پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۱۶۳۶
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۴
مهدی تاج با یک ترفند برنامه ریزی شده در گفت وگو با محمد حسین میثاقی توانست از پاسخگویی به تمام اشتباهات مدیریتی خود در قرارداد ویلموتس طفره برود و در نهایت هم در میان مخاطبان برنده لقب بگیرد .
شعارسال:صحبت های مهدی تاج در برنامه فوتبال برتر و تقابل او با مجری این برنامه یعنی محمدحسین میثاقی به ظاهر برنده ای نداشت اما در نهایت می توان ادعا کرد که رییس پیشین فدراسیون با استفاده از حاشیه ماه های اخیر مجری، فرار رو به جلو داشت و توانست خود را در مقابل این مجری محق جلوه بدهد.
 
تعطیلی برنامه نود و شیوه تولید برنامه فوتبال برتر موضوعی است که کمتر کسی از آن بی خبر است و همه ورزشی ها کاملا به حواشی رخ داده در این باره آگاه هستند اما این اتفاق هر چه که هست نمی تواند اشتباه بزرگ فدراسیون در خصوص قرارداد با ویلموتس را کمرنگ کند و حتی کوچکترین ارتباطی هم به آن ندارد.
 
با این حال مهدی تاج در این برنامه بیش از آن که پاسخگوی سوالات مجری (فارغ از اینکه چه کسی هست) باشد، سعی کرد با استفاده از نام عادل فردوسی پور نه تنها خودش را تا حدی از مهلکه نجات بدهد بلکه شاید در میان علاقمندان این مجری هم محبوبیت پیدا کند.
 
در تمام سوال هایی که تاج در جواب آن به مشکل برخورد، بدون استثناء نام عادل فردوسی پور و برنامه نود را پیش کشید تا این گونه هم طرف مقابل را عصبانی کند و هم پاسخی نداده باشد. این ترفند تاج اتفاقا کارساز هم بود و این رفتار ها باعث شد مجری برنامه از کوره در برود. آخرین ضربه تاج به میثاقی هم زمانی بود که بحث عدم اعتماد به سوال های ارسالی از سوی مردم مطرح شد و میثاقی تصمیم گرفت گفت وگو با تاج را به پایان برساند. زمانی که میثاقی از این صحبت میهمانش ناراحت شد، تاج با تمجید از مردم و گفتن اینکه "آن ها ولی نعمت ما هستند" اعلام کرد که اگر مردم پرسیده باشند حتما پاسخ می دهد! تا اینگونه همه چیز را به نفع خود به پایان برساند.
 
البته در میانه برنامه، میثاقی هم چندین بار سعی در تقابل مستقیم و صریح با تاج داشت. اشاره به اظهار نظرش درخصوص فردوسی پور در پشت صحنه، مصاحبه سفارشی با اینفانتینو و البته اصرار به تلفظ عبارت (certain fee) در قرارداد ویلموتس که تاج در آن موفق نبود، از این موارد بود.
 
بعد از پایان این گفت وگو هیچ یکی از علامت سوال های موجود در قرارداد ویلموتس نه تنها برطرف نشد، بلکه سوال های دیگری هم به وجود آمد. با این حال به نظر می رسد رییس فدراسیون سابق که عملکرد ناموفقی داشته،  به ظاهر موفق تر از میثاقی جلوه کند چرا که به راحتی از تمام سوالات چالشی جان سالم به در برد و اصلا پاسخگوی آن ها نبود.
 
او که با بحرانی شدن اوضاع فدراسیون استعفا داد و به راحتی تمام مشکلات را گذاشت، رفت و هیچ توضیحی درخصوص این موضوعات نداد. موضوعاتی که تمام آن ها در دوره مدیریت او شکل گرفته بود و به نظر می رسد سکته قلبی و حال نامساعدش ناجی او در فدراسیون بودند. با این حال او یک ناجی دیگر هم پیدا کرد؛ نام عادل فردوسی پور!
 
فردوسی پور نه به خاطر کمک مستقیم به تاج بلکه به خاطر استفاده از نامش از سوی تاج توانست او را از سوال های چالشی نجات بدهد. این اتفاق در حالی رخ داد که در ابتدای سال 97 در گفت وگوی تلفنی فردوسی پور و تاج - رییس وقت فدراسیون، ادبیات عجیب و توهین آمیزی را هم نسبت به ناجی سال های بعد خود به کار برد! تا نشان دهد خیلی هم فردوسی پور برای او محبوب نیست.
 
بنابراین به نظر می رسد تاج نه به خاطر دفاع از برنامه نود و فردوسی پور، بلکه به خاطر فرار از مهلکه این چنین در جمله هایش از آن ها حمایت می کرد. متاسفانه این عملکرد تاج موفقیت آمیز هم بود چرا که به واسطه عدم علاقمندی بینندگان برنامه نود به برنامه فوتبال برتر تعدادی از مخاطبان حق را به مهدی تاج دادند و حتی از میثاقی هم انتقاد کردند.
 
شاید اگر محمد حسین میثاقی مجری برنامه با حرفه ای گری و درایت بیشتری برنامه خود را پیش می برد و به جای مقابله به مثل، سعی می کرد پاسخ ابهامات پرونده مورد بحث را به دست آورد، تاج موفق نبود. با تمام این اوصاف در نهایت این فوتبال و اخلاق بود که در آن شب قربانی شد و افراد برای منفعت های شخصی خود دست به هرکاری زدند و در این برنامه مشخص نشد علت حال و روز این روزهای فوتبال کشورمان چه کسی و چه کسانی هستند و البته رسانه ملی هم بار دیگر در روشن گری ناکام ماند. شاید اگر همه افراد در جای مشخص خود قرار داشتند نه پرونده ای به نام ویلموتس وجود داشت و نه برنامه فوتبال برتر!
 

شعارسال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از پایگاه خبری جماران  ،تاریخ انتشار: 24   خرداد 1399،کدخبر:  1448174،www.jamaran.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین