پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۰۸۵۳
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۳
چند روزی است که طرح عجیبی به نام طرح ازدواج اجباری در فضای مجازی منتشر شده و ادعا میشود این طرح در مجلس مطرح‌شده است. اما آیا این خبر حقیقت دارد؟
شعار سال: این روزها متن خبری در فضای مجازی دست‌به‌دست می‌شود که در آن به طرح عجیبی به نام طرح ازدواج اجباری اشاره می‌شود و گفته‌شده که بنابراین طرح، بازه زمانی ازدواج اختیاری ۱۷ تا ۲۸ سال تعیین‌شده و اگر کسی بعدازاین بازه زمانی سنی ازدواج نکرد، یک‌چهارم درآمد ماهانه‌اش کسر و در اختیار فقرا قرار می‌گیرد و ادعا شده است این طرح در مجلس مطرح‌شده است. اما درحالی‌که برخی رسانه‌ها در مصاحبه‌های متعدد با کارشناسان و جامعه شناسان و متخصصان مدام در حال دمیدن بر آتش انتشار این خبر هستند باید پرسید آیا اساساً ارائه طرح ازدواج اجباری حقیقت دارد؟

طرح ازدواج اجباری از سوی هیچ نماینده‌ای ارسال نشده است/ افراد مغرض حاشیه‌سازی کرده‌اند

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با رسانه‌ها گفت: اصلاً چنین طرحی در مجلس از سوی هیچ کدام از نمایندگان مطرح نشده است و مباحث مطرح‌شده، فضاسازی علیه نمایندگان است.
وی افزود:به‌هیچ‌عنوان امکان بررسی و تصویب طرح‌هایی ازاین‌دست نظیر ازدواج اجباری در مجلس وجود ندارد و نمایندگان نیز وقتشان را صرف بررسی چنین اموری نمی‌کنند، زیرا اولویت‌های مهم دیگری نظیر مسائل اقتصادی و معیشتی در صدر امور نمایندگان قرار دارد.

پیش‌ازاین هم در موقعیت‌های مشابه برخی رسانه‌ها نسبت به آب‌وتاب دادن به خبری تلاش می‌کردند که از پایه نادرست بوده و می‌طلبد با تکذیب این خبر که اساساً موضوع وجود طرح ازدواج اجباری را زیر سؤال برده است، حالا باید نهاد‌های نظارتی و بازرسی وارد عمل شوند و به مسئله دامن زدن رسانه‌های رسمی به اخبار نادرست رسیدگی جدی نمایند تا اعتماد خبری مردم رسانه‌های داخلی بیش از این سلب نشود.

این عضو هیئت‌رئیسه مجلس در پایان خاطرنشان کرد: هدف برخی افراد مغرض، حاشیه‌سازی برای نمایندگان مجلس است تا از وظیفه اصلی‌شان که نظارت بر عملکرد دولت و نیز تصویب قوانین کارآمد در حوزه مسائل اقتصادی و معیشتی است، دور بمانند.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آنا، کد خبر: 494745، تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۹، ana.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین