پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۰۸۰۶
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۸
نشست خبری مدیرعامل هلدینگ برق و انرژی صبا وابسته به بنیاد مستضعفان به منظور تشریح عملکرد این هلدینگ و همچنین برنامه های آتی آن که همزمان با فرارسیدن پیک مصرف برق در کشور است، برگزار شد.

شعار سال: محسن امیری، مدیرعامل هلدینگ برق و انرژی صبا گفت: این هلدینگ در سال ۱۳۸۴ با ماموریت هم افزایی و کمک به دولت تاسیس شد. بنیاد مستضعفان از آن سال تا کنون در راستای تاسیس ۳ نیروگاه سرمایه گذاری کرد و ۳ نیروگاه دیگر نیز از دولت خریداری کرد و تمامی هزینه این خرید نیز پرداخت شد.

او افزود: دو روز قبل مصرف برق از ۵۱ هزار مگاوات عبور کرد. نیروگاه‌های بنیاد ۳ هزار مگاوات از این برق را به صورت لحظه‌ای تولید می‌کنند و ۵ درصد تولید برق بر عهده نیروگاه‌های بنیاد قرار گرفت. از ابتدای سال ۹۹، پنج میلیون ۲۹۰ هزار مگاوات ساعت آماده تولید بودیم که ۳ میلیون ۱۴۲ هزار مگاوات ساعت تولید و از بنیاد خریداری شد.

امیری با اشاره به برنامه‌های بنیاد گفت: امید است تا پایان سال ۱۴۰۳ با احداث نیروگاه‌های جدید از سوی بنیاد ۱۰۰۰ مگاوات دیگر به ظرفیت تولید برق اضافه خواهد شد. به دنبال خرید نیروگاه‌های دیگر نیستیم و از این پس صرفا به احداث نیروگاه خواهیم پرداخت. در همین راستا ۱۴ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری خواهیم کرد.

او افزود: هدف اصلی بنیاد مستضعفان محرومیت زدایی است و در همین رابطه دارایی مردم را در راستای رفاه آن‌ها سرمایه گذاری می‌کنیم. کل ارزش افزوده هلدینگ برق و انرژی و با کمک بنیاد علوی برق را به مناطق محروم خواهیم رساند. تلاش ما این است که ارزش افزوده به جیب مردم مستضعف برگردد. مردم مستضعف امامان ما هستند و تمام تلاش خود را برای آن‌ها خواهیم کرد.

امیری با اشاره به برنامه‌های سال جاری هلدینگ صبا گفت: به دنبال این هستیم تا با همکاری مپنا دو واحد بخار در نیروگاه چابهار و خرم آباد ایجاد کنیم. با پیگیری استاندار و مدیر برق هرمزگان مناطق محروم هرمزگان شناسایی شدند و برای برق رسانی به آن مناطق ۴۰ مگاوات به ظرفیت برق هرمزگان اضافه خواهیم کرد.

مدیرعامل هلدینگ صبا اذعان کرد: زمانی که به مناطق محروم برق رسانی می‌شود سبب می‌شود تا سایر صنایع نیز به این مناطق ورود کرده و منجر به توسعه بیشتر شوند. در همین راستا به دنبال اشتغالزایی دائم در مناطق محروم نیز هستیم.

امیری در خصوص صادرات برق از این هلدینگ اظهار کرد: تا این لحظه صادارت برق از هلدینگ صبا صورت نگرفته است. در مورد نیروگاه خرمشهر به دنبال صادرات برق از این محور بودیم، اما هنوز محقق نشده است. مجوز اخذ شده است، اما صرفا بر روی کاغذ بوده است.

او افزود: در سایر مناطق محروم کشور به دنبال ایجاد احداث نیروگاه‌های کوچک هستیم و در این زمینه با بسیج مستضعفین همکاری‌هایی داشته ایم. بنیاد علوی ۱۵ منطقه هدف تعیین کرده است و در نخستین گام در قلعه گنج طرح توسعه و برق رسانی صورت خواهد گرفت. با توجه به بیانات رهبری باید صنایع کشور از رکود خارج شود. ۲۵۰۰ میلیارد تومان برای احداث نیروگاه خرم آباد صرف شد و این مبلغی فارغ از ۱۴ هزار میلیارد تومان است که در آینده سرمایه گذاری خواهد شد. فاز دوم نیروگاه خرم آباد نیز به زودی توسعه آن آغاز خواهد شد و امید است تا پایان ۱۴۰۳ به بهره برداری برسد. در نیروگاه خرم آباد فقط از نیرو‌های بومی استفاده شد و این را الزامی کرده ایم. حتی در خصوص جایگزین نیرو‌های بازنشسته نیز از نیرو‌های بومی استفاده کرده ایم.

امیری تصریح کرد: هلدینگ صبا مالیات‌های تکلیفی و مالیات ارزش افزوده خود را پرداخت کرده است. در این زمینه هیچ بدهی به وزارت اقتصاد نداشته و در این زمینه بنیاد مستضعفان هیچ تفاوتی با سایر نهاد‌ها ندارد. از سوی دیگر هلدینگ صبا ۱۱۰۰ میلیارد تومان از وزارت نیرو طلبکار است، اما در این زمینه همکاری خوبی در دست کار است.

شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار 20 خرداد    99، کد خبر:    1012990، www.borna.news

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین