پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۹۵۵
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۶
معاون پژوهشی وزارت علوم گفت: در سال ۲۰۱۱ تعداد مقالاتی که با مشارکت اساتید خارجی تهیه شده ۱۷ درصد بود که این مقالات در سال ۲۰۱۵ به ۲۲ درصد افزایش یافت.

شعار سال: دکتر وحید احمدی صبح دوشنبه در نهمین نشست معاونان و مدیران بین الملل دانشگاه ها مراکز آموزش عالی و پژوهشی و پارک های علم و فناوری منتخب که در وزارت علوم، تحقیقات و فناروی برگزار شد، یکی از مسایل اصلی کشور را توجه به دیپلماسی علمی عنوان کرد.

وی ادامه داد: کشورهایی که همه در سطح بین المللی قرار داشته و توسعه یافته هستند، شعار بین المللی سازی را مطرح کرده اند و این مسایل شکل نمی گیرد مگر با محوریت علم و فناوری.

معاون پژوهشی وزارت علوم با بیان اینکه باید به بحث بین المللی سازی به عنوان سرمایه درکشور نگاه شود افزود: در اسناد بالادستی به این مساله توجه ویژه ای شده است.

وی یادآورشد: وقتی اعلام می کنیم که علم سرمایه است، باید مشاهده کنیم که آیا علم در کشور ما به سرمایه تبدیل شده است. آمریکا بیش از ۹۰ درصد سرمایه نامشهود خود را به علم و فناوری اختصاص داده است.

احمدی ادامه داد: در سال ۲۰۱۱ تعداد مقالات با مشارکت اساتید خارجی ۱۷ درصد بود که این مقالات در سال ۲۰۱۵ به ۲۲ درصد افزایش یافت.

وی به ارتباطات بین المللی اشاره کرد و گفت: ارتباطات بین المللی به دو بخش نفوذ علمی، انتقال دانش و فناوری و کسب دانش و فناوری از دیگران باز می گردد که خوشبختانه ما از هر دو ظرفیت برخوردار هستیم و با اصلاح زیرساخت ها، توانمند سازی نیروهای انسانی، ایجاد ساز و کار موجود حرکت های خوبی در جهت فراهم کردن زمینه بین المللی سازی انجام داده ایم.

معاون پژوهشی وزیرعلوم افزود: در زمینه انتقال فناوری نیز از ظرفیت لازم برخوردار هستیم و مرکزی را یونسکو به همین منظور به مدت ۶ سال به ما واگذار کرده بود که از این ظرفیت برای انتقال فناوری به کشورهای دیگر استفاده می شود.

وی ادامه داد: کشورهای افریقایی و برخی کشورهای حوزه خلیج فارس برای انتقال فناوری تقاضاهایی را داشته اند که گروهی به کشور عمان در حوزه خلیج فارس اعزام شده اند.

احمدی به ظرفیت کشورهای اسلامی اشاره کرد و گفت: انتقال فناوری به کشورهای اسلامی نیز پیگیری می شود و همچنین ایجاد شبکه نانو تکنولوژی ارایه شد که مورد استقبال بانک توسعه اسلامی قرار گرفت.

وی ادامه داد: همچنین برنامه شبکه آزمایشگاهی بین کشورهای اسلامی نیز تهیه شده و همچنین شبکه فن بازار بین کشورهای اسلامی مطرح و استقبال شد.

احمدی افزود: همچنین با کشور قزاقستان یک مرکز برای تبادلات فناوری ایجاد کرده ایم و با کشورهای ایتالیا، آلمان و اتریش نشست های مشترکی را برگزار کرده ایم و با کشور ایتالیا در یک پروژه بزرگ همکاری داریم که تقویت کننده پروژه شتابگر ملی ما است. ما در پروژه بزرگ سرن فعال بوده و در پروژه سزامی نیز به همین صورت فعال هستیم. این ارتباطات نیازمند حل مشکلات بین الملی است که با هماهنگی سایر نهاد ها باید این مشکلات حل شود.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري مهر، تاریخ انتشار: 15 شهریور 1395، کد مطلب: 3761644:www. mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین