پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۱۰۲۱
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۷
عضو هیئت عامل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از نصب دکل‌های جدید برای جلوگیری از سرقت دوربین‌های نظارتی جاده‌ها خبر داد.

شعار سال: فرامز مداح با اشاره به برنامه سازمان هدف‌گذاری برای نصب دو هزار دستگاه دوربین نظارتی در سطح جاده‌های کشور، اظهار کرد: تلاش داریم با انعقاد قرارداد‌های بی. او. تی فراخوانی را برای جذب سرمایه‌گذار جدید داشته باشیم که البته اکنون با محدودیت‌هایی مواجه شدیم.

*** کاهش دزدی تجهیزات

وی با اعلام اینکه مشکلات مربوط به سرقت و تخریب دوربین‌ها روند نصب را با کندی مواجه ساخته است، گفت:افزایش قیمت ترانس و کابل، سرقت دوربین‌ها را افزایش داده است، اما با نصب مدل‌های جدید دکل‌ها که در آن تجهیزات مربوط به کامپیوتر و سرو بالای دکل نصب می‌شود، دزدی تجهیزات کاهش پیدا کرده است.

*** نیروی انتظامی موظف به حفاظت از دوربین‌های نظارتی

مداح ضمن اینکه وظیفه حفاظت از دوربین‌های نظارتی در سطح جاده‌ها بر عهده نیروی انتظامی دانست، افزود:با این حال سازمان راهداری در تلاش برای حذف ترانس و سایر تجهیزات گران روی دکل‌ها است تا با کاهش ارزش مالی، سرقت ادوات جاد‌های کاهش یابد.

*** آخرین وضعیت سامانه پیمایش

عضو هیات عامل سازمان راهداری درباره آخرین وضعیت سامانه پیمایش هوشمند تردد ناوگان حملو نقل جاده‌ای کشور (سپهتن) روی وسایل حمل و نقل عمومی، گفت: این سامانه با هدف ارتقای ایمنی و نظارت دقیق بر عملکرد ناوگان حمل و نقل بین شهری از سوی مراجع و مسئولین ذیربط طرح‌ریزی و اجرا شده است.

*** امکان کنترل سرعت و حتی میزان مصرف سوخت

وی در خصوص سامانه سپهتن، گفت: در این سامانه، دستگاهی بر روی هر خودرو شامل اتوبوس‌ها، کامیون‌ها، مینی‌بوس‌ها و سایر خودرو‌های حمل و نقل جاده‌ای نصب می‌شود که امکان کنترل سرعت و حتی میزان مصرف سوخت را دارد.

بعد از هماهنگ شدن با چهار دستگاه سازمان راهداری، پلیس راهور، سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت و شرکت پخش فرآورده‌های نفتی بیش از ۳۵۰ هزار کامیون به سامانه موقعیت‌یاب سپهتن مجهز می‌شوند.

وی در ادامه، گفت: این طرح در آستانه مناقصه و انتخاب سرمایه‌گذار است و سرمایه‌گذار نیز از محل صرفه جویی، درآمد خود را دریافت می‌کند.

*** سهمیه گازوییل کامیون‌ها

عضو هیات عامل سازمان راهداری در خصوص سهمیه گازوییل کامیون‌ها، گفت: دولت با پرداخت یارانه زیادی با مبلغ ٣ سنت گازوییل را در اختیار رانندگان قرار می‌دهد در حالی که با توجه به افزایش نرخ ارز قیمت هر تمام شده در هر لیتر بیش از ۵٠ سنت است. اجرای سامانه سپهتن هم در کاهش تصادفات و هم در بهینه شدن مصرف سوخت و خدمات حمل و نقل، تاثیر گذار باشد.

شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از خبرگزاری صنایع، تاریخ انتشار 21 خرداد    99، کد خبر:    181454، www.sanayepress.com

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین