراسان رضوی چهار نفره است. پس از مشهد شهرستان‌های نیشابور، سبزوار، تربت‌حیدریه و تربت‌جام به ترتیب بیشترین جمعیت، و داورزن، زاوه و فیروزه کمترین جمعیت را در خراسان رضوی دارند.
یک میلیون ۸۶۳ هزار و ۷۶۳ واحد مسکونی در استان خراسان رضوی وجود دارد که ۶۸۳ هزار و ۴۰۰ واحد آن آپارتمانی و یک میلیون ۱۷۸ هزار و ۶۰۳ واحد غیرآپارتمانی است.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از ایرنا، کد خبر:۸۳۸۰۹۵۶۸، تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۹، www.irna.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین