پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۲۸۰۸۲۲
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۱
وزیر آموزش و پرورش گفت: ۳۰ درصد مدارس کشور نیازمند مقاوم سازی و بازسازی است و آموزش و پرورش درصدد است این وضعیت را بهبود بخشد.
شعار سال: محسن حاجی میرزایی امروز سه شنبه در حاشیه مراسم بزرگداشت سالروز درگذشت بنیانگذار جامعه خیرین مدرسه ساز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: فرهنگ مشارکت در امر مدرسه سازی در جامعه به نام حافظی شناخته می‌شود. فرهنگ مدرسه سازی برای پیشرفت جامعه مهم است، از این رو نیازمندیم همه مردم در این کار مهم شرکت کنند.

وی درباره طرح آجر به آجر گفت: هدف از این طرح این است که تمامی آحاد جامعه ایران این فرصت را پیدا کنند که حتی با بهای یک آجر در ساخت مدرسه مشارکت کنند.
وزیر آموزش و پرورش افزود: مدرسه تنها یک ساختمان نیست، مدرسه مکانی برای ساختن و پرورش نسل نو و آینده است، بنابراین هر کس می‌تواند در این کار خیر سهیم باشد.

حاجی میرزایی در ادامه با اشاره به اینکه وضعیت مدارس در ایران در سال‌های گذشته پیشرفت خوبی داشته است، عنوان کرد: با وجود این توسعه، اما باز هم نیازمند توسعه مدرسه سازی در کشور هستیم.
وی با بیان اینکه ۳۰ درصد مدارس کشور نیازمند مقاوم سازی و بازسازی هستند، گفت: آموزش و پرورش درصدد است این وضعیت را بهبود بخشد.

وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: درحال حاضر خیرین در آموزش و پرورش ۲۵ تا ۳۰ درصد خیر مشارکت دارند، درصد هستیم با طرح آجر به آجر تعداد خیرین را توسعه دهیم.
وی افزود: افراد بسیاری علاقه‌مند هستند که در امر مدرسه سازی مشارکت کنند، اما ثروت بسیاری ندارند، با طرح آجر به آجر هرکس با بضاعت اندک هم می‌تواند در کار مدرسه سازی سهیم شود.

حاجی میرزایی اظهار داشت: سازمان برنامه و بودجه ۳ هزار و سیصد میلیارد تومان در راستای مشارکت آموزش و پرورش در امر مدرسه سازی با خیرین اختصاص داد.

مراسم رونمایی از سردیس و تمبر یادبود محمدرضا حافظی رییس فقید جامعه خیرین مدرسه ساز کشور و تبیین طرح بسته تحولی "آجر به آجر" امروز در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد. طرح آجر به آجر با هدف تقویت مشارکت جامعه در امر مدرسه سازی ارائه شده است.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 20خرداد 1399، کد خبر: 83816164 ،www.irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین