پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۹۹۲
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۷
سرپرست دفتر نمایندگی وزارت خارجه در آذربایجان‌شرقی گفت: ورود سرمایه بدون انتقال تکنولوژی و با هدف بازار مصرف در محور کار کشور قرار ندارد و اولویت جذب سرمایه‌گذاری همراه با انتقال تکنولوژی است.

شعار سال: اسماعیل بابایی در دومین روز همایش تجارت و سرمایه‌گذاری آذربایجان‌شرقی و ترکیه، اظهار داشت: منطقه آزاد ارس تا حدود زیادی در جذب سرمایه‌خارجی و انتقال تکنولوژی موفق عمل کرده است و در آینده با ورود سرمایه‌گذاران خارجی به خصوص از ترکیه که در مسیر مواصلاتی استان آذربایجان‌شرقی و منطقه شمال‌غرب کشور قرار دارد می‌تواند به عنوان محور مطرح شود.

وی گفت: با شرایط پیش رو و مزیت‌های سرمایه‌گذاری ارس، در آینده شاهد حضور سرمایه‌گذاران بیشتر و انتقال تکنولوژی‌های نوین در عرصه تولید در این منطقه خواهیم بود.

بابایی اظهار داشت: منطقه شمال‌غرب کشور دروازه ورود به اروپا محسوب می‌شود و با توجه به مشکلات داخلی موجود در ترکیه، این کشور می‌تواند گزینه بسیار مناسبی برای حضور در منطقه و استان باشد.

وی اولویت توسعه سرمایه‌گذاری در کشور را رعایت اصول درون‌زایی و برونگرایی و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و گفت: وزارت امور خارجه از سرمایه‌گذاری‌های همسو با سیاست‌های اقتصادی مقاومتی حمایت می‌کند.

سرپرست دفتر نمایندگی وزارت خارجه در آذربایجان‌شرقی گفت: وزارت امور خارجه با پیشبرد دیپلماسی اقتصادی و ارتقای روابط جمهوری اسلامی ایران با تمام کشورهای دنیا به ویژه توسعه روابط با کشورهای منطقه گام‌های موثری در راستای توسعه روابط اقتصادی برداشته است.

وی افزود: ورود سرمایه بدون انتقال تکنولوژی و با هدف بازار مصرف در محور کار کشور قرار ندارد و اولویت جذب سرمایه‌گذاری همراه با انتقال تکنولوژی می‌باشد و این امر یکی از اصول اساسی دیپلماسی وزارت امور خارجه در ارتباط با کشورهای هدف خواهد بود.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری- تحلیلی نصر تاریخ انتشار 15 شهریور 95 ، کد مطلب: 56913:www.nasrnews.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین