پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۰۴۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۳
در جلسه صبح امروز شورای شهر تبریز، انتخابات اعضاء جدید کمیسیون‌های تخصصی شورا برگزار شد تا در هفته‌ آتی نیز رئیس کمیسیون‌ها انتخاب شود.
شعارسال: دبیری ریاست شورا در جلسه علنی صبح امروز شورای اسلامی کلانشهر تبریز با اشاره به انتخابات اخیر هیئت رئیسه، اظهار داشت: امیدواریم یک سال باقی مانده را به خوبی پشت سر گذاشته و تلاش کنیم بحث‌های نظارتی و تمامی مواردی که در بودجه در نظر گرفته شده را عملی کنیم.

در ادامه جلسه، رسول درسخوان دبیر شورای شهر تبریز در نطق پیش از دستور خود با اشاره به دستگیری‌های اخیر و اخبار منتشر شده پیرامون آن گفت: من از صداوسیما گله‌مند هستم چراکه اخباری که با این همه هجمه در تبریز و در تهران پخش شد به جایگاه شهرمان آسیب زد!

این عضو هیئت رئیسه شورا عنوان کرد: اقدام صداوسیما موجب لطمه خوردن جایگاه شورا و پارلمان محلی گردید.

دبیر شورای شهر تبریز با تاکید بر لزوم تغییرات اساسی در پارلمان محلی، تاکید داشت: خیلی از کارهای ما بدون مطالعه است و باید همه ۲۱ نفر در تصمیمات شرکت داده شوند؛ قدرت رئیس شورا این نیست که سایر اعضاء را کنار گذاشته و خودش به تنهایی اقدام کند.

وی تصریح کرد: از جمله تغییراتی که باید در این یک سال باقیمانده اعمال گردد عبارت است از: تدوین اصول انتخابات و ارتقاء سازمانی پرسنل شهرداری از طریق سیستم مشخص و شفاف بدون دخالت اعضای شورا و جلوگیری از تبدیل شدن شهرداری به حزب.

درسخوان خواستار پرهیز از بت‌سازی شد و توضیح داد: اطراف اصفهان پر از آزاد راه است ولی در تبریز یک آزاد راه وجود دارد که آن هم با مشکلاتی مواجه است، فرودگاه شهید مدنی تبریز اسمش بین المللی می‌باشد و عملا بین المللی نشده است؛ با این شرایط نقش تبریز در مبادلات و گردشگری کمرنگ می‌شود.

وی متذکر شد: برخی کنسولگری‌هایی که در تبریز بودند به دیگر شهر ها انتقال یافته‌اند، این‌ها باید آسیب شناسی شوند.

این عضو شورا در پایان خاطرنشان کرد: شهر باکو در سال ۲۰۱۹ به عنوان شهر نمونه گردشگری جهان اسلام انتخاب شده است و آنان آثار تاریخی‌شان را زنده نگه داشته و مرمت کرده‌اند ولی مرمت‌های‌ ما تکه تکه است.

در ادامه داود امیرحقیان یادآور شد: تصویب طرح جامع از دستور کار خارج شده است و قرار بود در شورا مطرح شود اما این امر در شورا تصویب نشده و باید در دستور کار قرار گیرد.

وی ادامه داد: شهرداری در خاوران ۷۰۰ هکتار زمین دارد که امکان ساخت و ساز غیر مجاز در آن‌ها دور از انتظار نیست، در مورد خط قطار تبریز میانه هم با توجه به اینکه کار کارشناسی انجام نیافته خط ریل از وسط شهر می گذرد و این مغایر با طرح توسعه است.

اسوتچی نیز با انتقاد از عدم پاسخگویی شهردار تبریز به سوالات، اعلام کرد: ۳ هفته قبل دو سوال مطرح شد تا شهردار پاسخ دهد اما به علت انتخابات نجفی هفته قبل علی‌رغم قرار قبلی به سوالات پاسخ نداد.

گفتنی است؛ در پایان جلسه امروز انتخابات اعضاء کمیسیون‌های شورا نیز برگزار شد و نفرات حاضر در کمیسیون‌ها به شرح زیر مشخص شدند:

خدمات شهری: سعید محدث، علی شیاری، بهروز خاماچی، داود امیرحقیان و فخرآذر

برنامه و بودجه: اصغر عابدزاده، علیرضا نوای باغبان، شهرام دبیری، محمدحسین جعفری، داود امیرحقیان، علی شیاری و سعید حاجی‌زاده

تحقیق و نظارت: محمدباقر لطفی، داود امیرحقیان، محمد حسن اسوتچی، زاهدی و فخرآذر

حمل و نقل: فخر آذر، زاهدی، مدبر، درسخوان، ایران آهور

شهرسازی: فریدون بابایی اقدم، ایرج شهین باهر، رسول درسخوان، علاء الدین نورمحمدزاده، ایران آهور

عمران: فریدون بابایی اقدم، علیرضا نوای باغبان، نورمحمدزاده، لطفی و آهور

فرهنگی: بهروز خاماچی، جواد ششگلانی، سعید حاجی زاده، عابدزاده و فخرآذر

سرمایه‌گذاری: چمنی، شهین باهر، محدث، لطفی و نورمحمدزاده

نماینده شورای اسلامی شهرستان تبریز در شورای شهرستان‌ها: فخر آذر

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی اعتدال آذربایجان، تاریخ انتشار: یکشنبه 14 شهریور 1395، کد خبر: - ، www.etedalpres.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۳
0
0
مردم تا زمانی که از اعضای شورا مطالبه گری نداشته باشند، کاری جلو نمی رود.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۷
0
0
بنظر من ، نه تنها به جایگاه شورا لطمه نمی زند، بلکه باعث می شود که حواس آقایون بیشتر به کارشان جمع شود
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین